Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 ALT] Ilość zasysanego powietrza - przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema.

Jeździłem niedawno B6stka z silnikiem 1.9 130km. Mój ALT też niby ma 130, ale przyspieszenie 1.9 bez porównania lepsze (słowo lepsze oznacza czuły pedal przyspieszenia, wcisnę w podłogę to czuć, że auto się rwie do przodu). Domyślam się, że problem leży po stronie dawki powietrza. Dlatego też postanowiłem coś pogrzebać. 

W związku z tym postanowiłem wyczyścić przepływomierz sprejem do stykow i odziwo autko trochę odżyło. Ma lepsze przyspiesznie, ale to dalej nie jest to co wydaje mi się powinno być. 

Poczytałem trochę i postanowiłem zrobić logi dynamiczne. Zalecenia były takie, aby na 3cim biegu przy 1500 obrotów wcisnąć gaz w podłogę. Tak zrobiłem i przy czerwonym polu (6500 obrotów) pokazało mi dawkę powietrza na poziomie ok. 96 g/s. Jeden z użytkowników podzielil się logami nowego przepływomierz i wskazywał on 106 g/s. 

>>> Tutaj nasuwa się moje pytanie. Czy te 10 gram różnicy byłoby odczuwalne? <<<

Dodam, że niestety nie zrobiłem logów przed wyczyszczeniem przepływomierza. Gruszka kolektora sprawna. Węże szczelne, guma nowa. 

Edytowane przez Skiera0306
Opublikowano

W dieslu masz turbo więc to inna bajka i odczucia. 

Wrzuc loga 2+33 i 3+20.

Opublikowano
35 minut temu, przem8 napisał:

W dieslu masz turbo więc to inna bajka i odczucia. 

Wrzuc loga 2+33 i 3+20.

Jak to zrobić? Miałem tylko odczyt na bieżąco i te 96 g/s odczytałem proporcjonalnie dzięki przedziałce. Najezdzalem myszką na wykres, ale nie pokazywało jednostek... 

 

Wszedłem w SILNIK, w bloki pomiarowe bodajże a potem WYKRES na dole. 

Opublikowano

W blokach pomiarowych wybierasz te grupy parami co podałem. Potem klikasz log, możesz zmienić nazwę pliku, start i ciśniesz do odciny. Po wszystkim stop, done, close i zapisane logi wrzucasz np, na vaglogi.pl i wklejasz linki.

Opublikowano

Kolego weź też po uwagę fakt że alt ma raptem 196 Nm przy 3300 a awx mam 285 już przy 1750 :)

Opublikowano (edytowane)

Grupa 002 i 033 - benzyna
http://vaglogi.pl/log-002_033_4f7s4LY.html

Grupa 002 i 033 - gaz

http://vaglogi.pl/log-002_033_N16h6.html

Grupa - 003 i 020 - benzyna
http://vaglogi.pl/log-003_020_Cw9zg3.html

Grupa 003 i 020 - gaz
http://vaglogi.pl/log-003_020_TXH86mF.html

 

Przy jeździe na gazie po osiągnieciu około 5500 obrótów potrafi się samoczynnie przełączyć na bezynę. Gazownik twierdzi, że to wina reduktora.

Dodam, że po tym pałowaniu świeci mi się czujnik oleju, a VCDS informuje o przerwaniu/zwarciu plusa. Błąd potrafi zniknąć z FISa podczas jazdy, wiecie może gdzie szukać przyczyny?

Edytowane przez Skiera0306
Opublikowano

Gaz jest do regulacji, za ubogo.  Na benie jest ok.

Masz czujnik do wymiany albo coś z okablowaniem od czujnika. Jaki reduktor i wtryski?

Opublikowano
26 minut temu, przem8 napisał:

Gaz jest do regulacji, za ubogo.  Na benie jest ok.

Masz czujnik do wymiany albo coś z okablowaniem od czujnika. Jaki reduktor i wtryski?

Nie mam pojęcia. To jest instalacja STAG założona w 2008 roku. 

Opublikowano

Daj zdjęcia spod maski. Od tamtej pory musiało być coś zmieniane, a napewno butla. 

Opublikowano

Zdjecia reduktora nie zrobię, bo jest schowany pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Jak zmieniałem filtry w nim, to nie wyglądał za nowo. Struktura, jak utleniające się aluminium. 

Ponadto byłem u gazownika kilka msc temu i zwiększał ciśnienie podawania gazu. Na tym polegała regulacja. Mówiłem mu, że przy 5500 obrotów przełącza się na benzynę i mówił, że jak to nie pomoże, to trzeba reduktor wymienić. 

 

image.png

Opublikowano (edytowane)

To odkręć zbiorniczek, 2 minuty roboty :facepalm: Listwa taka se i chyba niedawno zmieniana. To się stroi na korekty sondy podczas jazdy. Zmień gazownika.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

To odkręć zbiorniczek, 2 minuty roboty :facepalm: Listwa taka se. To się stroi na korekty sondy podczas jazdy. Zmień gazownika.

Dziękuję za taką pomoc ?‍♂️ nic nie zobaczysz na tym zdjęciu po prostu. Wiem jak się ściąga zboorniczek.

Opublikowano

A w papierach od gazu co masz wpisane? Jak go cokolwiek widać to idzie dojść co to za reduktor.

Przełącza na bene przez złą regulację albo tak spada ciśnienie na reduktorze przy pełnym bucie.

Trzeba się przejechać z podpiętym kompem ale jak pseudo gazownikowi się nie chce ruszyć d*py i zrobić 5 minut jady próbnej z podglądem co jest grane to szkoda sobie zawracać głowę takimi majstrami i tracić niepotrzebnie hajs.

Opublikowano

Takie coś znalazlem

Vbfp6nN.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...