Suli Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Mam nietypowy problem z czujnikiem poziomowania xenonów. Było tak, że musiałem wymienić oba czujniki bo przestały działać tak, że nie dało się skasować błędów i zrobić adaptacji – stanęły na amen a w jednym ramię tak zardzewiało, że aż odpadło. Wymieniłem oba na nowe oryginały z ASO i wszystko zadziałało – błędy skasowane, adaptacje zrobione. I niby wszystko działa, ale nie do końca – tzn. nic się nie dzieje kiedy jeżdżę po mieście, nawet po wertepach, na autostradzie A2 i okolicznych ekspresówkach. Natomiast kiedy jadę konkretnym odcinkiem S7 - od początku obwodnicy Radomia do końca obwodnicy Skarżyska – w kilku konkretnych miejscach na tylnym czujniku wyskakuje mi się błąd: 00774 - Level Control System Sensor; Left Rear (G76) 28-00 - Short to Plus Oczywiście błąd poziomowania pojawia się również na FIS-ie a reflektory idą w dół, w tryb serwisowy. Po zatrzymaniu się na parkingu i wyłączeniu stacyjki na FIS-ie nic nie ma a w VCDS-ie błąd przechodzi w „Intermittent”. Co ciekawsze, w logach nie widać jakiegoś radykalnego wahnięcia napięcia z czujnika, dalej podaje zbliżone napięcie między 2,01 V a 1,97 V. Najniższa wartość jaką wogóle wyłapałem to 1,74 V ale to raczej bez wpływu bo przedni w tym czasie ma wahania od 2,36 do 2,01 V i nic nie pokazuje. Po prostu nagle w tych samych miejscach trasy pojawia błąd a w blokach pomiarowych, w grupie 002 w okienku „Time Constant” wartość przeskakuje z 1,92 na 3,72 i jest pozamiatane. Byłem u znajomego mechanika, przeczyścił wtyczkę, bo była lekko zaśniedziała, sprawdziliśmy również sam kabel, czy nie jest gdzieś załamany (aż do połowy samochodu, dokąd się dało) - nie jest. Niestety – bez zmian. Ktoś miał coś podobnego? Komuś przychodzi do głowy jaka może być przyczyna? Czy to możliwe, żeby nowy czujnik z ASO był walnięty? Tym bardziej, skoro podaje napięcie? Czy może winy należy szukać w sterowniku, który się wysypał i pod wpływem pewnej kombinacji sygnałów z czujników wariuje i pokazuje błąd jednego z czujników?
afroo. Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Gdyby błąd dotyczył przekroczonej wartości to byłby uwalony czujnik bądź odwrotnie zamontowany. Sterownik też dawałby osobny błąd. Tu masz zwarcie na sygnale z czujnika więc ewidentnie wiązka. Moim skromnym zdaniem. Być może piny w zaśniedziałej kostce nie siedzą jak należy.
kamil-vag Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Dokładnie sprawdzić wiązkę, ewentualnie omomierz z bipem wpiąć się w piny przy module i ruszać kablami z tyłu... Może być, że i sam czujnik jest coś nie halo, one są chyba takie same, różnią się ramionami... można by zamienić...
zbychzz Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 ja bym jeszcze przeczyścił te wtyczki i gniazda "kontaktem"
Rekomendowane odpowiedzi