Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


wojciech_a4_b9

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, turzol napisał(a):

 

Kodowanie zostanie przyjęte ale przez brak parametryzacji będzie blokada zasilania co skytkować będzie tym, że przycisk otwierania haka będzie nieaktywny. 

A jeśli będzie parametryzacja pod inne auto  (widoczna w vcds) , kodowanie przejdzie to w takim przypadku hak  również nie zadziała?

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Myślę, że będziesz miał już  parametryzację. 

Jeżeli nie, to znajdziesz go w menadżerze plików programu VCP. Tym najprościej będzie przeprowadzić parametryzację.

Jaki jest najprostszy  sposób sprawdzenia modułu ?  Już nie samego faktu czy jest sparametryzowany tylko czy nie jest uszkodzony .

 

instalować wiązkę + moduł i przeskanować vcds?  Haka jeszcze nie kupowałem więc nie byłby podpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, po montażu  w aucie VCDSem sprawdzisz. Przed wykonaniem auto-scanu musisz w sterowniku Gateway 19, na liście urządzeń dodać sterownik haka, w przeciwnym razie nie będzie go diagnozował.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dobrze rozumiem że w celu sprawdzenia modułu nie trzeba robić reszty kodowań ? (Tylko dodać do 19)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka w Twojej ocenie jest żywotność/awaryjność takich sterowników ? Czy je się wogóle da naprawiać/flashować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zostaną zalane to one się raczej nie psują. Są firmy specjalizujące się naprawą sterowników, ale koszta naprawy sięgają często ceny używanego sterownika na portalach aukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli nie zostaną zalane to one się raczej nie psują. Są firmy specjalizujące się naprawą sterowników, ale koszta naprawy sięgają często ceny używanego sterownika na portalach aukcyjnych.

Czy sama możliwość połączenia ze sterownikiem świadczy o tym że jest sprawny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Sterownik może łączyć się z programem diagnostycznym ale pomimo tego może mieć też jakąś usterkę. Usterka sterownika skutkuje w większości przypadków zapisaniem błędu w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@muskel mam dwa pytania

 

-czy w przypadku awarii haka można go rozłożyć mechanicznie ? 

 

-widziałem że pisałeś o akcji 66M7 , czyli wadliwych  hakach i że można je było poznać po punkcie na osi obrotu (pod gumową pokrywką) . Czy te info jest pewne? Nie mam na myśli samej akcji bo ona była tylko o rozpoznaniu wadliwej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minut temu, fafiks napisał(a):

czy w przypadku awarii haka można go rozłożyć mechanicznie ? 

Nie wiem czy przycisk zwolni blokadę do rozłożenia.

 

55 minut temu, fafiks napisał(a):

Czy te info jest pewne?

Tak. To była oficjalna akcja przywoławcza koncernu VW. Obejmowała ona w sumie 58.000 pojazdów, z czego 25.600 były to pojazdy Audi A4, A5, A6 oraz A7, i akcja 66M6 obejmowała 32.000 pojazdy VW Tiguan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wiem czy przycisk zwolni blokadę do rozłożenia.

 

Tak. To była oficjalna akcja przywoławcza koncernu VW. Obejmowała ona w sumie 58.000 pojazdów, z czego 25.600 były to pojazdy Audi A4, A5, A6 oraz A7, i akcja 66M6 obejmowała 32.000 pojazdy VW Tiguan. 


Ciekawy jestem czy faktycznie kropka od punktaka była jedynym wyznacznikiem wadliwego zaczepu.

Coraz bardziej skłaniam się do haka Westfalia (wpinany) ale nowy . Te oferowane w ogłoszeniach  nie wiadomo czy nie podlegają akcji (co jest nie do sprawdzenia bez vin) dodatkowo mogą być z powypadkowego auta. Jak wozi się bagażnik rowerowy to OK , ale jak ktoś ciągnie przyczepę o wadze 1500kg to już niepewność jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten punkt był wyznacznikiem. W używanych niestety gwarancji nie masz co się z hakiem działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tylko ten punkt był wyznacznikiem. W używanych niestety gwarancji nie masz co się z hakiem działo.

Oczywiście zdaje sobie sprawę. 
Tobie sprawdzili po VIN czy musiałeś jechać ?

 

taki mi się trafia

 

 

Resized_20231129_105821_1701251910019.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem najpierw sam czy mam punkt i nie miałem, a przy okazji jak byłem w ASO na inpekcji zapytałem i po VINie sprawdzili, że nie byłem objęty akcją. 

Na powyższym zdjęciu też nie ma punktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ja sprawdzałem najpierw sam czy mam punkt i nie miałem, a przy okazji jak byłem w ASO na inpekcji zapytałem i po VINie sprawdzili, że nie byłem objęty akcją. 

Na powyższym zdjęciu też nie ma punktu.

Ok. Zapytam jeszcze, czy o tym punkcie dowiedziałeś się w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Z oficjalnego info niemieckiego  federalnego urzędu ds.ruchu drogowego (KBA), gdyż oni nadzorowali tę akcję.

 

https://www.kba-online.de/gpsg/auskunftServlet

Screenshot_20231129_131910_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie poważna usterka. Odłączenie od pojazdu …

 

bardziej miałem na myśli skąd miałeś info o tym punkcie wybitym na wadliwych hakach. Bo w tym dokumencie się tego nie doszukałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...