Skocz do zawartości
IGNOROWANY

olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie prosze o rade jakim olejem zalac silnik sporo poczytalem na ten temat ale konkretow .0. silnik 2.0 alt

Opublikowano

Pierwszy jaki wpadnie Ci w rękę 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

slonecznikowy

Opublikowano
38 minut temu, a4b6malysz napisał:

sporo poczytalem na ten temat ale konkretow .0

Jak konkretów zero??

Napisane jest i to dość sporo.

Najlepiej 5W40 z normą 502 00, a co wlejesz,jakiej marki to już Twój wybór.

Opublikowano

Kolego 0 konkretów to chyba mocna przesada.

Silnik z powodu swoich pewnych skłonności często omawiany na forum.

Nie podajesz żadnych informacji.

Jaki olej masz zalany ?. Ile go silnik łyka ? Co ile zmieniasz ? Ile razy w roku ?. Jaka kasa na olej ?.

Opublikowano

wymiana co 10tys                na 1000 /07.06 litra            5w40 mobil łan

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałem trochę oliwy. Castrol to najgorszy syf jaki możesz zalać. Motul elegancki. Silnik jakby ciszej pracował. Zużycie oleju około 3 litrów na 15tyś. Shell nie zauważyłem nic złego. Z tych lałem 5W30. Później z ciekawości kupiłem Mobila. Ale już 5W40. W większości pobór oleju podobny. Przez pierwsze kilka tys kompletnie nic. Potem im bardziej przepracowany olej to zaczyna ubywać. 

Więc zostałem na Mobilu. Praktycznie wszędzie dostępny w razie ubytku :)

Edytowane przez rybus85
Opublikowano

myslalem nad valvolinem 10w40

Opublikowano
13 godzin temu, a4b6malysz napisał:

                na 1000 /07.06 litra           

Czyli łyka 600-700 ml na 1000 km ?.

Generalnie zalej co tam chcesz z 10 W40 może być i ten Mobil , ewentualnie inny. który ma wysoki wskaźnik lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika.

Polecam Gulfa 10W40 lub Specol Gas lub Diesel lub coś innego ale ze wskaźnikiem 14-15.

Zakup do oleju dodatek BIZOL Oil Life + o90 opakowania po 250 ml,  na znanym portalu w hurtowni w Gdańsku jest promocja 11 zł/szt.

Jedno opakowanie wlej do świeżo zalewanego oleju a drugie do oliwy, którą będziesz uzupełniał.

Warto spróbować.

Temat ewentualnej płukanki silnika lub zalania i próby "odlakowania" pierścieni/tłoków to odrębne zagadnienie. 

Opublikowano
13 godzin temu, a4b6malysz napisał:

myslalem nad valvolinem 10w40

Oby nie ten w czerwonych pojemnikach to już lepiej Al Climate lub All Climate Extra.

A może zostaw ten Mobil,  z Valvoline 10W40  do tak żernego silnika to chyba All Fleet lecz znawcy krzykną: nie ma dopuszczenia dla silnika.

Temat jest trudny do ogarnięcia bez znajomości historii silnika.

Miałem takie jednostki co po płukaniu i innych zabiegach chemicznych przeszły na oliwę 5W40 i przez kilka kolejnych lat brały 1-2 litry na 8/10 tys. km.

Opublikowano
22 minuty temu, KINIAM napisał:

Oby nie ten w czerwonych pojemnikach to już lepiej Al Climate lub All Climate Extra.

A może zostaw ten Mobil,  z Valvoline 10W40  do tak żernego silnika to chyba All Fleet lecz znawcy krzykną: nie ma dopuszczenia dla silnika.

Temat jest trudny do ogarnięcia bez znajomości historii silnika.

Miałem takie jednostki co po płukaniu i innych zabiegach chemicznych przeszły na oliwę 5W40 i przez kilka kolejnych lat brały 1-2 litry na 8/10 tys. km.

 

Opublikowano

dzieki za pomoc jeszcze denerwuje mnie ten kilku sekundowy klekot po starcie

Opublikowano

eurol super lite 5w40 zalej. Deklasuje motule, castrole i valvo

Opublikowano

Klekot krótszy czy dłuższy to właściwie norma, olej uzyskuje właściwe ciśnienie.

Eurol jak najbardziej Ok ale radziłbym przedtem zrobić płukankę.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...