Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


wojciech_a4_b9

Rekomendowane odpowiedzi

2 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Niestety nie,  mam wyłączony komunikator.

Przeczytaj moją sygnaturę:wink:

🙂

 

lata temu słyszałem że można zdobyć wygenerowany plik pod konkretny vin który można wrzucić w Etke i widzi się numery części tylko tego danego auta  . Nadal to działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tzw. VIN Creator. Potrzebny do tego jest rozkodowany VIN pojazdu. Kopiujesz i wklejasz wszystkie kody wyposażenia z rozkodowanego pojazdu do Creatora i można wtedy po VINie dobierać części. Nie wiem czy wszystkie wersje ETKA to obsługują ale było kiedyś coś takiego.

 

Jak będziesz miał VIN pojazdu to wrzuć go do działu wyszukiwania części na forum i poproś o dobranie konkretnych elementów. Będzie dużo prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, tzw. VIN Creator. Potrzebny do tego jest rozkodowany VIN pojazdu. Kopiujesz i wklejasz wszystkie kody wyposażenia z rozkodowanego pojazdu do Creatora i można wtedy po VINie dobierać części. Nie wiem czy wszystkie wersje ETKA to obsługują ale było kiedyś coś takiego.

 

Jak będziesz miał VIN pojazdu to wrzuć go do działu wyszukiwania części na forum i poproś o dobranie konkretnych elementów. Będzie dużo prościej.

Thx 🙂

 

w kodowaniu haka za kilka miesięcy pomożesz 🙏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fafiks napisał(a):

Thx 🙂

 

w kodowaniu haka za kilka miesięcy pomożesz 🙏

Tak, nie ma sprawy. Będziesz musiał mi tylko wrzucić pełny auto-scan przed zmianą kodowań, żebym widział jakie masz sterowniki i kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, nie ma sprawy. Będziesz musiał mi tylko wrzucić pełny auto-scan przed zmianą kodowań, żebym widział jakie masz sterowniki i kodowania.

Ok , dzięki.

 

a czy będą widoczne dodatkowe funkcje na Mmi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jakie funkcje masz na myśli?

Widziałem jak gość miał zapiętą przyczepę to pokazywało mu na mmi że jest przyczepą podpiętą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe funkcje się nie pojawią na MMI gdyż opcje te są już w ustawieniach pdc (zdjęcie nr 1). Jedyne co się zmieni, to po podpięciu  przyczepki pdc pokaże rysunek auta z zapiętą przyczepką (zdjęcia 2 i 3).

20231111_190241.jpg

Screenshot_20231111_190555_Opera.jpg

Screenshot_20231111_191111_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1

 

Zrobiłem małe dochodzenie :)

Znalazłem dwa samochody A4 B9 2.0 tdi 150KM z fabrycznie zamontowanym hakiem . Porównałem je do mojego A4 B9 2.0 tdi 150KM w serwisie Audi po numerach części układu chłodzenia.

Auta z hakiem mają taki dokładnie taki sam  wentylator 400W (8W0959455J lub AC)  i obudowę wentylatora (8W0121207)

Różnica jest jest w chłodnicy cieczy chłodzącej silnik.
Auta z hakiem fabrycznym 8W0121251AK grubość 25mm
Auto bez haka/bez przygotowania  8W0121251K grubość 16mm

 

w Etka chłodnica jest także opisane jako przeznaczona do auta z hakiem


Co o tym sądzić ?

IMG_2298.jpeg

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Hmmm... moim zdaniem powinien być drugi wentylator. Ja mam fabrycznie hak i 2 wentylatory.

Ale masz konkretny motor :) 3.0 V6 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tym bardziej, mniej musi się "wyrężać". 2.0 musi się dobrze napocić z tym samym ciężarem z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To tym bardziej, mniej musi się "wyrężać". 2.0 musi się dobrze napocić z tym samym ciężarem z tyłu.

🙂

 

czy możesz mi polecić interface który pozwoli skasować błędy, rozsunąć zacisków tylnych  hamulców i odpowietrzyć układ paliwowy po wymianie filtra? W sumie do niczego więcej nie jest mi potrzebny 


wiem że Vcds jest bd i najlepiej ORI  (klonów się obawiam) , ale przy tak sporadycznym użytkowaniu trochę szkoda tyle wydawać

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@muskel czy kodowanie haka wg fabrycznej specyfikacji (hak odchylany elektrycznie), będzie się różnić kodowaniem haka z Westfalia ale bez odchylania elektrycznego ?

 

Znalazłem instrukcję i zastanawiam się czy jest poprawna do haka z odchylaniem elektrycznym 

 

https://www.vcds.de/fileadmin/DownloadCenter/Anleitungen/Nachruestung_AHK.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest instrukcja do A4 B9. Widać nawet po kodach dostępu upoważnionego dla sterowników. Ta inatrukcja jest dla pojazdów platformy MQB.

 

Jest różnica w kodowaniu sterownika BCM1 oryginalnego haka (składanego) oraz doczepianego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To nie jest instrukcja do A4 B9. Widać nawet po kodach dostępu upoważnionego dla sterowników. Ta inatrukcja jest dla pojazdów platformy MQB.

 

Jest różnica w kodowaniu sterownika BCM1 oryginalnego haka (składanego) oraz doczepianego.

Dorwałem ori wiązkę do haka „elektrycznego” , są dwie książeczki z kodem SVM ale były otwarte więc nie mam żadnej pewności że nie były nigdy użyte. Dlatego biorę pod uwagę zakodowanie „ręczne” . Czy posiadasz instrukcje kodowania haka oryginalnego „elektrycznego”?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...