Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Przedmuchy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanko do mechaników którzy być może spotkali się z takimi objawami, a mianowicie kolega zakupił Skodę Octavie 1.9 tdi[ASV] 110PS 2000r i problem polega na tym ze z pod korka wlewu oleju i bagnetu wali się dym, przebieg 180tyś oryginał, mierzyliśmy ciśnienie na tłokach na ciepłym silniku i wyszło: 1=39 2=38 3=38 4=39 a wiec bardzo dobre, zauważyliśmy ze był lany do niego Motul 5W-30(czy to nie jakiś olej dla "wyczynowców"?) autko ogólnie chodzi bardzo cichutko, nic nie klepie, nie stuka, nie kopci praktycznie nic, VAG kompletnie nic nie pokazuje wszystko w normie, tyle że jest troszkę słaba niby 110PS ale ciągnie jakby 90-tka, słyszałem ze być może to wina uszczelniaczy zaworów ale czy to możliwe, znów inni mówią ze pierścienie tylko dlaczego jest tak dobre ciśnienie?? z tą mocą chcemy jeszcze sprawdzić katalizator bo byc może tam leży przyczyna spadku mocy, tylko skąd te przedmuchy?? Proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem o co chodzi.

Opublikowano

Wymienić odmę! Ciśnienie super-więc to nie pierścienie. Do sprawdzenia przepływka-jeśli jest słaby to właśnie ona może być uwalona.

Opublikowano

Kolega vikis4 niech sie wstrzyma z ta odma bo to nie afb/akn zeby odrazu takie teorie snuc. O jaki dym tobie kolego bacir chodzi. Lekki dym to ma kazdy w skrzyni korbowej. Sprecyzuj bo moze sa to spaliny ?

Opublikowano

z korka wlewu oleju zawsze bedą leciały opary , dym i drobinku oleju

jest tam duże cisnienie i kompresja a zwłaszcza gdy jest mocno rozgrzany olej

jesli z bagnetu wali mocno dymem to juz :confused4: problem

podkapcać lekkim dymkiem moze gdy olej jest rozgrzany

Opublikowano

no dymu jest dosyć sporo i jest to taki bialy dym ale czuć jakby to spaliny były, i z tego co wiem to korek po odkręceniu powinien się utrzymać, a tutaj normalnie go wyrzuca. A co do mocy to przepływka była sprawdzana, myślałem jeszcze o wtryskach żeby sprawdzić, a tak to pomysły już mi się pomału kończą :kwasny:

Opublikowano

Kolega vikis4 niech sie wstrzyma z ta odma bo to nie afb/akn zeby odrazu takie teorie snuc. O jaki dym tobie kolego bacir chodzi. Lekki dym to ma kazdy w skrzyni korbowej. Sprecyzuj bo moze sa to spaliny ?

Jasne ,że lekki dym ma każdy,ale jeśli ciśnienie ma ok a wali górą i dołem to należałoby sprawdzić drożność odmy.

no dymu jest dosyć sporo i jest to taki bialy dym ale czuć jakby to spaliny były, i z tego co wiem to korek po odkręceniu powinien się utrzymać, a tutaj normalnie go wyrzuca. A co do mocy to przepływka była sprawdzana, myślałem jeszcze o wtryskach żeby sprawdzić, a tak to pomysły już mi się pomału kończą :kwasny:

Na chodzącym silniku zdejmij wąż od odmy i zaraz będziesz wiedział czy nie jest zapchana.
Opublikowano

z tym ciśnieniem nie dokońca jest OK ...

pomiar powinno się zrobić na zimnym silniku - cisnienie dla ASV to minimum 19 - max 31 bar

określ czy z korka i bagnetu lecą spaliny czy mgiełka olejowa (gorące drobiny oleju)

przydało by się zdiagnozowac auto VAG'iem - przede wszystkim pod odciązeniem przepływomierz - ograniczniki dawki i ciśnienie doładowania - do tego korekcje dawek na wtryskiwaczach - będziesz miał zarys stanu silnika

Opublikowano

zrob logi dynamiczne, wrzuc do dzialu diagnostyka - ocenimy motorynke.

wg mnie kompresje masz prawidlowa.

BTW

pomiar powinno się zrobić na zimnym silniku - cisnienie dla ASV to minimum 19 - max 31 bar

temperatura oleju w trakcie pomiaru to minimum 30C

co do sprawnosci ukladu odpowietrzania, mozesz zlecic pomiar cisnienia w przestrzeni korbowej, wtedy bedzie jasne czy to stan prawidlowy

Opublikowano

temperatura oleju w trakcie pomiaru to minimum 30C

w dizlu - wg jakiego źródła ??

Opublikowano

temperatura oleju w trakcie pomiaru to minimum 30C

w dizlu - wg jakiego źródła ??

dokumentacja techniczna ASO :cool1:

tutaj mały skanik:

34507258.jpg

spiesze wyjaśnić. skrót mind. pochodzi od słowa mindest

które tym przypadku - znaczy przynajmniej, najmniej

Opublikowano

dokumentacja techniczna ASO

jesteś pewny że dotyczy to też dizla ... PB owszem - od zawsze dizla sprawdzało się na zimnym - poza tym pomiar który przytoczony jest w tym poście nijak się ma do danych serwisowych - nowy silnik ma 31 bar ... urządzenie do pomiaru popsute ??

Opublikowano
jesteś pewny że dotyczy to też dizla ...

jestem przekonany, że Musashi napisał tak jak podają instrukcje serwisowe bo przypominam sobie, że pomiar przy takiej temp. oleju zaleca producent a jest to podane w zeszycie serwisowym dla silników TDI o oznaczeniu AGR, ALH, AHF, który ja posiadam w domu,

jak wrócę po nocce do chaty to wkleję skan;

co do pomiaru ciśnienia to faktycznie - prawidłowe wskazania w przedziale bodajże 25-31 a minimalne wymagane 19, poniżej tej wartości to już jest kicha.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 01:09_________________________________________________u mnie jest napisane, że temperatura silnika ma być minimum 30*C a to, że pomiar dotyczy silnika diesla nie ulega wątpliwości gdyż wynika to z treści :

d7f7cc2b27e582f3m.jpg

a to materiał źródłowy :

944d8e3df957e358m.jpg

Opublikowano

dokumentacja techniczna ASO

jesteś pewny że dotyczy to też dizla ... PB owszem - od zawsze dizla sprawdzało się na zimnym - poza tym pomiar który przytoczony jest w tym poście nijak się ma do danych serwisowych - nowy silnik ma 31 bar ... urządzenie do pomiaru popsute ??

sparafrazuje pewien cytat z filmu...

jak pisze to pisze, a jak pisze to wiem :cool1::decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...