aju Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam Od paru dni zwróciłem uwagę na to że po zgaszneiu silnika i wyjściu z auta słyszę syczenie, tak jak by jakiś gaz czy powietrze uciekało z koła (mniej więcej taki efekt dźwiękowy, aczkolwiek nie tak głośny jak przy kole) Dźwięk zachodzi mniej więcej z okolic podszybia patrząc od przodu auta po lewej stronie akumulatora, widziałem tam rurkę klimy między innymi. Słychać go też w środku jak by zza schowka. Gdyby gaz wydostawał się z klimy na zewnątrz to na pewno by już nie działała a chodzi wyśmienicie. Zastanawia mnie czy nie jest to jakoś wewnątrz układu i cyz jest to normalne lub co to może być. Nie pisałem tego w dziale klima bo nie wiem czy to jest klimatyzacja. Dodam że nie wiem czy w dzień to się robi bo nie słyszałem tego jakoś... dopiero wieczorami w garażu
lukaszr Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Może syczy od układu klimatyzacji - to akurat normalne.
aju Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 znajomy mi mówi że ma tak w octavi od nowości, mówi że w aso powiedizeli mu że coś się tam wyrównuje Powiem że miałem 9 aut wszytki z klimą i 1raz takie coś jeśli to klima oczywiście
Sztomel Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo :
aju Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo : To nie to, sprawdziłem właścnie. Widzę że parę osób mówi że klima, w dziale klimatyzacja też przeczytałem że syczy po wyłączeniu i to norma.... więc chyba tak ma być
voytek80 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 u mnie też tak syczy , mechanik powiedział że trzeba dobić freonu i będzie git ja jeszcze tego nie robiłem bo od razu zrobię czyszczenie i odgrzybianie[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 08:51_________________________________________________ najprawdopodobniej syczy podciśnienie sterujące poprzez elektrozawór N239 klapą gaszącą znajdującą się w obudowie zaworu EGR, syczy bo w trakcie gaszenia silnika klapa jest zamykana na około 3 sekundy poprzez dźwignię siłownika sterowanego podciśnieniem a następnie ponownie się otwiera. wsłuchaj się w siłownik sterujący klapą gaszącą bo może być dziurka w membranie siłownika albo przetarty wężyk podciśnienia, chodzi o to ustrojstwo : z kąt masz tak ładnie ilustrowana lekturę może jaki link na PW
chudineze Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 u mnie też tak syczy , mechanik powiedział że trzeba dobić freonu i będzie git .... Niezłego masz mechanika, bo przy nabitej klimie też syczy ale nie zaszkodzi, a wręcz należałoby zrobić obsługę klimy jeśli tego jeszcze nie robiłeś.
Wihajster Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 zostały juz napisane wszystkie możliwości syczenia...wiec temat wyczerpany :gwizdanie: spróbuj bez klimy i z klima auto wyłączyc i bedzie wiadomo czy klima czy klapa gaszaca.Pozdr..
Rekomendowane odpowiedzi