Skocz do zawartości
IGNOROWANY

płyn chłodniczy


MicDviga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś zauważyłem że mam płyn chłodniczy poniżej minimum i musiałem udać się w trasę więc dolalem troszkę wody. Tak do lekko powyżej minimum. Zrobiłem około 20km i po powrocie zobaczyłem widok jak na zdjęciu. Po ostatniej wymianie płynu chłodniczego i wymienia podstawy filtra oleju oraz uszczelki pokrywy zaworów płyn delikatnie znika. Nie widać nigdzie wycieków oraz nie widać żadnego masła pod wlewem oleju i płynu. Objawów innych brak, delikatnie unosi się dymek z wlewu oleju po trasie i czuć zapach spalin. Dodatkowo od tyłu silnika pod odma jest "jakiś" Wyciek oleju. Ostatnimi czasy było bardzo duże ciśnienie oleju ale po wymianie tej podstawy filtra oleju silnik pracuje równo tylko ten wyciek oleju oraz ubywajacy płyn chłodniczy. 

IMG_20210225_145821.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma nigdzie wycieków a płyn chłodniczy znika to nie oznacza nic dobrego.Według mnie jeśli przyjmiemy że układ jest szczelny to jedyną pozostałą drogą ubycia płynu jest silnik.W skrajnym przypadku może dojść do tego że silnik przepala płyn, lub płyn miesza się z olejem a nadmiar też jest przepalany i na bagnecie nie zobaczysz różnicy. Pamiętaj że nie jestem mechanikiem i mogę pisać głupoty.W pierwszej kolejności warto pomyśleć czy wszystko dobrze złożyłeś i wina nie leży po stronie ostatnio montowanych rzeczy.

Znalazłem na szybko film co prawda z innego silnika ale może coś Tobie pomoże.

https://www.youtube.com/watch?v=Pa5mh4cOA-M

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto ten separator wymienić. Orientujesz się pod jakimi numerami szukać tego elementu? Co do wycieku zauważyłem że wilgotne jest to coś co znajduje się pod skrzynia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam że warto zastanowić się nad wymianą tego Separatora/Odmy skoro sam napisałeś ze coś z nim jest nie tak, a poza tym nie jest to droga inwestycja.Powinieneś zwrócić uwagę również na fakt że aktualnie twój silnik nie pracuje prawidłowo i jazda w "trasy" na pewno mu nie służy, tak samo jak dolanie doraźnie wody do układu chłodzenia.Co do numeru części niestety nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieki oleju w tym miejscu. Pod odma i tym metalowym czymś co na zdjęciu widac. Wycieki spore nie są ale są. Świeży olej jest widać nawet po 10km

IMG_20210225_173455.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wiedza i kompetencje w tym miejscu się kończą, nie chcę udawać znawcy którym nie jestem.Może ktoś bardziej ogarnięty będzie w stanie pomóc.

Jeśli masz problem z nazwaniem "tego metalowego czegoś" spróbuj opisać do czego to idzie lub poszukać czy nie ma na tym wybitych jakichś numerów, a jeśli są to wpisz je w przeglądarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole tego elementu zbiera się olej. Ale z tego co widzę jest to zawór systemu pompy powietrza wtórny więc leci gdzieś indziej

Screenshot_2021-02-25-18-09-31-320_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring w króćcu wody? U mnie też bryzgało w tych okolicach. Jeśli tak, to tu masz mój poradnik https://a4-klub.pl/topic/466231-wymiana-króćca-wody/

 

 

Edytowane przez Jack0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wali tam olejem a nie płynem :/ po za tym był ten krociec wymieniany w serwisie bosha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to zawór SAI. Pod nim idą węże. Sprawdź tam. Olej pewnie spod napinacza, a płyn z trójnika albo jak było u mnie z węża co idzie do nagrzewnicy. Myślałem że to z trójnika, a pękł plastik co siedzi w wężu i wchodzi do trójnika. Zasyfione tam teraz że chuu. Czekam aż się zrobi ciepło to umyję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przem8 napisał:

Napinacz łańcuszka rozrządu z tyłu głowicy. 

Ogólnie jaki to może być koszt naprawy? Trzeba ściągać cały łańcuch? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym aucie miałem taką historię i była uszczelka pod głowicą, ale dużo mądrych głów już Ci podpowiedziało i oczywiście nie jestem kompetentny, tylko dziele się doświadczeniem. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że żadnych objawów UPG oprócz uciekającego płynu nie ma. Żadnego masła pod korkami, nie kopci nic też. Jutro będę robił test co2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz po postoju czy nie leci  na skrzynie biegów płyn, to standard,króciec z tyłu +uszczelka napinacza ci puszcza :) miodzio dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia jest mokra faktycznie jednak dziś po zrobieniu testu co2 dostałem wynik jak na zdjęciu. 

IMG_20210227_143359.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...