Ronin Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie rozumiem odpowietrzania ciśnieniowego , układ powinien napełniać sie w ten sposób, aby po wolnym nalewaniu płynu nie zapowietrzał się. Jeżeli istnieje takie niebezpieczeństwo to powinien być zaworek odpowietrzający. No nie wiem, ale ja nie miałem problemów z zapowietrzeniem. Nie mam tutaj rzadnego doświadczenia. Także tutaj jestem zdziwiony . Sprawdź drożność układu, najbardziej poddatnym elementem na kamień jest chłodnica. Jeżeli chłodnica ma przelot, pompa jest ok i termostat jest nowy to musi otwierać duży obieg. Sprawdź wiatrak, ale to tylko jak stoisz, albo w korku. Zdrówka
ryzy87 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ronin gdy wkladam termo, odrazu mam zablokowany duży obieg, chlodnica mam ciągle zimna 0 przeplywu przez niego, odpowietrzenie cisnieniowe termostatu znajomy mi podpowiedział ze termo moze byc zapowietrzony przez co nie otwiera sie
Ronin Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Płyny podlegają prawom naczyń połączonych, i większość układu powinna być napełniona. Po uruchomieniu silnika, pompa powinna przepchnąć płyn ze zbiorniczka uzupełniającego do obiegu. Jeżeli istnieją takie newralgiczne miejsca to tam powinien być zaworek odpowietrzajacy. Tak miałem także w BMW, zaworek był przy termostacie ale nigdy nie miałem problemu z odpowietrzaniem tego układu - po prostu pompa sama przepychała płyn pobierając niedomiar ze zbiorniczka wyrównawczego. Także tutaj powinno byc podobnie, zasada jest ta sama. Gdzieś nie ma drożności i takim typowym miejscem jest chłodnica. Kiedyś były takie zakłady zajmujące się tylko naprawą chłodnic i układu chłodzącego, znaczy można było sprawdzić drożności. Może sprawdź sam: lej od góry wodę i patrz czy dynamicznie woda przelatuje przez chłodnice. Jak jest efekt co wlejesz to zaraz bez opóźnienia się wylewa to chłodnica jest ok, jak jest opóźnienie to ją wymień. Zazwyczaj w pompach wodnych nawalały łozyska, ale to słychać także jak nie słychać łożyska i pompa nie jest zatarta, pasek klinowy pracuje to ciśnienie musi być w obiegu. Idź krok po kroku, to jedyna metoda. To zapowietrzenie układu jakos mnie nie przekonuje.
ryzy87 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 no mi tylko to jeszcze odpowiada, bo tak jak juz wspomniałem po wyjęciu termo i zmontowaniu wszystkiego bez niego wszystko mi działa, chłodnica goraca weze gorące, normalnie idzie mi po duzym obiegu a gdy wkładam termo obieg ten mi sie blokuje i nie otwiera po uzyskaniu temperatury, tak jak wczesniej mi poleciłeś gotowałem termo i się normalnie otwiera, dlatego wydaje mi się ze to może być zapowietrzenie, próbowałem go odpowietrzyć ręcznie tzn ściskając wąż i puszczenie płynu na nagrzewnice. A gdyby była to pompa wody to nie miałbym chyba ciepłego powietrza z nagrzewnicy Ciezka sprawa mi sie zapowiada ;] ale jutro dowiem się jak to jest z tym odpowietrzaniem
artur81 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 gdzies byl opisany motyw luznej turbinki pompy ktora nie domaga- pomysl o tym, w tym modelu ponoc jest latwy dostep do pompy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się