rpd Opublikowano 30 Stycznia 2021 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Witam, Borykam się z problemem zbyt ubogiej mieszanki. Na desce wyskakuje check średnio 30km po skasowaniu błędów i wyzerowaniu wartości korekt paliwowych. W 90% przypadków jest to jedynie błąd banku 1 -P17536. Czasami zdarzyło się, że wyskoczył też identyczny błąd dla banku 2. Po przejechaniu kilkudziesięciu km od wyzerowania korekt wyglądają one dosyć dziwnie. Dla banku 1: krótkoterminowe -1,3%, długoterminowe +16,4%. Dla banku 2: krótkoterminowe -0,8%, długoterminowe 11,7%. Dodatkowo gdy wyzeruje się korekty to od razu gdy sondy zaczynają pracować wartość z 0% wskakuje na około 10% i rośnie aż do wywalenia checka - oczywiście długoterminowe. Korekty krótkoterminowe są bardzo dobre, bliskie 0%. Auto ogólnie wydaje się, że ma swoją moc i po wyskoczenie checka nie czuć żadnej różnicy. Jedynie na wolnych obrotach co jakiś czas czuć jest delikatne drgnięcie. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to silnik jest po sporym serwisie (rozrząd, wariatory, głowice, ezektor, przewody odmy itp.), ale przed remontem był ten sam problem. Auto ma instalacje LPG, ale jeżdżę tylko na benzynie i jest wyciągnięty bezpiecznik od centralki LPG. Wyprogramowany SAI ze sterownika. Sądząc po wartości korekt krótkoterminowych wydaje mi się, że można odrzucić problem lewego powietrza, EVAP i sond lambda. Jeżeli problem jest pod obciążeniem to chyba bardziej coś z MAF lub ciśnieniem paliwa?
przem8 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Zrób logi statyczne i dynamiczne 2+33.
rpd Opublikowano 31 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2021 Oto logi statyczne: Grupa 002+033: https://log.tunezilla.com/s/AKe6hp6Y Grupa 003+033: https://log.tunezilla.com/s/XszIIikq Oraz logi dynamiczne: Grupa 002+033 - próba nr 1: https://log.tunezilla.com/s/cOJaOB3c Grupa 002+033 - próba nr 2: https://log.tunezilla.com/s/HOJmXcJy Grupa 002+033 - próba nr 3: https://log.tunezilla.com/s/8upWieZX Mam pytanie czy sterownik LPG (pomimo tego, że jest odłączone od niego zasilanie poprzez wyjęcie bezpiecznika) może mieć jakiś wpływ na korekty sond pod obciążeniem?
przem8 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Prędzej doszukiwałbym się problemu z ciśnieniem paliwa. 24 minuty temu, rpd napisał: Mam pytanie czy sterownik LPG (pomimo tego, że jest odłączone od niego zasilanie poprzez wyjęcie bezpiecznika) może mieć jakiś wpływ na korekty sond pod obciążeniem? Nie ma takiej możliwości.
rpd Opublikowano 31 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2021 Oki. Rozumiem, że logi zarówno statyczne jak i dynamiczne wyglądają okej? Tzn nie widać na nich nic niepokojącego oprócz oczywiście wysokich korekt pod obciążeniem? Zacząć w takim razie od zmierzenia ciśnienia paliwa?
przem8 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Jak dla mnie to są za długie czasy wtryskow i dlatego się robi ubogo. Pompa paliwa nie wyrabia górą. Nie mam do czynienia z v8 ale czasy ponad 19ms przy 6 tys to za dużo. Zmierz ciśnienie paliwa podczas jazdy. Statyczne wyglądają ok, dynamiczne nie do końca.
ziolek335 Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 Jak wlałem kiedyś 95 to miałem ten sam błąd. Na 98 brak błędów
ernix Opublikowano 8 Marca 2021 Opublikowano 8 Marca 2021 Witam mam podobnie ale sporadycznie uboga a przed błędem ubogiej mam to co sai ded? I zaworki kombinowane czy chińska firma kataniema? Dodam że lewy tłumik czarny jak wiegel
wojtek_lbn Opublikowano 9 Marca 2021 Opublikowano 9 Marca 2021 10 godzin temu, ernix napisał: Witam mam podobnie ale sporadycznie uboga a przed błędem ubogiej mam to co sai ded? I zaworki kombinowane czy chińska firma kataniema? Dodam że lewy tłumik czarny jak wiegel w SAI jest jakiś problem, albo dogorywa suszarka, albo jakiś przewód uszkodzony i powietrze idzie w przestrzeń. Jak tłumik zakopcony to może być, że lewa strona pali mocno olej i kat już jest zapchany po prostu.
rpd Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Opublikowano 9 Marca 2021 Witam ponownie :) Ja swój problem już rozwiązałem ;) Zmierzyłem ciśnienie paliwa i wynosiło ok 3 bary, więc zdecydowanie za mało. Wymieniłem od razu pompę, filtr i regulator ciśnienia paliwa. Jak się okazało bezpośrednim winowajcą całego problemu był niewłaściwy regulator ciśnienia paliwa - jakiś majster wstawił regulator z Audi 80/100 na 3 bary.... Po wymianie przejechałem już 150km i wszystko jest idealnie :D Zero błędów, moc jest aż kontrola trakcji się przy ruszaniu włącza :D Wymiana pompy może nieco na wyrost, ale po wyjęciu starej w koszu znalazłem sporo opiłków, więc myślę że za niedługo i tak by padła :D Grupa pomiarowa 032 wygląda wręcz idealnie: Lambda (Add) B1: -0,2% Lambda (Mult) B1: 1,6% Lambda (Add) B2: 0,0% Lambda (Mult) B2: -0,8%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się