Jump to content

Pre sense city - czy wszystkie B9 mają seryjnie?


SynKopa
 Share

Recommended Posts

Dopiero poznaje moje "nowe" A4 i zastanawia mnie czy opcja pre sense city była seryjna czy występowała jako opcja.

Szukałem w necie ale są różne informacje . Głównie chodzi mi o system ostrzegania przed pieszymi. Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem żeby system mnie ostrzegał...

Co jeszcze oferuje ten system ?

 

Mam system asystentów jazdy poza miejskiej.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pre sence city we wszystkich B9 było seryjnym wyposażeniem.

WWW.AUDI-MEDIACENTER.COM

Sämtliche Varianten der neuen neuen Audi A4 und A4 Avant Modelle bringen das...

Asystent działa do prędkości 85 km/h. Kamera "obserwuje" przestrzen do odległości 100m przed pojazdem. W razie możliwej zbliżającej się kolizji (obojętnie czy pieszy czy pojazd), asystent ostrzega lub ostrzega i hamuje auto. Jest to stopniowe zależne od danej sytuacji. 

Link to comment
Share on other sites

Dziwne

Ja miałem auto co wogole tego nie miało

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, wrclaguna napisał:

Dziwne

Ja miałem auto co wogole tego nie miało

Może nie dawało tylko znaku o sobie?

Link to comment
Share on other sites

U nie jest to wykazane jako wyposażenie seryjne. Ze dwa razy uratowało :-)

Link to comment
Share on other sites

Czy to Pre sense jest jednego typu czy jakos sa opcje i wersje bardziej rozbudowane.....

Link to comment
Share on other sites

Audi pre sense basic - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów

Audi pre sense basic - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów, wprowadza zapobiegawcze środki bezpieczeństwa dla pasażerów w momencie rozpoznania sytuacji krytycznej. W tym celu wykorzystuje informacje pochodzące z różnych systemów. Uruchamia się na przykład wtedy, gdy czujniki elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) rejestrują poślizg lub hamowanie awaryjne. Wówczas system elektrycznie napina pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, by zmniejszyć bezwładne ruchy tych osób do przodu lub na boki. Lusterka boczne zostają automatycznie złożone, a otwierany dach zamknięty. Dodatkowo uruchamiają się światła awaryjne, aby ostrzec o zdarzeniu nadjeżdżających za nami kierowców.

Audi pre sense city - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów w ruchu miejskim

Jeśli pojazd porusza się z prędkością do 85 km/h, to za pomocą kamery na przedniej szybie o zasięgu ponad 100 metrów, system Audi pre sense city skanuje drogę rejstrując ruch innych pojazdów i pieszych. Jeżeli naszemu autu grozi kolizja z innym pojazdem lub pieszym, system ostrzega kierowcę w kilku stopniach. Najpierw uruchamiany jest sygnał wizualny i dźwiękowy. Następnie, jeżeli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze sygnały, następuje dodatkowe ostrzegawcze szarpnięcie. Moment ostrzeżenia można ustawić za pomocą systemu MMI. W kolejnym etapie, system automatycznie uruchamia hamowanie awaryjne. Przy prędkościach do 40 km/h, system pomaga całkowicie uniknąć wypadku. Przy prędkościach od 40 km/h do 85 km/h, prędkość, z jaką dochodzi do zderzenia, zostaje zredukowana dzięki uruchomieniu hamulca. W razie potrzeby, do akcji włączają się dodatkowe funkcje systemu ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. 

Audi pre sense front - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu

System Audi pre sense front pomaga unikać wypadków wynikających z wjechania w pojazd poruszający się przed nami lub zmniejszyć ich skutki. System wykorzystuje sygnały pochodzące z czujników radarowych i kamery układu adaptive cruise control z funkcją Stop &Go, stąd montowany jest wyłącznie razem z ACC. W sytuacji niebezpiecznej, system przy pomocy koncepcji stopniowych sygnałów ostrzegawczych zmusza kierowcę do hamowania. W pierwszym etapie interwencji ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, zawczasu napełnia układ hamulcowy i – jeżeli w danym modelu występuje – usztywnia amortyzatory zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension. Jeżeli kierowca nie reaguje na sygnały, następuje częściowe hamowanie. Jednocześnie system napina pasy bezpieczeństwa, zamyka okna i otwierany dach oraz włącza światła awaryjne. Przy prędkości poniżej 30 km/h, w sytuacji krytycznej, system inicjuje hamowanie awaryjne. Działa w pełnym zakresie prędkości, od 0 do 250 km/h. 

