Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


wojciech_a4_b9

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, MarcinMarci napisał(a):

A myślisz że autel da radę z tymi sterownikami, kumpel ma więc pewnie będę sprawdzał.

Nie wiem bo nie używam tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak są różne wersje i kumpla się nie dało. Ostatecznie użyłem obd11.

 

Co tak naprawdę daje zmiana w sterowniku 46? Myślałem że blokuje pilota ale nie widzę różnicy po zakodowaniu. Czyżby to była tylko zbędna informacja o obecności haka dla systemu? Którego w sumie i tak nigdzie sami nie zobaczymy ?

Edytowane przez MarcinMarci
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MarcinMarci napisał(a):

Czyżby to była tylko zbędna informacja o obecności haka dla systemu?

Nie ma czegoś takiego jak zbędne informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę wiedzieć jeszcze jedno odnośnie kodowania sterownika haka (69). Jest to wymagane? Nie wiem czy mam zostawić jak jest czy zmieniać. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie. Nikt w sumie o to nie pytał a chciałem potwierdzić.

 

Nie mam virtual kokpitu, tylko ten rozszerzony ekran pomiędzy zegarami. 

Czy po podłączeniu przyczepki, jedynymi ikonkami są:

- informacja o wyłączonych pdc z tyłu

- żółty trójkąt na dole licznika 

- migacze mają dodatkowy znaczek liczby jeden (1)

 

To wszystko? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, MarcinMarci napisał(a):

I jeszcze jedno pytanie. Nikt w sumie o to nie pytał a chciałem potwierdzić.

 

Nie mam virtual kokpitu, tylko ten rozszerzony ekran pomiędzy zegarami. 

Czy po podłączeniu przyczepki, jedynymi ikonkami są:

- informacja o wyłączonych pdc z tyłu

- żółty trójkąt na dole licznika 

- migacze mają dodatkowy znaczek liczby jeden (1)

 

To wszystko? 

 

 

Z tego co pamiętam tak.

Na ekranie MMI pokazuje jeszcze że jest podpięta przyczepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś podobny problem z przyciskiem?

 

Błąd 

 

C10E512

Power pivoting trailer hitch button.

Zwarcie z B+

 

Zauważyłem że czasem tak jakby przycisk nie reagował gdy jest ten błąd aktywny. Ostatnio poruszałem wtyczka od przycisku i od sterownika, niby jest już nieaktywny błąd. Ale myślę że zaraz się pojawi.

 

Jak myślicie? Co to może być?

Chyba że to chodzi o pivot point na samym sworzniu haka? Jest tam coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych. Szukając informacji o sile Nm do przykręcenia śrub w bagażniku, postanowiłem napisać do Westfalia z takim pytaniem. Finalnie zastosowałem do specyfikacji dla samej śruby z tabeli.

Tutaj dla ciekawych co od nich usłyszałem:

 

"Haki holownicze podlegają homologacji po wyprodukowaniu, a także urzędowej rejestracji po montażu w samochodzie. Po zamontowaniu hak staje się integralną częścią pojazdu i zabronione jest przekładanie go do innego. Używane haki oferowane przez szroty na rynku polskim, są demontowane z aut powypadkowych lub zezłomowanych z innych powodów.

 

Haki holownicze z takiego źródła mogą być poważnie uszkodzone, nawet gdy ich wygląd zewnętrzny zdaje się być do zaakceptowania. Najczęstsze i najgroźniejsze uszkodzenia w hakach używanych to:

osłabiona kula w wyniku uderzenia w tył pojazdu (kula nie jest skrzywiona)

skrzywienie kuli lub belki po uderzeniu w tył pojazdu (nie zawsze zauważalne gołym okiem)

korozja spawów i części stalowych (często pokryta warstwą farby przed sprzedażą)

uszkodzenia systemu wypinania (grozi samo wypięciem kuli w trakcie używania)

brak ważnych elementów konstrukcyjnych

brak dokumentacji i tabliczki znamionowej

Montaż takiego haka grozi spowodowaniem tragicznego w skutkach wypadku. Jest także nielegalny z powodu niewiadomego pochodzenia i braku dokumentacji. Dodatkowo, podczas wymontowywania haków, wiele ich istotnych elementów konstrukcyjnych zostaje w samochodzie."

 

Tak więc, używany hak jest nielegalny. Nie wiem czy używany samochód też już jest nielegalny?  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo mają rację odnośnie używanych haków. Jest pewne ryzyko  podobnie jak z używanymi autami. 

Nikt nie demontuje haka ze sprawnego auta i go sprzedaje. Przynajmnie ja nie spotkałem się z takim przypadkiem i nie znam nikogo, kto wymontował i sprzedał hak ze sprawnego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mają rację, mimo że trochę przesadzili. Ale kto nie sprawdzi ten tak będzie miał. Samochody też powypadkowe sprzedają, powginane

 

Ważne żeby mieć albo fotkę auta z jakiego coś się kupuje, Vin, a już najlepiej nie kupować tak jak napisali: używkę która była pomalowana i pewnie jeszcze odginana w drugą stronę. 

 

Sam wolę kupować elektrykę lub jakieś inne rzeczy do aut z uciętymi przewodami, przynajmniej mam większą pewność że sprawne.

 

A co do mojego błędu C10E512. Jeżeli ktoś będzie miał podobny niech sprawdzi kostki, u mnie sprzedawca vaginstall pomylił piny od kostki w sterowniku (kabel, przycisk haka -> sterownik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Potrzebuję pomocy z podłączeniem wiązki elektrycznej oraz kodowaniem. Czy jest ktoś z Mazowieckiego chętny do pomocy, oczywiście odpłatnie? :)

Edytowane przez wojciech_a4_b9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...