Rattlesnake Opublikowano 19 Lutego 2021 Opublikowano 19 Lutego 2021 Witam Szanownych. do rzeczy: BFB , ośka, po programie około 250k nalotu. Turbo - seria, wtryski - seria, dolot - seria. Jaki program nie wiem. Kto robił nie wiem. Jeździ jako tako. Po kupnie standard : rozrząd , olej, pompa, smok, uszczelka pod deklem zaworów, świece, przegląd odmy, wymiana zaworka zwrotnego w trójniku, uszczelka podstawy filtra oleju, zawór zwrotny oleju w podstawie filtra. Kat wywalony - > DP , 2ga sonda wywalona, usunięta z softu , SAI wywalone usunięte z softu. Nowy aku. Check'a brak, błędów brak. Palił od strzała. Przyszła zima, -10 i problem. Nawet nie zagadał. Prąd jest, kontrolki ok, przekręcenie kluczyka i cisza. Po wturlaniu do garażu i odstaniu około 1 h pali od strzała. Kolejny przypadek - tym razem grubo poniżej -10 . Zapłon, cisza. Myślę ok , znam temat - wturlam do garażu odmrozi się i przejrzę rozrusznik czy tam cos nie pośniedziało. Odpaliłem i po wyjechaniu z garażu zaobserwowałem dziwną pracą silnika. Niby gada, niby jedzie jednak czujesz że coś nie tak. Z logów na 31,32,33 wychodzi , że dolot nieszczelny (wg mojego koleżki bo ja się nie do końca znam ) . Dolot sprawdzony, wymienione zaworki zwrotne i ezektor (ori) . Sprawdzone przewody węże i opaski. Dmuchane w dolot za przepływką , ciśnienie trzyma, przy wyższym ciśnieniu syczy spod bagnetu. Auto trochę "kulawo" chodzi ale nie ma błędu wypadania zapłonów. Błędy tylko dotyczące S2 czyli sondy za katem , której fizycznie nie ma - wracają zaraz po usunięciu. Przy klepnięciu jedzie dobrze, przy równej i płynnej jeździe w granicach 2,5k obrotów daje się wyczuć , że coś jest jednak nie tak, ma lekkie "wahania" mocy. Dodam , że jest wymieniony filtr i pompa paliwa(może coś przymarzło tam , może regulator się wysypał). W poniedziałek sprawdzę ciśnienie paliwa, ale może do tego czasu ktoś podrzuci w którym kierunku grzebać, nie chcę wymienić pół motorowni. Czekam na Wasze sugestie. Jeśli "temat wałkowany sto razy " to proszę o wyrozumiałość i o link, po lekturze forum nie napotkałem jeszcze nic , co mogłoby pomóc. Z góry dzięki za cierpliwość. Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Jak możesz mieć wyłączoną drugą sondę skoro sypie błędem? Masz coś namieszane w sofcie, poza tym logi porób, a co do odpalania to sprawdź wskazania czujnika g62/g2
DarekS4 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Zanim wszyscy przywalimy się do tego jak zawsze winnego softu to po pierwsze sprawdź dlaczego komp chce dolać tyle paliwa Może po prostu sonda widzi za ubogi AFR Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa nie utrzymuje. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Tam tez masz wbudowany regulator ciśnienia. Po pierwsze pełna diagnostyka i wykluczenie układu paliwowego
przem8 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 3 godziny temu, DarekS4 napisał: Zanim wszyscy przywalimy się do tego jak zawsze winnego softu to po pierwsze sprawdź dlaczego komp chce dolać tyle paliwa Może po prostu sonda widzi za ubogi AFR Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa nie utrzymuje. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Tam tez masz wbudowany regulator ciśnienia. Po pierwsze pełna diagnostyka i wykluczenie układu paliwowego A jak wytłumaczysz błędy od drugiej sondy skoro niby jest wyłączona w sofcie? To jest podstawa do takich teorii skoro autor napisał, że to niby było zrobione.
DarekS4 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 (edytowane) Ale nie ma totalnie żadnego wpływu do korekty paliwowej tym bardziej ze nie ma kata. Ktoś napewno spartaczył wyłaczenie drugiej sondy. ... Jeżeli układ paliwowy bije prawidłowo to można szukać dalej. Rób logi pokaż co się dzieje z ta korektą paliwową podczas jazdy. Edytowane 20 Lutego 2021 przez DarekS4
Rattlesnake Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Opublikowano 20 Lutego 2021 Ciśnienie paliwa ok. Po zapłonie 3,5 na jałowym 4 , czyli tak jak powinno być. Zanotowałem jeszcze dziwny zapach spalin, ale to raczej wina mieszanki. Podjadę do gościa , który usuwał SAI i lambdę po montażu DP niech sprawdzi swoja robotę. W ogóle to myślę , żeby wrócić do serii z softem i dopiero zacząć coś rzeźbić krok po kroku. Nie zamierzam robić z tego auta wyścigówki. Chciałbym założyć Fmic'a oraz zmienić wtryski na początek plus jakiś program jeśli kondycja silnika na to pozwoli. Wiem, logi . Póki co serdecznie dziękuję za zainteresowanie. Jakiekolwiek dalsze sugestie oczywiście mile widziane. BTW: Czujnik temp cieczy sprawdzę, choć nie bardzo widzę jego związek z nieopalaniem auta po mrozie. Filtr paliwa wymieniany we wrześniu. Knecht. Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Ciśnienie paliwa się sprawdza podczas jazdy pod pełnym obciążeniem, a nie na postoju.
Langista Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 58 minut temu, Rattlesnake napisał: Czujnik temp cieczy sprawdzę, choć nie bardzo widzę jego związek z nieopalaniem auta po mrozie. Ma duzo jeżeli chodzi o pracę zimnego silnika zaraz po odpaleniu aż do rozgrzania. problem z samym odpaleniem to typowy problem rozrusznika.
Rattlesnake Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Opublikowano 20 Lutego 2021 24 minuty temu, przem8 napisał: Ciśnienie paliwa się sprawdza podczas jazdy pod pełnym obciążeniem, a nie na postoju. Dobra,moje niedopatrzenie. Poprawię się. Dzięki za słuszną uwagę.
Rattlesnake Opublikowano 7 Marca 2021 Autor Opublikowano 7 Marca 2021 zatem wracając do tematu ... logów brak bo mi się komp wysypał, ale... -ciśnienie paliwa sprawdziłem podczas pełnego obciążenia - jest ok. - odpięcie przepływki - brak jakiejś większej reakcji silnika Oddałem auto do kolegi. Wymienił przepływkę oraz wtryskiwacze na te z BEX'a ( akurat kupiłem ), skorygował soft i auto jedzie jak potrzeba. Jak ogarnę kompa to zobaczę jak błąd 2giej sondy i jak wyglądają korekty. Czyli problem rozwiązany - jednoznacznego powodu zamieszania nie udało się ustalić. Obstawiam umarłą przepływkę lub cos z wtryskiwaczami , ewentualnie znając moje szczęście - jedno i drugie. Tymczasem bardzo dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi Szanownych Kolegów. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się