Syriuss Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Witam. Dziś stojąc w korku (ok 50 minut) zobaczyłem ze zgrozą, że temperatura płynu chłodzącego makabrycznie wzrosła powyżej 90 *C (na zegarach). Nie zastanawiając się długo włączyłem w klimatriniku c49 - ze strachem w oczach odczytałem 111. Od razu wyłączyłem klimę i radio (dodatkowe obciążenie silnika). Momentalnie temperatura zaczęła spadać do 102 *C i na całe szczęście właśnie w tym momencie korek się rozładował, więc ruszyłem dalej, by gdzieś stanąć na poboczu i dać odsapnąć silnikowi - o dziwo temperatura w kilka sekund spadła do 91*C. Jadąc autostradą temperatura utrzymywała się w granicach 89*C-92*C, a krótko po zatrzymaniu pojazdu do 94*C. Pytanie: Co jest grane? Termostat do wymiany? Dodam, że jestem tydzień po wymianie rozrządu wraz z pompą wody (w dobrym warsztacie ). Ma to może coś wspólnego? Z góry dziękuję za odpowiedzi. ------------------------------------------------------- Mam prośbę - pytanie. Jeżeli się nie mylę, to wiązka przewodów z wiatraka elektrycznego idzie do złącza, które jest pod osłoną oleju hydraulicznego (proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę). Czy mogę "na twardo" na chwilę podłączyć wiatrak do akumulatora by sprawdzić, czy działa? Jeśli tak, to proszę o informację (np fotka), które to są przewody, bo nie chcę czegoś spalić. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
RiCoTriCo Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Wg. zaleceń ja zmieniłem termostat razem z rozrządem . Może czujnik temp. cieczy szaleje ale to słowa laika
.Pablo. Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jeżeli faktycznie płyn miałby 111 stopni to para by już ci spod maski leciała, a co do przyczyny to albo nie włączył się wentylator albo termostat nie otworzył ja stawiał bym na wentylator jak drugi raz ci sie to zdarzy stawaj z boku maska w górę i sprawdź czy wentylator chodzi, jeśli tak to dotknij dolny i górny wąż od chłodnicy oby dwa powinny być gorące jeśli nie to wina termostatu
piotrsob1 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Temperatura 111 st.C jest jak najbardziej możliwa bez zagotowania cieczy chłodzącej pod dwoma warunkami: 1. Układ chłodzenia jest zalany płynem niezamarzającym ( ich temp. wrzenia jest wyższa od wody i w zależności od rodzaju i gęstości wynosi od 106 do 110 st.C) 2.Układ chłodzenia jest szczelny i utrzymuje podwyższone ciśnienie ( ok 1 atm) co wedle praw fizyki podnosi temp. wrzenia o następne kilkanaście stopni. Ale wracając do sedna jerzeli płyn się nie zagotował to silnikowi na pewno nic się nie stanie, jeżeli w czasie jazdy trzyma temperaturę w normie to obstawiam na 99 % wentylator elektryczny.
Pretor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Z tego co pamiętam, to temperatura wrzenia cieczy chłodzącej jest po wyżej 130 st. no chyba, że masz zalany układ wodą. Ja też obstawiam wentylator, jeżeli w czasie jazdy jest ok to tylko to zostaje.
pawel1985 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 podepne sie do tematu umnie jest taka sytuacja ze przy normalnej jezdzie temp osiaga 96 stopni na vagu, temp na balcie 90 stopni,przy szybszej jezdzie na trasie do 140 temp dochodzi do 100 stopni na vagu na balcie nadal pokazuje 90, nowy termostat ori, płyn chlodniczy co prawda nie g12 jakis tam castrol,czujniki sprawne sprawdzane vagiem, nie wiem czy płukac układ i zalewac g12 moze ktos cos doradzi
wagabunda Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 a czy czasem nie powinieneś ustawić na klimatroniku c51 ??
carlos666 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ...temp na balcie 90 stopni,przy szybszej jezdzie na trasie do 140 temp dochodzi do 100 stopni na vagu na balcie nadal pokazuje 90, ... Jak się przyjrzysz czujnikowi temp. wody to zauważysz że ma 4 piny. W tym czujniku są dwa termistory. Z jednego sygnał idzie na zegary a z drugiego na komputer sterujący silnikiem.Stąd ta rozbieżność.
pawel1985 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 carlos666, to powiedz mi komu mam wierzyc temp na blacie czy na vagu, czy to jest normalne ze temp podczas normalnej jazdy w miescie siega 96 stopni na vagu, jak jezdzilismy z kolega passatem b5 z silnikiem ahu takim jak umnie temp na vagu u niego nie przekraczała 90 stopni nawet przy ostrym butowaniu na blacie pokazywalo 90 stopni
carlos666 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Jest opcja że mechanicznie termostat sie zacina, a różnica wskazań temperatur... no cóż czujnik czujnikowi nie równy.
.Pablo. Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 U mnie temp zawsze jest na 90 stopni nie ważne że stoję w korku czy jadę 180 albo butuję auto układ jet tak skonstruowany że ma utrzymywać stałą temp jeśli nie utrzymuje to coś jest nie tak sprawdź to co pisałem wyżej i powinieneś znaleźć usterkę
pawel1985 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 wemtylator chodzi,termosat nowy z aso, tylko płyn nie g12 tylko jakis tam inny
Syriuss Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie otrzymałem odpowiedzi (satysfakcjonującej ). Wrzucam temat na 1 stronę - Adminie wybacz!. Ostrzeżenie sam sobie dałem.
carlos666 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Może być jeszcze zapchana nagrzewnica (częsta usterka) imożna by tak gdybać i snuć domysły... Jak dla mnie szkoda czasu marnować na necie. Postaw auto u dobrego mechanika , a on zaraz usunie przyczyne usterki.
wagabunda Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a ja w dalszym ciągu mówię przejedź się i na klimatroniku zapodaj c51 a nie jakieś c49 bo temperatura silnika to c51
grzegy Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 dołącze się z pytaniem. Czy mając w vagu błąd 01039 czujnika G2 może to mieć wpływ na nie włączający się wentylator? (bezpieczniki ok, węże chlodnicy oba gorące, temp na wskazniku czasem faluje) dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się