Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam pytanie, zlokalizowałem u siebie wyciek płynu chłodzącego ( a4 b7 1,8t) standard w tych autach czyli cieknie dość mocno spod króćca w miejscu gdzie zamontowany jest czujnik temperatury. Ale dodatkowym problemem jest brak ogrzewania na wolnych obrotach ( podczas jazdy grzeje normalni) brak grzania pojawił się właśnie przy już dość sporym wycieku. 

Dolewka płynu około 0, 5 litra na 500 km. Zawsze dość duża plama pod autem. 

Myślicie, że brak ogrzewania ma coś wspólnego z tym wyciekiem? 

 Z góry dzięki za pomoc. 

Opublikowano

Spróbuj na oring i czujnik położyć silikonu stosowanego do miski olejowej i załóż spinkeodczekaj kilka godz i zalej płyn chłodniczy potem odpowietrzanie układu. Wydaje mi się że wyciek może powodować słabsze ciśnienie w układzie i również zapowietrzanie układu. 

Opublikowano
30 minut temu, Leszekr1983 napisał:

Spróbuj na oring i czujnik położyć silikonu stosowanego do miski olejowej i załóż spinkeodczekaj kilka godz i zalej płyn chłodniczy potem odpowietrzanie układu. Wydaje mi się że wyciek może powodować słabsze ciśnienie w układzie i również zapowietrzanie układu. 

Boże co za porada, jeszcze tylko brakuje żeby tam nasra*. Sylikon na oringi smarują tylko pseudo fachowcy i Ci co chcą z auta zrobić ulepa.

Jak jest wyciek i to dosyć mocny to trzeba się nad nim pochylić sprawdzić czy to na pewno leci tylko na czujniki czy przypadkiem nie ma pęknięcia na samym króćcu wychodzącym z głowicy. Zaopatrzyć się w nowy oring jeśli tylko pod czujnikiem i najlepiej nową zawleczkę. Wymienić, odpowietrzyć i obserwować.

Przy nieszczelności, podczas stygnięcia może się zmniejszać ciśnienie i może podsysać przez nieszczelność powietrze, co prowadzi do zapowietrzenia układu i wspomnianych problemów.

 

Opublikowano
W dniu 16.02.2021 o 17:58, Cukier191 napisał:

Myślicie, że brak ogrzewania ma coś wspólnego z tym wyciekiem

Ma na 100%.

Wymień ten króciec. Tylko mówię, łatwo nie będzie.

Opublikowano
15 godzin temu, whyduck1 napisał:

Tylko mówię, łatwo nie będzie.

Mało powiedziane :)

Opublikowano

Witam podepnę się

Problem z moim autem wygląda następująco: 

Audi gotuje płyn temperatura 130st 

Chłodnica zimna góra i dół- wentylatory max obr.

Z korka odpowietrznika  (metalowa rurka) leci tylko para. Podobnie z węża górnego na nagrzewnicy węże twarde (tylko pow 90st) ale tylko te na górze dół miękki. Z wężyka powrotnego  dosłownie raz na jakiś czas "strzela" płyn. 

Płyn po otwarciu korka przy temp pow 90st wywala do góry dosłownie wrze, na zimnym silniku do 90st wyżej wymienione objawy nie występują nawet na wyższych obrotach...  

Czy może być tak, że to wrzący płyn robi ciśnienie w układzie przez brak chłodzenia tzn. przez brak dużego obiegu? Czy to kolejny odcinek pt: UPG?

Opublikowano

Auto u mechanika, diagnoza : pęknięty wąż na króćcu i spory wyciek płynu. Przy okazji wymieniam również króciec żeby nie robić dwa razy roboty. Mam nadzieję, że grzanie wróci.

Dam znać jak poszło. 

Dzięki za pomoc. 

Opublikowano

Wszystko działa. Dzięki za pomoc. 

Opublikowano

Witam ,mam pytanie mam wyciek z uszczelnienia rury wodnej co wchodzi w termostat mocowana śrubką ,czy wie ktoś rozmiar oringu oznaczonego czerwoną strzałką

pic11 (2).jpg

Opublikowano
4 minuty temu, Benek kr napisał:

Witam ,mam pytanie mam wyciek z uszczelnienia rury wodnej co wchodzi w termostat mocowana śrubką ,czy wie ktoś rozmiar oringu oznaczonego czerwoną strzałką

pic11 (2).jpg

Dla silnika ALZ jest oring N90365302 - 20x3. nówka w aso to około 7,5zł

Opublikowano

Fajno dzięki,ten termostat występuje w kilku silnikach ,ale teraz wiem co zamówić:)

Opublikowano

Jedź do agromy zapłacisz 50gr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...