Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat TMPS na zegarach


eltonik12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam się od dłuższego czasu z taką sytauacją. Otóż problem polega na zapalaniu się komunikatów na blacie tak jak na załączonym filmie, komunikaty zapalają się codziennie rano po odpaleniu auta ale zaznaczam, że jak zrobię jakiś dystans i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta komunikaty znikają aż do rannnego odpalenia. Rano odpalam i ponownie ta sama sytuacja. dołączam filmik i zdj błędów, może ktoś pomoże, postawi jakąś diagnozę bo mam już urwanie głowy z tym. Akumulator wymieniony, adaptacja zrobiona, ale po adaptacji wyskoczyła mi 2 razy żółta kontrolka akumulatora na fisie, ale tylko 2x i od tamtej pory ani razu.. Dioda na przycisku od ręcznego mruga cały czas przy tych komunikatach jak i na blacie, zauważyłem również, ze regulacja bi xenona też nie działa jak świeca się te komunikaty. Pomożecie? pacjent audi a4b8 2.0tfsi quatrro 211km 2012r

125786118_373181453794540_4672843675591529636_n.jpg

Edytowane przez eltonik12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem głównym błędem jest awaria ESP a TPMS i ręczy to tylko pochodne, nie można odczytać błędów za małe zdjęcie dlatego to raczej przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie na jakim poziomie? Ja obstawiam jakiś pobór i po nocy brakuje prądu. Abs/Esp to system wrażliwy na spadek napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widac bledow ,za male zdjecie.

Objawy typowe jak przy awarii hamulca recznego (komunikaty na FISie oraz mrugajaca dioda na wlaczniku recznego).

Na poczatek sprawdzilbym kostke sterownika w bagazniku czy nie ma wilgoci i braku styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Góral65 napisał:

Moim zdaniem głównym błędem jest awaria ESP a TPMS i ręczy to tylko pochodne, nie można odczytać błędów za małe zdjęcie dlatego to raczej przypuszczenie.

Zrobilem scrina i powinno być teraz widać błędy które zczytalem 

inbound4646444206931006227.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MarcinOslo napisał:

Nie widac bledow ,za male zdjecie.

Objawy typowe jak przy awarii hamulca recznego (komunikaty na FISie oraz mrugajaca dioda na wlaczniku recznego).

Na poczatek sprawdzilbym kostke sterownika w bagazniku czy nie ma wilgoci i braku styku.

Wnoszę poprawię ze zdj błędów i mam jeszcze dodatkowe zdj zczytane z innego urządzenia 

inbound3799834922790003331.jpg

inbound1642949229539223129.jpg

inbound3463497183058866090.jpg

inbound2788289276287697265.jpg

inbound8919007240965637238.jpg

inbound3081816143866034715.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem, ale w historii pojazdu nie zauważyłem żeby był wymieniany, auto posiadam miesiąc więc jeszcze nie zdąrzyłem go poznać jeszcze, ogólnie audi to moje pierwsza marka w wyborze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czyl już z tym problemem kupiłeś czy pojawił się po kupnie?

2. Dobrze by było gdybyś podłączył to auto pod jakiś program diagnostyczny jak np. VCDS i wykonał pełny autoscan. Wtedy będzie widać min. jakie są kodowania sterowników i kiedy błędy posadziło. Tą zabawką  dużo nie zdziałamy. 

3. Czytałem kiedyś o podobnym przypadku, identyczne błędy. Okazało się, że blok ABS był nieszczelny i płyn hamulcowy dostał się do sterownika  ABS siedzącego na bloku. 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tom A4 napisał:

Ładowanie na jakim poziomie? Ja obstawiam jakiś pobór i po nocy brakuje prądu. Abs/Esp to system wrażliwy na spadek napięcia.

Właśnie sprawdziłem ladowanie, w stanie spoczynku Aku ma 12,8v natomiast po odpaleniu startuje od 13,6v i się podnosiło stopniowo do 14,78-79v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu nowy aku, kupiony nie całe 2 tyg temu, bo na początku myślałem ze to wina akumulatora, wcześniej stary naładowałem to był spokój około tyg i pozniej znowu zaczeły wyskakiwać te komunikaty,  wiec pojechałem wsadzić nowy aku i od wsadzenia nowego aku swieca sie codziennie rano do poki nie zrobie jakiegos dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Muskel1 napisał:

1.Czyl już z tym problemem kupiłeś czy pojawił się po kupnie?

2. Dobrze by było gdybyś podłączył to auto pod jakiś program diagnostyczny jak np. VCDS i wykonał pełny autoscan. Wtedy będzie widać min. jakie są kodowania sterowników i kiedy błędy posadziło. Tą zabawką  dużo nie zdziałamy. 

3. Czytałem kiedyś o podobnym przypadku, identyczne błędy. Okazało się, że blok ABS był nieszczelny i płyn hamulcowy dostał się do sterownika  ABS siedzącego na bloku. 

 

Auto kupiłem z tym problemem, gwarantowano mi, że to tylko ciśnienie w oponach, robili przy mnie adaptacje ciśnienia opon i po przejechaniu kilku km rzeczywiście komunikaty znikały, więc spoko myśle że wyrównam ciśnienie w oponach i bedzie git a tu się okazuje, że jednak coś głębszego sie dzieje z tym autem a sprzedawca wypina teraz dupe za przeproszeniem. Z resztą nic nie ździałam bo cena na fakturze jest zaniżona, więc jakbym chciał zwrócić auto to pewnie by chciał oddać mi taką kwotę jaką mam na fakturze, także wdepnąłem w gówno jednym słowem. Trzeba było go w ogóle nie brać z tymi komunikatami, ale jak zwykle człowiek zaufał i teraz ma się co ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tym blokiem abs co pisałeś, to ja właśnie ost zauważyłem, ze pedał hamulca jakoś trochę głębiej wchodzi przy naciśnięciu hamulca jak odpalam auto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo wszystko jest to oszustwo więc możesz auto zwrócić. Na pewno nie byłeś sam przy transakcji, więc masz świadków ile faktycznie zapłaciłeś. Mniejsza z tym. Tu nie chodzi teraz o porydy prawne. 

Wię co możesz jeszcze sprawdzić:

Zobacz w zbiorniczku płynu hamulcowego jaki jest stan.

Obejrzyj dokładnie blok ABS czy jest wilgotny, ręką pod spodem przejedź czy jest sucho, czy nie kapie. Wypnij tą długą kostkę z bloku ABS, zobacz czy tam jest sucho. Tak jak pisałem, może to być jedną z przyczyn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa abs sucha, kosta sucha, nie ma sladów wilgoci, odpinałem kostki w bagażniku i też nie zauważyłem nic niepokojącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo wszystko mógł się się dostać do sterownika płyn hamulcowy od środka boku. Dekielek sterownika jest szczelnie zaklejony więc może nie przeciekać na zewnątrz. Jaki jest stan płynu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze w bagażniku przy aku masz bezpieczniki. Nr. 3 jest odpowiedzialny za ABS. Czasami wyglądają ok ale mają mini rysę, wtedy raz łączy a raz nie. 

20201117_140618.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Sprawdź jeszcze w bagażniku przy aku masz bezpieczniki. Nr. 3 jest odpowiedzialny za ABS. Czasami wyglądają ok ale mają mini rysę, wtedy raz łączy a raz nie. 

20201117_140618.jpg

Nie ma u mnie tego bezpiecznika w ogóle, a musi on być?  

20201117_151259.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...