Audi pre sense rear - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z tyłu

Audi pre sense rear - system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z tyłu, dzięki czujnikom radarowym zamontowanym na tylnym zderzaku, rozpoznaje grożące uderzenie w tył samochodu i uruchamia zapobiegawcze środki bezpieczeństwa. Obejmują one elektrycznie sterowane napisanie pasów bezpieczeństwa oraz zamknięcie okien i otwieranego dachu. Dodatkowo system uruchamia światła awaryjne w celu ostrzeżenia nadjeżdżających kierowców o niebezpiecznej sytuacji. Ponadto uruchomiony zostaje sygnał rear-end collision alert signal (RECAS) – miganie świateł awaryjnych z dużą częstotliwością. Niezależnie od prędkości, system jest aktywny w tle, za wyjątkiem samochodów ciągnących przyczepę.

Link to comment
Share on other sites

Ok czytałem już to. A jak się dowiedzieć jakie jest zamontowane w moim aucie? Dodam że mam wszystkich możliwych asystentów na pokładzie LINE SIDE  assist ACC etc. na pokładzie.... 

Link to comment
Share on other sites

Wrzuć Twój VIN w tym wątku i poproś o rozkodowanie. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak wygląda audi pre sens city z manualną skrzynią biegów? Hamuje tak jak z automatem czy jak ? Miał ktoś kiedyś taką sytuację żeby to opisać bo w instrukcji zero info na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, greg24 napisał:

Jak wygląda audi pre sens city z manualną skrzynią biegów? Hamuje tak jak z automatem czy jak ? Miał ktoś kiedyś taką sytuację żeby to opisać bo w instrukcji zero info na ten temat.

Nie ma różnicy czy automat czy manual. Działa tak samo. Opis jest wyżej. 

Link to comment
Share on other sites

Ktoś z was posiada pre sense front?i jak to sie objawia...u mnie po próbach wnioskuje ze nie ma jedynie co ostrzega przed kolizja ale nie hamuje,oczywiscie mowie o wyłączonych radarach....

Link to comment
Share on other sites

Hamuje w sytuacjiach krytycznych.

Link to comment
Share on other sites

Ok, a czy u Ciebie w opisie wyposażenia widnieje Pre sense front? U mnie jest city crash rear i basic pytam bo może też to mam 

Edited by firefighter79
Link to comment
Share on other sites

Pre Sense Front należy do pre sence city i jest  standardowym wyposażeniem. Ja mam dodatkoeo pre sence plus (kod PCN) oraz pre sense rear (należące do systemu side assist 7Y1).

Link to comment
Share on other sites

Aha teraz jestem w domu wszystko jasne, czuli u mnie jest to samo.dzięki:wink: Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Czesc. 

Bardzo proszę o pomoc, chodzi mi o to czy jeżeli a4 b9 z stronic ma opcję aktywnego tempomatu (ACC) to czy zawsze można być pewnym że także ma opcję jazdy w korku? W sensie że wyhamuje do zera i sam ruszy?

Link to comment
Share on other sites

Tak, asystent jazdy w korkach należy do ACC.

Link to comment
Share on other sites

Nie zawsze ruszy sam.. Po zatrzymaniu po kilku sekundach się wyłaczy i należy dodać delikatnie gazu później jedzie już sam

Link to comment
Share on other sites

Sam ruszy gdy rozpozna korek lub zatrzymanie jest krótkie. W innym wypadku należy dodać gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.8.2021 o 14:45, Muskel1 napisał:

Sam ruszy gdy rozpozna korek lub zatrzymanie jest krótkie. W innym wypadku należy dodać gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu

A u mnie nie podjeżdża mimo asystenta korka. Gdzieś można to włączyć? 

Edited by Deamian
Link to comment
Share on other sites

Masz zaznaczone w MMI cos typu "Jazda w korkach"?

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Deamian napisał:

A u mnie nie podjeżdża mimo asystenta korka. Gdzieś można to włączyć? 

Jeżeli nie świeci się ikonka korka i postój trwa trochę dłużej to sam nie ruszy. Należy wtedy albo raz nacisnąć pedał gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli nie świeci się ikonka korka i postój trwa trochę dłużej to sam nie ruszy. Należy wtedy albo raz nacisnąć pedał gazu lub pociągnąć raz do siebie manetkę tempomatu. 

