Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy 17698, 17536, 17700 i 16706 w A6 C5 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema wszystkim. Mam problem ze swoja a6 c5 2.0 alt. Otoz jakis czas temu zaswiecil mi sie check. Po podpieciu pod komputer wyswietlilo mi takie bledy:

17698 czujnik temp cieczy chlodzacej wysokie wejscie

17536 bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki zbyt ubogie

17700 termostat cieczy chlodzacej silnika obwod otwarty

16706 czujnik predkosci silnika g28 brak sygnalu. 

Czujnik predkosci wymieniony na ori boscha, termostat wymieniony na ori BEHR, i wymieniona membrana w gruszce podcisnienia ktora steruje kierownica powietrza (stara peknieta), przy okazji wymieniony regulator napiecia na alternatorze, czujnik temperatury nie wymienialem. Podczas wymiany odpialem klemy na aku i po naprawie i ponownym podpieciu klem check znikl. Auto chodzi normalnie, zbiera sie, normalnie odpala ale po przejechaniu 200km znow check i te same bledy oprocz bledu czujnika predkoaci silnika. Pytanie czy moga byc to stare bledy ktore nie zostaly wykasowane? Czy czujnik temperatury ktory nie wymienilem moze miec wplyw na zbyt uboga mieszanke? Dodam ze instalacja zakladana we wrzesniu i regulowana na wyzej wymienionych usterkach czy teraz po naprawie powinienem jechac wyregulowac jeszcze raz? Pozdrawiam

Opublikowano

Logi statyczne i dynamiczne 2+33 na obu paliwach do zrobienia. Wymień czujnik g83.

Opublikowano

przem8 czujnik jutro zakupie i wymienie. Ale wiesz moze czy jest mozliwosc ze to stare bledy ktore nie zostaly wykasowane? Check zgasl bo klema odpieta na okolo 3h ale zdaje mi sie ze poprostu powrocil z czasem bo nie wykasowane bledy. Dziwi mnie ten ponowny blad termostatu oraz blad 17924-zawor przelaczenia dlugosci kolektora ssacego. Jak wspomnialem membrana nowa i termostat tez

Opublikowano

Możliwe. Masz w ogóle jakiś interfejs czy jeździsz po znachorach?

Opublikowano

Mam jednego znajomego co tam dlubie w autach troche i on mi podpiął pod kompa i tylko bledy zczytal. Raczej logów zrobic nie bedzie umial. Narazie skasowal mi te błędy jutro wymienie czujnik temperatury i pojezdze jak wyskoczy znów check to juz zaprowadze do kogos bardziej ogarnietego. 

Opublikowano

Albo podjade do goscia co mi lpg zakladal jak check wyskoczy i on mi to ogarnie odrazu wyreguluje gaz

Opublikowano

Najpierw trzeba sprawdzic czy na benzynie jest dobrze, a potem brać się za gaz. Jak kumaty gazownik i wiec co to vcds to powinien to zrobić.

Opublikowano

Jeden z lepszych w regionie. Mialem do niego wybrac sie dopiero na regulacje i wymiane filtra po przejechaniu 10k km ale jak zaswieci sie znow to go wczesniej odwiedze

Opublikowano

Heh znalazlem tu na forum uzytkownika ktory jest autorem postu na temat diagnostyki silnika 2.0 alt i okazalo sie ze jest z mojej miejscowosci. Napisalem do niego wiadomosc moze zechce pomoc bo jego poscie widze ze ma wiedze na temat diagnostyki tego silnika

Opublikowano

Właśnie miałem pisać, skontaktuj się z @kamil-vag jest z Twojej okolicy, zna silnik ALT i coś pewnie pomoże w temacie.

Opublikowano

No wlasnie o nim napisalem. Juz mu wyslalem wiadomosc czekam na odpowiedz. Dzieki

Opublikowano

No dobra Panowie, jesteśmy po logach. Na wstępie odczyt z 032:

Jałowy: -4,3%

Częściowe obciążenie: +25%

Do tego błędy:

17698 -  Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 002 -  Lower Limit Exceeded - Intermittent


17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 -  Upper Limit Exceeded

 

Wywalony check, z przekroczonej górnej granicy regulacji korekty częściowego i całkowitego obciążenia... Ubogo.

To teraz logi na PB:

Przed skasowaniem korekt: 

Statyczny, przed skasowaniem korekt

Po skasowaniu: 

Po skasowaniu 1 próba

Po skasowaniu 2 proba

Po skasowaniu 3 próba

Po skasowaniu 4 próba

Po dynamicznych statyczny:

Statyczny, po dynamicznych

 

W PB nie siedzę już 5 lat, więc mogę coś nie pamiętać... ale MAF pokazuje prawie 100g/s więc przepływkę można chyba wykluczyć...

Na dodatnie korekty mogą mieć wpływ małe nieszczelności wyłapane pod maską...

127242680_821569131972672_425566587527929074_n.jpg

127892894_1043549722774525_1300899827351207427_n.jpg

Moja rada dla Michała była taka, że bezwzględnie wymienić elementy:

- trójnik 06B103235Q + oring N90465004

- odma 06B103211H + oring N90467301

i nie wiem co z tym wężykiem łączącym trójnik z rurą powietrza, ale chyba dłuższy nieco gumowy wąż i dwie opaski powinny dać radę...

