Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem przy odpalaniu i ze spalaniem


Kamiiil02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zaczynając od początku to zrobiłem spory remont w mojej audi. Z ważniejszych rzeczy :
- regeneracja głowicy ( kompletna wymieniony także wałek)
- regeneracja turbo

-regeneracja wtrysków
- nowy egr
- regenerowana pompa vacum ( z wkręcanym króćcem)
Problem mam taki, że przy odpalaniu samochód sie zachowuje jakby był zapowietrzony, a jak juz odpali to puszcza chmurę dymu i przez chwilę nie równo pracuje. Pompa Vacum została wymienona dlatego ze stara ciekła i myslalem ze to jest przyczyna, uszczelki na wtryskach 2 razy były zmieniane i wtryski były też 2 razy ustawiane. Ponadto samochód więcej pali, przed remontem przy jeździe do 110 km/h auto palilo ok 5,5l. teraz to ok 6.7l. Po krótkiej inspekcji nigdzie nie ma wycieków paliwa. Rozrząd też bym wykluczył bo nawet go postanowiłem zmienic i ustawić na nowo ( bez rezultatów). Jakieś pomysły ?


Dziekuję i pozdrawiam !

Edytowane przez Kamiiil02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź pompki a właściwie ich uszczelnienie na zimnym czy jest oki, bo tematu tu na forum się wala dużo i często tam lezy problem z tego co zauważyłem, zresztą sam też tak miałem

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być nie grzeczny, ale napisałem ze sprawdzałem 2 razy, uszczelki też były dawane dwa razy nowe, nie są przekręcone poprostu są na równo tak jak ma być.

Edytowane przez Kamiiil02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Kamiiil02 napisał:

Nie chce być nie grzeczny,

ok , aj się nie gniewam :P

Forum jest po to by podyskutować i udzielać rad wzajemnie, dlatego grzecznie zasugerowałem sprawdzenia na zimno.

21 minut temu, Kamiiil02 napisał:

ale napisałem ze sprawdzałem 2 razy, uszczelki też były dawane dwa razy nowe, nie są przekręcone poprostu są na równo tak jak ma być.

oki, skoro tak. U mnie oringi też oki ale nie uszczelniało się na podkładce antyogniowej i efekt był dość podobny, który opisujesz. No ale skoro oki to oki.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pieterb napisał:

oki, skoro tak. U mnie oringi też oki ale nie uszczelniało się na podkładce antyogniowej i efekt był dość podobny, który opisujesz. No ale skoro oki to oki.

Możesz powiedzieć jak to wyczaiłeś, że akurat tam nie uszczelniało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kamiiil02 napisał:

że akurat tam nie uszczelniało ?

korekty w grupie 13 uciekają poza skalę na danej pompce, u mnie akurat tylko na zimnym przez parę sekund po zapaleniu  - później już oki (pewnie się jakoś doszczelnia) przy temp wyższej albo nie wiem.
a po wyjęciu tejże pompki było na tej podkładce widać - gdzieś tu zresztą jest mój temat i tam mi koledzy doradzali i fotki nawet wrzucałem

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej dziekuje, dopiero za tydzień będę mógł je zrobić, wrzucę wtedy logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze gr 18  tyle że to sprawdzasz dodając gazu i przy dodawaniu i pracy na jałowym mają być zera a przy puszczeniu gazu mają na chwilę się  4 pojawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tez wylac zawartość filtra paliwa- jak podkładka termiczna puszcza spaliny to paliwo bedzie czarne.

Kontrolując korekcje spróbuj podnieść obroty do 3000 i po puszczeniu gazu zobacz czy mieszczą sie w granicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwyższone spalanie może być wynikiem innego kąta synchronizacji wałka po wymianie rozrządu. Przed wymianą mogłeś mieć wartości dodatnie a teraz po wymianie są ujemne i spalanie będzie wyższe, potwierdzone na własnym przykładzie.

Oleju ci nie przybywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju mi nie przybywa, a rozrząd wymieniałem 2 tygodnie temu, wszystko bez. Większych zmian. Dzisiaj sie postaram zrobić logi, niestety czasu brakuje. Co do tego paliwa to faktycznie nie pomyślałem o tym ale to dopiero za tydzień bede mógł zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kamiiil02 napisał:

Oleju mi nie przybywa, a rozrząd wymieniałem 2 tygodnie temu, wszystko bez. Większych zmian. Dzisiaj sie postaram zrobić logi, niestety czasu brakuje. Co do tego paliwa to faktycznie nie pomyślałem o tym ale to dopiero za tydzień bede mógł zrobić

Natomiast zauważyłem, ze jak jest teraz ciepłej na dworze to auto odpala względnie normalnie, lekko rzuca przez 2 sek po odpaleniu ale efektu zapowietrzenia brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie pytanie, dlaczego robiłeś regenerację wtrysków? Były sprawdzane przed i wyszło, że należy zregenerować? Ogólnie to w dieslu regeneracja wtrysków to średni pomysł. Nawet doświadczony serwis daje d*py i później umywa ręce od źle wykonanej roboty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracji dokonałem w serwisie Bosha, u gościa, który zna się na rzeczy ( buduje auta do driftu). Uznałem, że jak już robię tyle rzeczy to wypadałoby dać do sprawdzenia wtryski i wyszło, że jeden 2 wtryski lały, jeden troszke mocniej.
zrobiłem logi, w grupie 18 wszystko jest ok, jednak go tez wrzuce.

grupa 13:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

grupa :23

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum


grupa 18:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil sprawdź proszę korekcje po chwilowym przegazowaniu. 

Auto ciepłe> kontrola korekcji> 3000rpm na 10s> noga z gazu> kontrola korekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, nadybek napisał:

Kamil sprawdź proszę korekcje po chwilowym przegazowaniu. 

Auto ciepłe> kontrola korekcji> 3000rpm na 10s> noga z gazu> kontrola korekcji.

To grupa 18? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.

Sekundę po puszczeniu gazu powinny sie ustabilizować na podobnym poziomie co przed przegazowaniem.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje masz w miare spoko nie powinno się nic nadzwyczajnego dziać. Może ten trzeci wtrysk lekko podwyższony ale jak akurat on był regenerowany to tak będzie i nie jest źle. Sprawdź w grupie 004 synchronizację. I w grupie 015 na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach jakie masz chwilowe spalanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...