Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AGB] Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jak w temacie proszę o analizę logów i uwagi.

Ważne informacje:

1) w aucie wymienione: filtr paliwa, powietrza, oleju, świece (ngk plat.), olej (motul x-cess), płyn chłod. Dwa mies. temu był robiony rozrząd komplet z pompa wody (bosch service), w tym tygodniu katalizatory out w zamian tłumiki przelotowe, będę również sprawdzał jak tam ciśnienie pompy paliwa.

2) auto kupiłem 2 mies temu od osoby (kobieta) która nie przekraczała 3000-4000 RPM (była właścicielem przez 3 lata)

3) Błędów silnika BRAK

4) Instalacja LPG jest zamontowana ale jeżdżę cały czas na PB98 gaz wyłączony coś z nim później zrobię.

PROBLEM:

Auto od zakupu zamulało po przekroczeniu ok. 4000 obrotów :thumbdown: (do 4000tys. ciągnie super jak diesel), po ostrzejszej jeździe na dłuższej trasie trochę się odmulił, ale dalej nie jest dobrze. Po walce z VAGiem ( jestem świeżak w temacie) załączam logi (IV bieg) i proszę o pomoc w diagnozie za co się brać. Dzięki :hi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5b990d38f5609fea.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aa22c93b9fb7ad30.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f1fb0e818f030441.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ed712341526941f.html

Opublikowano

Przepływka czyta zdecydowanie za mało jak na ten silnik -> korektory składu mieszanki oparte o +25%

Opublikowano

Z tego co widzę to przepływomierz mierzy jak stara skarpeta i ścięte jest doładowanie o 0,3 bara stąd brak mocy.

Podmieniłbym przepływomierz i zobaczył czy będzie różnica, ale może niech się jeszcze wypowie ktoś z większa wiedzą w temacie silników benzynowych.

Opublikowano

Koledzy zakupiłem dziś środek do czyszczenia przepływomierzy

ae5447ce4a8a415a.jpg

poczytałem trochę na forum myślałem ze warto spróbować :>, no ale po wyjęciu przepływomierza to nie ma co czyścić :angry:

47a8619bc838694cmed.jpg

Większa fota: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/47a8619bc838694c.html

Teraz mam pytanie:

Jaki ktoś mógł mieć cel żeby wyjąć ten drucik?

Czy bawić się w używki regenerowane cena ok 250-300zl, czy wywalić ok. tys. za nowy ? :wallbash:

Czy po wymianie mogę się spodziewać sporej poprawy dynamiki ? :decayed:

Opublikowano

Witam

Ja bym zresetował ECU i ułożył mapę do swoich przyzwyczajeń(trochę cięższej nogi).

Być może z czasem samo ECU zmieni mapę(ale to potrwa)

Nowy oryginał to zawsze coś pewniejszego

Pozdrawiam

Opublikowano

Jaki ktoś mógł mieć cel żeby wyjąć ten drucik?

Jaki znów drucik???

Opublikowano

No widzę że na wesoło z tymi przepływkami, tyle że czytam to i nic dalej nie kumam ( ma być czy nie ma być ten drucik),

mateogda pisze: "Niczego ! Na zdjęciach są dwie różne przepływki."

a zakładający temat oskaritto 2 posty niżej:

"temat uwazam za zamkniety

zmienilem przeplywke (oryginal z ASO) i moc wrocila :evil: :evil:"

Znów w innym temacie krg1 pisze:

"w mojej starej przepływce nie bylo jak to nazywacie rezystorka a w nowej jest. Jak byla stara auto nie chcialo isc."

Szukając dalej informacji na forum znalazłem wypowiedź kolegi szogun0:

"I nie ma tam drucików żadnych, bo to jest przepływomierz HFM - z gorącą płytką."

a tu prosze: http://boschserviceweber.pl/boschparts/1/opis.htm i jednak w HFM też mamy drucik :chytry:

Opublikowano

Jeszcze raz: w silnikach benzynowych doładowanych "drucik" w przepływomierzu nie występuje.

Realizuje on pomiar temperatury zasysanego powietrza, w silnikach "turbo" jest do tego osobny czujnik za interkulerem (w kolektorze).

Opublikowano

Jeszcze raz: w silnikach benzynowych doładowanych "drucik" w przepływomierzu nie występuje.

Realizuje on pomiar temperatury zasysanego powietrza, w silnikach "turbo" jest do tego osobny czujnik za interkulerem (w kolektorze).

Powiedz mi w takim razie jeśli przepływomierz źle czyta (albo wogule) i auto przechodzi w tryb awaryjny, to czy mam winić element na zdjęciu ("przepływomierz" bez drucika) czy ten czujnik za interkulerem o którym piszesz :mysli: ? Chyba w takim razie nie powinno się nazywać elementu na zdjęciu przepływomierzem, skoro nie mierzy przepływu tylko temperature :mysli: szukam i szukam nie mogę się doszukać ani na forum ani na allegro jak wygląda ten czujnik, mogłbyś zapodać wiecej info? DZ

Opublikowano

Chyba w takim razie nie powinno się nazywać elementu na zdjęciu przepływomierzem, skoro nie mierzy przepływu tylko temperaturę :mysli:

Kto tak powiedział ?

Przepływomierz mierzy masę zasysanego powietrza, a czujnik temperatury jego temperaturę. Są przepływomierze z czujnikiem temperatury na pokładzie i są takie bez owego czujnika.

Opublikowano

Czyli w moim przypadku powinienem wymienić przepływomierz (ten bez drucika :>) ? Czy ten czujnik przy intercoolerze ? Bo napisałeś na podstawie logów że przepływka czyta za mało zdecydowanie.. A mnie wydaje się że śmigam cały czas w trybie awaryjnym, stąd niedoładowanie. Dzięki.

Opublikowano

Witam

"A mnie wydaje się że śmigam cały czas w trybie awaryjnym"

Jak odłączysz kabelek od przepływki to będziesz miał odczyt z trybu awaryjnego, porównaj je i będziesz miał pewność.

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie Dzięki wielkie jest pięknie :notworthy:. Odłączyłem wtyczkę od przepływki i bez różnic, w awaryjnym śmigałem. Po założeniu nowej przepływki ori boscha auto jeździ i to bardzo jeździ :>, mimo to jeszcze wrzucam logi powiedzcie czy teraz jest OK wszystko czy warto jeszcze coś podłubać :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3399a70805c3e357.html

Dodatkowo zresetowałem ECU jak radził mstan.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...