Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


wojciech_a4_b9

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym sobie dołożyć hak, dwa pytania mnie nurtują. Czy hak i moduł elektroniczny od sedana i advanta różnią się od siebie? Moduł który był w a4 b9 może wymagać parametryzacji vcp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minut temu, pl_adamk napisał(a):

Czy hak i moduł elektroniczny od sedana i advanta różnią się od siebie?

Nie.

43 minut temu, pl_adamk napisał(a):

Moduł który był w a4 b9 może wymagać parametryzacji vcp?

Jeżeli kupisz używany to nie. Fabrycznie nowy jest dziewiczy i należy wgrać parametryzacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Samej wiązki nie kupisz w ASO , tylko kpl z hakiem elektrycznym, koszt około 5tys zł.

Jeśli chcesz elektryczny :

-kup hak używany (sprawdź czy jest poprawiony , patrz wyżej w temacie)

-wiązka TU

-przełącznik otwierania haka w aso

-moduł używany 

-uchwyt modułu ASO 

 

instrukcje dostaniesz z wiązką .

 

inna opcja to nowy hak Westfalia (wypinany) i wiązka Westfalia z modułem (oni robią dla Audi) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, kompletuję graty i się odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2024 o 22:40, A4B9 napisał(a):

 

Samej wiązki nie kupisz w ASO , tylko kpl z hakiem elektrycznym, koszt około 5tys zł.

Jeśli chcesz elektryczny :

-kup hak używany (sprawdź czy jest poprawiony , patrz wyżej w temacie)

-wiązka TU

-przełącznik otwierania haka w aso

-moduł używany 

-uchwyt modułu ASO 

 

instrukcje dostaniesz z wiązką .

 

inna opcja to nowy hak Westfalia (wypinany) i wiązka Westfalia z modułem (oni robią dla Audi) 

 

Cześć, uchwyt modułu to 8W0907297?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeszcze jedno pytanie. Od wiązki haka odchodzi pojedyncza żyła, wygląda na masę. Gdzie powinna trafić?

 

 

20240302_220258.jpg

Edytowane przez pl_adamk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie wpięty jest z boku uchwytu na sterowniki, do wtyczki przewodu masowego, który idzie w wiązce i później na połączenie masowe. Możesz go teoretycznie wpiąć obojętnie gdzie na punkt masowy, chyba że chcesz jak w oryginale, to będziesz musiał dokupić pasującą wtyczkę i dociągnąć do niej przewód masowy z punktu masy na karoserii.

20240302_222200.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namierzyłem nr. gniazda: 1J0972761, przewód 4mm2 do masy, muszę ogarnąć to jakoś ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się. Z tej wtyczki przewód puścisz do punktu masy (50 na rys.) w lewym boczki i będzie jak w oryginale:wink:

Screenshot (289).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 jak powinno poprawnie działać otwieranie tylnej klapy po wpięciu przyczepy (wtyczki)?

Po wciśnięciu przycisku otwierania na drzwiach klapa odblokuje się (odskoczy) ale nie unosi się . Świeci się także cały czas kontrolka o tylnej klapie . Tak powinno być?

 

 

 

IMG_7810.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak opisujesz. Klapa otwiera się tylko częściowo. Tak ma być.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tak jak opisujesz. Klapa otwiera się tylko częściowo. Tak ma być.

Ciekawe co ma na celu to rozwiązanie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ręcznie dalej odchylić klapè i dostać jakiś przedmiot z bagażnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 07:28, A4B9 napisał(a):

Ciekawe co ma na celu to rozwiązanie ? 

Żebyś nie uj***ł o rowery klapy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czym się różnią moduły 4M0 od 8W1? nie wiem jaki kupić do A4 B9 przedlift 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2024 o 20:27, vvalery napisał(a):

Żebyś nie uj***ł o rowery klapy. 

Masz rację 🙂. Ja brałem pod uwagę tylko zapiętą przyczepę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2023 o 16:54, Muskel1 napisał(a):

Dla Twojego auta i występujących w nim sterowników:

 

Sterownik 19: Gateway

-> na liście urządzeń zaznaczyć sterownik 69 przyczepa

 

Sterownik 01: Silnik

-> długie kodowanie -> w bajcie Byte5 zaznaczyć bit 4


Sterownik 03: ABS

->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6

->w bajcie 23 zaznaczyć bit 1

Sterownik 09: BCM1

-> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4 


Sterownik 17: Zegary

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5


Sterownik 46: BCM2

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6


Sterownik 6D: Tylna klapa

-> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7


Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie

->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0


Sterownik 69: sterownik haka

-> długie kodowanie ->wpisać wartość kodowania 0110000202000000

 

W autach mających więcej sterowników należy zakodować  jeszcze w iinnyh, ale u Ciebie wystarczy tylko to co wyżej.

 

 

Cześć.

 

Wiesz może jaka jest przyczyna błędu 

U140b00

gateway quiescent current too high

Po kodowaniu haka? 

 

Możliwe że jest to jakoś powiązane bo mam problem z kodowaniem, może ten mój sterownik haka uszkodzony jest?

I też vcds nie chcę się połączyć z sterownikiem (46).

Nie mogę zakodować sterownika haka (69), z powodu błędu 31 ( kodowanie poza zakresem). 

Obecne kodowanie

0100000202001100

 

Dodatkowo, jak ktoś miał problem z klonem w wersji 23.3 i sterownikiem ABS, to u mnie na wersji 23.11 przeszło kodowanie.

 

 

Edytowane przez MarcinMarci
Literówka w numeracji sterownika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcinMarci napisał(a):

I też vcds nie chcę się połączyć z sterownikiem (46).

Klon, nie nadaje sie do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MarcinMarci napisał(a):

Wiesz może jaka jest przyczyna błędu 

U140b00

gateway quiescent current too high

Po kodowaniu haka? 

System zarządzania energia się uruchomił. Wyczerpałeś aku w czasie kodowań i gdy napięcie aku spadnie poniżej pewnej wartości uruchamia się system zarządzania energia. Naładuj akumumulator.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś rację. Obd11 odczytało sterownik. Dodatkowo widzę jeszcze sterownik CF który muszę zakodować jeżeli dobrze widzę tak jak w temacie był wyrzucony zrzut z kodowaniem.

A myślisz że autel da radę z tymi sterownikami, kumpel ma więc pewnie będę sprawdzał. Szkoda że obd11 nie ma licencji tańszej na miesiąc :D

 

A z tym Aku to zastanawiam się, bo w sumie auto normalnie odpaliłem i trochę pojeździłem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...