zefir6 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Cześć, jak w temacie proszę o analizę logów i uwagi. Ważne informacje: 1) w aucie wymienione: filtr paliwa, powietrza, oleju, świece (ngk plat.), olej (motul x-cess), płyn chłod. Dwa mies. temu był robiony rozrząd komplet z pompa wody (bosch service), w tym tygodniu katalizatory out w zamian tłumiki przelotowe, będę również sprawdzał jak tam ciśnienie pompy paliwa. 2) auto kupiłem 2 mies temu od osoby (kobieta) która nie przekraczała 3000-4000 RPM (była właścicielem przez 3 lata) 3) Błędów silnika BRAK 4) Instalacja LPG jest zamontowana ale jeżdżę cały czas na PB98 gaz wyłączony coś z nim później zrobię. PROBLEM: Auto od zakupu zamulało po przekroczeniu ok. 4000 obrotów (do 4000tys. ciągnie super jak diesel), po ostrzejszej jeździe na dłuższej trasie trochę się odmulił, ale dalej nie jest dobrze. Po walce z VAGiem ( jestem świeżak w temacie) załączam logi (IV bieg) i proszę o pomoc w diagnozie za co się brać. Dzięki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5b990d38f5609fea.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aa22c93b9fb7ad30.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f1fb0e818f030441.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ed712341526941f.html
mateogda Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Przepływka czyta zdecydowanie za mało jak na ten silnik -> korektory składu mieszanki oparte o +25%
lukaszr Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Z tego co widzę to przepływomierz mierzy jak stara skarpeta i ścięte jest doładowanie o 0,3 bara stąd brak mocy. Podmieniłbym przepływomierz i zobaczył czy będzie różnica, ale może niech się jeszcze wypowie ktoś z większa wiedzą w temacie silników benzynowych.
zefir6 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Koledzy zakupiłem dziś środek do czyszczenia przepływomierzy poczytałem trochę na forum myślałem ze warto spróbować :>, no ale po wyjęciu przepływomierza to nie ma co czyścić Większa fota: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/47a8619bc838694c.html Teraz mam pytanie: Jaki ktoś mógł mieć cel żeby wyjąć ten drucik? Czy bawić się w używki regenerowane cena ok 250-300zl, czy wywalić ok. tys. za nowy ? Czy po wymianie mogę się spodziewać sporej poprawy dynamiki ?
mstan Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam Ja bym zresetował ECU i ułożył mapę do swoich przyzwyczajeń(trochę cięższej nogi). Być może z czasem samo ECU zmieni mapę(ale to potrwa) Nowy oryginał to zawsze coś pewniejszego Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Jaki ktoś mógł mieć cel żeby wyjąć ten drucik? Jaki znów drucik???
zefir6 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Jaki znów drucik??? Zdjęcie mojego przepływomierza: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/47a8619bc838694c.html Zdjęcie kompletnego przepływomierza: Charakterystycznym elementem przepływomierza firmy Bosch jest platynowy drut.
pre_pl Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 łęhehehe, mateo zara padnie na ziemie... http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t70950.0.html;highlight=przep%C5%82yw http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t68974.0.html;highlight=przepływ
zefir6 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 No widzę że na wesoło z tymi przepływkami, tyle że czytam to i nic dalej nie kumam ( ma być czy nie ma być ten drucik), mateogda pisze: "Niczego ! Na zdjęciach są dwie różne przepływki." a zakładający temat oskaritto 2 posty niżej: "temat uwazam za zamkniety zmienilem przeplywke (oryginal z ASO) i moc wrocila :evil:" Znów w innym temacie krg1 pisze: "w mojej starej przepływce nie bylo jak to nazywacie rezystorka a w nowej jest. Jak byla stara auto nie chcialo isc." Szukając dalej informacji na forum znalazłem wypowiedź kolegi szogun0: "I nie ma tam drucików żadnych, bo to jest przepływomierz HFM - z gorącą płytką." a tu prosze: http://boschserviceweber.pl/boschparts/1/opis.htm i jednak w HFM też mamy drucik
mateogda Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Jeszcze raz: w silnikach benzynowych doładowanych "drucik" w przepływomierzu nie występuje. Realizuje on pomiar temperatury zasysanego powietrza, w silnikach "turbo" jest do tego osobny czujnik za interkulerem (w kolektorze).
zefir6 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Jeszcze raz: w silnikach benzynowych doładowanych "drucik" w przepływomierzu nie występuje. Realizuje on pomiar temperatury zasysanego powietrza, w silnikach "turbo" jest do tego osobny czujnik za interkulerem (w kolektorze). Powiedz mi w takim razie jeśli przepływomierz źle czyta (albo wogule) i auto przechodzi w tryb awaryjny, to czy mam winić element na zdjęciu ("przepływomierz" bez drucika) czy ten czujnik za interkulerem o którym piszesz ? Chyba w takim razie nie powinno się nazywać elementu na zdjęciu przepływomierzem, skoro nie mierzy przepływu tylko temperature szukam i szukam nie mogę się doszukać ani na forum ani na allegro jak wygląda ten czujnik, mogłbyś zapodać wiecej info? DZ
mateogda Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Chyba w takim razie nie powinno się nazywać elementu na zdjęciu przepływomierzem, skoro nie mierzy przepływu tylko temperaturę Kto tak powiedział ? Przepływomierz mierzy masę zasysanego powietrza, a czujnik temperatury jego temperaturę. Są przepływomierze z czujnikiem temperatury na pokładzie i są takie bez owego czujnika.
zefir6 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 No ale ten "drucik" służy właśnie do pomiaru masy przepływającego powietrza, a nie temperatury. Można to wyczytać np tu: http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki/przeplyw.htm.
mateogda Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No ale ten "drucik" służy właśnie do pomiaru masy przepływającego powietrza, a nie temperatury. Można to wyczytać np tu: http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki/przeplyw.htm. Czytaj ze zrozumieniem!!!
zefir6 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Czyli w moim przypadku powinienem wymienić przepływomierz (ten bez drucika :>) ? Czy ten czujnik przy intercoolerze ? Bo napisałeś na podstawie logów że przepływka czyta za mało zdecydowanie.. A mnie wydaje się że śmigam cały czas w trybie awaryjnym, stąd niedoładowanie. Dzięki.
mstan Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Witam "A mnie wydaje się że śmigam cały czas w trybie awaryjnym" Jak odłączysz kabelek od przepływki to będziesz miał odczyt z trybu awaryjnego, porównaj je i będziesz miał pewność. Pozdrawiam
zefir6 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Panowie Dzięki wielkie jest pięknie . Odłączyłem wtyczkę od przepływki i bez różnic, w awaryjnym śmigałem. Po założeniu nowej przepływki ori boscha auto jeździ i to bardzo jeździ :>, mimo to jeszcze wrzucam logi powiedzcie czy teraz jest OK wszystko czy warto jeszcze coś podłubać http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3399a70805c3e357.html Dodatkowo zresetowałem ECU jak radził mstan.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się