Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie macie zużycie oleju w A4 B8 2.0TDI CGLC?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko  pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy  mieliście  podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam

 

 

Opublikowano
25 minut temu, ddaz67 napisał:

Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko  pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy  mieliście  podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam

sucho w dolocie ?

Opublikowano

sucho

Opublikowano
1 godzinę temu, Dev napisał:

sucho w dolocie ?

Tak

Opublikowano

spróbuj płukanki, mogą być pierścienie zapieczone jak w tfsi 

ostatecznie remont

Opublikowano

może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf?

Opublikowano
Godzinę temu, RALF76 napisał:

może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf?

w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska

 

Opublikowano
57 minut temu, ddaz67 napisał:

w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska

 

dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf

Opublikowano
Godzinę temu, RALF76 napisał:

dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf

Parametry DPF-u są ok. Latam głównie po mieście z niedogrzanym silnikiem więc zapełnia się szybciej, Zużycie oleju również wpływa niekorzystnie na ilość sadzy. Latem wypala jak twój.

Jutro zajrzę jeszcze raz do intercoolera.

Opublikowano

sprawdź bo duża ilość oleju musi się gdzieś pojawiać

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem kamera intercooler  od strony turbiny i jest mokry od oleju. Wymienię  dmuchawkę i będę testował

Edytowane przez ddaz67
Opublikowano

dużo tego oleju?

Opublikowano
4 minuty temu, RALF76 napisał:

dużo tego oleju?

Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów.

Opublikowano
3 godziny temu, ddaz67 napisał:

Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów.

Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej.

Opublikowano
5 minut temu, czarek76 napisał:

Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej.

Hej.Olej się nie wyleje z węża bo konstrukcja na to nie pozwala.Oba węże idą praktycznie pionowo w dół bez żadnych zagłębień w których mógłby się zbierać olej. Zauważyłem natomiast smugi od spływającego oleju na ściankach przewodu z turbo do intercoolera. Według mnie uszczelnienie turbiny puszcza olej.Jedynym wyjściem żeby się upewnić jest demontaż intercoolera i zlanie z niego oleju.  Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam.

724145400.png

Opublikowano
10 godzin temu, ddaz67 napisał:

Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam

daj znać jaki efekt

Opublikowano
11 godzin temu, RALF76 napisał:

daj znać jaki efekt

Dam znać.  Jestem przekonany ze to jednak turbina klęka . Przegonilem furę dość mocno dzisiaj. Po zdemontowaniu węża przy przepustnicy okazało się ze jest w nim pełno oleju. Można go było zgarniać ze ścianek paluchem.Dwa tygodnie temu dolalem litr oleju do maksimum, dzisiaj jest już pół stanu a przejechałem 500km. Odstawiam wóz na 2 tygodnie bo strach jeździć. Kto wie ile się oliwy nazbierało w inercoolerze. 

 

Opublikowano

Może ktoś podesłać numer uszczelki pomiędzy kolektor a turbinę ? Nigdzie nie mogę znaleść.

WAUZZZ8K2FA058229

 

 

636145650.png

751253150.png

Opublikowano

tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę.....

Opublikowano
5 minut temu, Dev napisał:

tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę.....

Trochę dziwne . Będę demontował to się zobaczy. W razie gdyby faktycznie nie było uszczelki smarować czymś?

818987-5001S003.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...