No właśnie świeci się ikona korka. W zakładce asystenci jest asystent jazdy w korku. Tylko wyczytałem w instrukcji że po zatrzymaniu powinna być informacja ACC: gotowy do podjeżdżania. U mnie od razu pojawia się ACC: gotowy do ruszenia. I nie ważne ile trwa postój czy 5 sekund czy dłużej muszę albo nacisnąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. Myślałem że tak poprostu jest. Teraz poprostu przeczytałem te temat no i doszukałem w instrukcji

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Deamian napisał:

No właśnie świeci się ikona korka. W zakładce asystenci jest asystent jazdy w korku. Tylko wyczytałem w instrukcji że po zatrzymaniu powinna być informacja ACC: gotowy do podjeżdżania. U mnie od razu pojawia się ACC: gotowy do ruszenia. I nie ważne ile trwa postój czy 5 sekund czy dłużej muszę albo nacisnąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. Myślałem że tak poprostu jest. Teraz poprostu przeczytałem te temat no i doszukałem w instrukcji

Hej

To dziala tak ze jak system rozpozna korek to zawuazasz to na licznkuku ikonkami kilku aut. Teraz tak. Jezeli auto samo ma ruszyc pomiedzy ikonka Twojego auta a ikonka aut dalej pojawia sie oznaczenie takie jak czesto ikonka od WIFI ;) - mysle ze wiesz o co chodzi (jezeli nie to pisz zrobie pozniej zdjecie). Teraz w korku dziala to dokladnie tak: Auto soboie jedzie za poprzedzajacym je autem (w licznkiku masz wlasnie ikonki jak opisalem wyzej - zobacz tutaj jest na rysunku "Rys. 134Zestaw wskaźników: asystent korka" (zobacz link ponizej). Mysle ze jak to przeczytasz bedziesz juz wszysko wiedzial. Ale jeszcze dopisze. Natmiast kiedy auto przed Toba zatrzyma sie, to Twoje auto takze i wtedy wlasnie do 5s ta ikonka pomiedzy autami (WIFI) jest. Jednak po 5s ta ikonka zniknie - czyli pomiedzy ikonka Twojego autka, a ikonka samochodow poprzedzajacych jest pusto - oznacza to ze Twoje auto samo nie ruszy, musisz wlasnie wtedy aby ruszylo albo puknac gaz, albo pociagnac dzwignie do siebie (osobiscie wole dzwignie ;) ). Tak samo to dziala gdy nie ma korka wykrytego (w sensie przed Toba jest ikonka pojedynczego auta).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hehe 🙂 spokojnie 🙂 kojaze te ikonki 🙂 czyli z tego co piszesz postój musi być krótszy niż te powiedzmy 5 sekund i zwrócić uwagę na te ikonki. Jutro to sprawdzę. 

Ale to dlaczego w instrukcji jest że samochód podjeżdża sam tylko kiedy "nie stoi dłużej niż 3 minuty". 

Według tego powinno się rozumieć że do 3 minut podjeżdża sam. 

No i u mnie nie pokazuje się jak wcześniej wspomniałem gotowy do podjeżdżania jak to jest w instrukcji tylko gotowy do ruszenia. 

Jest tam też adnotacja że "niedostępne w wersjach dla niektórych krajów" 

Ciekawe o jakie kraje chodzi. 

Edited by Deamian
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Deamian napisał:

Jest tam też adnotacja że "niedostępne w wersjach dla niektórych krajów" 

Mysle ze ta adnotacja dotyczyc oze tego czasu postaju. Z tego co sie orientuje to w a4 b9 w pl ten czas to max 5s.

11 godzin temu, Deamian napisał:

No i u mnie nie pokazuje się jak wcześniej wspomniałem gotowy do podjeżdżania jak to jest w instrukcji tylko gotowy do ruszenia. 

U mnie pojawia sie tez ACC Gotowy do ruszenia.

Link to comment
Share on other sites

Jazda w korku się pojawia ale u mnie trzeba to aktywować ACC z tego co pamiętam. Bez ACC na „on” ten system nie działa.

Edited by vvalery
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj sprawdziłem i ta ikonka znika u mnie po około 2 sekundach i wtedy faktycznie trzeba już dotknąć pedał gazu albo manetkę od tempomatu. 

Wiec sądzę że może u nas to podjeżdżanie nie jest dostępne. Bo wątpię żeby były takie rozbieżności w instrukcji i w rzeczywistości. 

2 godziny temu, vvalery napisał:

Jazda w korku się pojawia ale u mnie trzeba to aktywować ACC z tego co pamiętam. Bez ACC na „on” ten system nie działa.

Tak. U mnie też trzeba aktywować. Tylko chodzi o samo podjeżdżanie do przodu przez ACC. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...