No i czujnik G83, żeby było czysto w silniku.

Niestety z LPG się nie można połączyć, bo po wpięciu bezpiecznika nie łapie komunikacji z OBD. Hex Can poległ, udało mi się zwykłym KKL połączyć i zrobić logi tylko na PB. 

Ogólnie na benzynie nie jest chyba źle, silnik pracuje równo, nie ma drgawek i falowania obrotów, korekta jałowego w widełkach do +/- 5%...

Szkoda, że nie ma jak zrobić logów na LPG, ale na ten moment to zostaje chyba znalezienie gazownika z sondą szerokopasmową w rurę, bo jak inaczej obejść połączenie z OBD ? ? ? 

Jeszcze wtryski gazowe są na listwie: Hercules Blue, wężyki dość długie, ale chyba równej długości...127837627_743142669615683_1741562802890655477_n.jpg

Opublikowano

Na moje rura ssąca też powinna być nowa, albo ewentualnie jakiś spawacz plastików żeby zrobił porządnie mocowanie odejścia do czwórnika.

Do gazu trzeba by mieć osobny kabelek. No taki z ccy.pl (mam u siebie do staga qbox )

Na moje wtryski są za małe lub zbyt małe dysze są wsadzone. Silnik ALT lubi długie czasy wtrysku więc często zbyt małe wtryskiwacze gazu po prostu pętlą i nie wyrabiają. Oczywiście przy spokojnej jeździe tego nie widać, ale jak się wejdzie na obroty to zaraz korekty lecą na ubogo. Żeby ten czas skrócić to trzeba przewymiarowane wtryski lub wywalić dysze, następnie pobawić się ciśnieniem gazu i na koniec zrobić na nowo mapy LPG i korekty.

 

Opublikowano

Pompa paliwa do sprawdzenia. Za długie czasy wtrysku i lpg głupieje przez pętlącą benzynę. Jaki sterownik lpg? Może wystarczy wyłączyć w nim korzystanie z obd i będzie wsio ok z połączeniem.

Opublikowano

Nie mam interfejsu do LPG więc nic i tak się nie sprawdzi w tym temacie :/ 

No fakt czasy wtrysku z tego co pamiętam miałem w ALT na poziomie 16 -18 ms, nie wiem czy może tez być wpływ temp na dworze na to lekkie wydłużenie, ale sprawdzenie manometrem by tu dało najlepszy pogląd na sytuację...

@Michał a6 w sumie nie pytałem, czy zmieniałeś filtr paliwa ? ? ? 

Bez logu na LPG to taki trochę niedosyt, bo być może regulacja jest tu największym problemem... 

Przemek czyli uważasz, że STAG zbiera po OBD info i koryguje sobie w czasie rzeczywistym ? Serio, ja nie mam już kontaktu z PB/LPG, więc pytam...

Opublikowano
17 minut temu, kamil-vag napisał:

Przemek czyli uważasz, że STAG zbiera po OBD info i koryguje sobie w czasie rzeczywistym ? Serio, ja nie mam już kontaktu z PB/LPG, więc pytam...

Jak ma qboxa 4 plus to może mieć powłączane autoadaptacje, czytnik obd itp. i przez to nie podejrzysz nic vagiem przy włączonej instalacji. Najpierw trzeba ogarnąć pb, usunąć te nieszczelności i sprawdzić ciśnienie paliwa pod obciążeniem. ALT jak pamiętam to ma czasy max 16-17, a tu przekracza 20ms.

Po tym niech właściciel uda się do osoby, która wystroi na korekty sondy bez wspomagaczy i będzie dobrze, pod warunkiem, że reszta instalacji lpg da radę :D

Opublikowano

Siema. Przedewszystkim dzieki kamil-vag za zainteresowanie i znalezienie chwili czasu by przyjrzeć sie mojej A6. Wszystkie filtry, lacznie z filtrem paliwa byly wymienione zaraz po zakupie czyli z końcem sierpnia. Zaraz po spotkaniu z Toba zakupilem tasmie izolacyjną i tą nieszczelnosc zakleilem (wiem ze to nie tak mialo byc, ale poki co nie mam czasu ani mozliwosci wymiany tego elementu. Zrobie to dopiero po swietach lub przed nowym rokiem) potem udalem sie do gazownika mtory zakładał mi LPG ale niestety odesłał mnie z kwitkiem twierdząc że jego szpec od instalacji zachorował i bedzie dopiero za tydzień. No cóż narazie auto musi byc tak użytkowane do momentu az wrócę i się nim zajme. Kobiecie swojej która uzytkuje auto przkazalem tylko ze narazie jazda wylacznie na PB z racji tego iz obawiam sie ze w zwiazku z ta ubogą mieszanką moze dojść do przegrzania silnika. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie, mysle ze jak sie uporam ze wszystkim to sie do Ciebie odezwe i podłączymy jeszcze raz. 

P. S sory za brak interpunkcji i bledy ort. Pisane szybko na kolanie ?

Opublikowano

przem8 sterownik lpg mam Zenitw ale nie wiem jaki typ. Zajrze później pod maske to podam. 

Opublikowano

Masz wszystko w papierach od gazowników, jaki sterownik, jaki reduktor i wtryski.

Opublikowano

Sterownik Zenit black box 4 CYL OBD typ:REV-4

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...