Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 1.8 ADR Nie odpala na zimnym na benzynie, na gazie odpala


prezesik18

Rekomendowane odpowiedzi

A4 b5 96r 1.8adr 125km +LPG
Na zimnym silniku nie odpala na benzynie, na LPG tak.
Jak już się uda zimnego na benzynie odpalić(po ok 25-30s kręcenia), to się dławi, strzela w wydech, nie można go wkręcić na obroty. Jeśli się uda wkręcić na obroty i próbuje ruszyć to robi kangury, przygasa - nie da rady jechać. Na lpg można na zimnym silniku awaryjnie odpalić i od razu jechać bez żadnych innych uciążliwości.
Jak silnik złapie 20-30* to na benzynie można odpalać i jeździć bezproblemowo.
 
Cała historia diagnozy:
 
Na benzynie na zimnym silniku audi odpalała co raz gorzej. Bez różnicy czy benzyny pełny zbiornik czy pół. Podejrzewałem przepustnice, bo jałowe od jakiegoś czasu 1300 wynosiły. Na  początek mapy paliwowe kasowane(zerowane). Lpg całkowicie zakręciłem i wypaliłem z przewodów.
Podmieniłem przepustnice, przy okazji sprawdziłem odmę,dolot, sprawność eżektora, podciśnienia. Poskładałem i auto odpaliłem - bez żadnej poprawy. Auto nie odpaliło na benzynie. Awaryjnie na LPG odpala, jak złapię silnik ok 30* to da się przełączyć na benzynę żeby nie zgasła. Chodzi wtedy nierówno, nie na wszystkie cylindry, dusi się i strzela gdy chcę przegazować. Na rozgrzanym silniku jest wszystko w porządku.
Postanowiłem zajrzeć do cewki - na wyjściu fajki na pierwszy cylinder połączenie było całe zaśniedziałe - wszystko się rozsypało i nie zostało śladu po połączeniu.
Założyłem drugi kpl przewodów wysokiego napięcia oraz wymieniłem świece. Auto dalej zimne nie benzynie nie odpala, na LPG pali. Czuć jedynie że silnikiem tak nie buja jak wcześniej. G2/g62 pokazuje rzeczywiste wartości, sprawdzane było na zimnym silniku(była też próba odpalania z odpiętym czujnikiem). Immobilizer jest wyłączony - jest emulator(został podmieniony na drugi). W ECU jest jeden błąd odnośnie immo,ale wątpię aby on był przyczyną nie odpalania na zimnym.
Mam wpięty w układ manometr ciśnienia paliwa - podczas pracy na wolnych obrotach ciśnienie wynosi 3bary, po zgaszeniu w ciągu kilku godzin spada do 0. Zamontowałem guzik którym "podpompowuje" paliwo przed odpaleniem, ale to nic nie pomogło.
Kolejne rzeczy jakie sprawdziłem:
-wymiana listwy wtryskowej wraz z regulatorem cisnienia na inną listwę (oby dwie listwy w porządku rozpylały paliwko)
-próba odpalenia bez sondy lambda - bez efektu
-podmiana cewki z przewodami WN z jeżdzącego auta - moja cewka u kolegi działała, jego u mnie nie
-podmiana pompy paliwa z jeżdzącego auta - jego pompa dawała 3,3bar ciśnienia - ale nic to nie zmieniło
-podmiana ecu silnika - niestety zero poprawy
-podmiana przepustnicy na jeszcze inną - bez poprawy
-zmiana filtra paliwa - brak poprawy
-spuszczenie paliwa ze zbiornika, przepłukanie zbiornika, zalanie świeżego paliwa - bez poprawy.
-wymiana przepływomierza na ori używany - zero poprawy.
 
W VCDS zero błędów w silniku. Z tego co udało się zobaczyć to podczas rozruchu jest bardzo długi czas otwarcia wtryskiwaczy.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podobne objawy co ja ale mi na vagu pokazywało błędy z celindrami. Do tej pory nie wiem o może dolegać mu. Wymieniłem świece, kable zapłonowe i cewkę ale nadal to samo. Za tydzień stawiam do mechanika więc dam znać czy będzie wiedział co może mu dolegać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem kolejną przepustnicę, ale bez poprawy. Zmieniałem też paliwo w zbiorniku, również nic to nie pomogło. Ostatnimi czasami zaczął lepiej palić i się zachowywać na zimnym, ale już chyba z powrotem ma z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału nie nawala? Też często na zimnym potrafi stwarzać problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba z tym mogę mieć cyrki - podczas jazdy głupieje obrotomierz(spada do zera, wraca na właściwe wskazanie i tak wkoło) i zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju. Czasem się zdarzy że że przy tym skakaniu obrotomierza szarpnie silnikiem, jakby go zdławiło. Czy przewody od tych czujników idą razem ze sobą do ecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prezesik18 napisał:

Właśnie chyba z tym mogę mieć cyrki - podczas jazdy głupieje obrotomierz(spada do zera, wraca na właściwe wskazanie i tak wkoło) i zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju. Czasem się zdarzy że że przy tym skakaniu obrotomierza szarpnie silnikiem, jakby go zdławiło. Czy przewody od tych czujników idą razem ze sobą do ecu?

gdzies masz uszkodzoną wiązkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich czujników? Jest jeden :

W dniu 3.03.2013 o 19:43, Dev napisał:

czujnik znajdziesz obok podstawy filtra oleju w stronę skrzyni biegów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2021 o 21:42, Dev napisał:

gdzies masz uszkodzoną wiązkę

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia oleju- uszkodzona była izolacja przewodu. Czujnik położenia wału zmieniłem na inną używkę, obrotomierz już cyrków nie pokazuje. Stary czujnik był brudny, lekko uwalony w oleju. 

Silnik zimny na benzynie nadal nie odpala - na ten moment odpiąłem Aku żeby wyzerować korekty(ostatnio odpalałem tylko na LPG). Jutro rano się wyjaśni czy coś to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety auto nadal zimne nie odpala ładnie na benzynie. Pali ledwo ledwo, dusi się i strzela w dolot nie ma siły wkręcić się na obroty. Na zimnym za to pali bez problemu na lpg i nic nie strzela, wkręca się bez problemu na obroty, ma moc żeby jechać.

Błędów na kompterze nie ma. Wymieniłem zawór evap na inny używany, beż żadnej poprawy.

Generalnie na zimnym śmierdzi z wydechu nieprzepalonym paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry jak chcecie to gnajcie w gaz, Aż taka bieda w Polsce? gaz tu gaz tam Jakby miało walory uskuteczniania mocy to jeszcze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Shiftback napisał:

Sorry jak chcecie to gnajcie w gaz, Aż taka bieda w Polsce? gaz tu gaz tam Jakby miało walory uskuteczniania mocy to jeszcze..

Ale temat nie dotyczy biedy lub nie w Polsce,  także hmm, trochę nie rozumiem Twojego postu tutaj.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaaktualizuję temat - udało się usprawnić auto - problem jest pradpodobnie z zapchanym filtrem węgla aktywnego. W aucie zatkałem jeden przewód idący z w/w filtra do zaworka par paliwa(na filtrze powietrza) i auto odpala od strzała i jeździ bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prezesik18 napisał:

problem jest pradpodobnie z zapchanym filtrem węgla aktywnego.

bardziej bym obstawiał że dziurawy albo on albo przewód do zbiornika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2022 o 13:25, Pieterb napisał:

bardziej bym obstawiał że dziurawy albo on albo przewód do zbiornika ;)

jak znajdę czas to będę go wymieniał, filtr już leży z 3msc w garażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...