Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak holowniczy A4 B9


wojciech_a4_b9

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, fafiks napisał(a):

Czy posiadasz instrukcje kodowania haka oryginalnego „elektrycznego”?

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak.

Co trzeba zrobić żeby ją od Ciebie uzyskać  ? 🙂

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic. Jak będziesz przed kodowaniami to wrzuć pełny auto-scan. Masz oryginalny VCDS czy klona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nic. Jak będziesz przed kodowaniami to wrzuć pełny auto-scan. Masz oryginalny VCDS czy klona?

Niestety klon , na potrzeby wymiany klocków i odpowietrzenia układu paliwowego po wymianie filtra. Nie wiem czy warto nim próbować kodować, czy nie zachodzi ryzyko (vcds 23.3,ARM STM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem. Masz gdzieś zapisany pełny auto-scan? 

Nie wszystkie klony łączą się ze sterownikami w B9. Między innymi nie łączą się ze sterownikiem komfortu a tam też należy zakodować hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Może być problem. Masz gdzieś zapisany pełny auto-scan? 

Nie wszystkie klony łączą się ze sterownikami w B9. Między innymi nie łączą się ze sterownikiem komfortu a tam też należy zakodować hak.

Zrobię pełny autoscan i wrzucę tu . Czy na podstawie autoscan  można stwierdzić czy ten klon będzie się łączył z wymaganymi sterownikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków nie łączą się ze sterownikami 29, 39, 46, D6 i D7.

Sterownik komfortu to 46.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, dlatego o to pytam.

Ok, za chwilę zrobię.

 

W międzyczasie  zapytam, przy montażu wiązki muszę odpiąć akumulator . Jak jest B9 z podtrzymaniem energii , jest wymagane czy nie a może jest jakiś aku podtrzymujący .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz ostrożny to możesz montować na wyłączonym zapłonie, bez konieczności odpinania aku. Najczęściej jednak zalecają odpięcie aby nie zrobić gdzieś zwarcia.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli będziesz ostrożny to możesz montować na wyłączonym zapłonie, bez konieczności odpinania aku. Najczęściej jednak zalecają odpięcie aby nie zrobić gdzieś zwarcia.

Jeśli miałbym odłączyć aku to wymagane jest podtrzymanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mijałoby się to z celem. Aku odłącza się aby pozbawić auto napięcia i przeciwdziałać tym zrobieniu zwarcia. Jak podłączysz podtrzymanie to tak jakbyś nie odpiął aku, więc w jakim celu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Mijałoby się to z celem. Aku odłącza się aby pozbawić auto napięcia i przeciwdziałać tym zrobieniu zwarcia. Jak podłączysz podtrzymanie to tak jakbyś nie odpiął aku, więc w jakim celu?.

Zdecydowanie masz rację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że poprawnie wykonałem . Ale już widzę że nie ma sterowników o których pisałeś 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: F4-AU49 (8W5)

Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 2B 42 44 46 52 5F 6D A5 AC BB BC CA

         

 

VIN: xxx Mileage: xkm-xmiles

 

01-Engine -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

5F-Information Electr. -- Status: OK 0000

6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000

A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000

AC-Reductant Control -- Status: OK 0000

BB-Door Rear Drv -- Status: OK 0000

BC-Door Rear Pass -- Status: OK 0000

CA-Sunroof -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

   ---

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz szczęście,  Twój klon łączy się ze sterownikiem komfortu 46. Pozostałych sterowników nie masz, gdyż występują one w pojazdach z lampami matrix lub pełnymi przednimi LED. Ty masz lampy xenonowe, więc nie masz tych sterowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Masz szczęście,  Twój klon łączy się ze sterownikiem komfortu 46. Pozostałych sterowników nie masz, gdyż występują one w pojazdach z lampami matrix lub pełnymi przednimi LED. Ty masz lampy xenonowe, więc nie masz tych sterowników.

Sądzisz że uda się zakodować na tym kablu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak.

Bardzo Ci dziękuję .

 

Czy mogę  teraz dostać instrukcje kodowania 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Twojego auta i występujących w nim sterowników:

 

Sterownik 19: Gateway

-> na liście urządzeń zaznaczyć sterownik 69 przyczepa

 

Sterownik 01: Silnik

-> długie kodowanie -> w bajcie Byte5 zaznaczyć bit 4


Sterownik 03: ABS

->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6

->w bajcie 23 zaznaczyć bit 1

Sterownik 09: BCM1

-> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4 


Sterownik 17: Zegary

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5


Sterownik 46: BCM2

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6


Sterownik 6D: Tylna klapa

-> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7


Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie

->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0


Sterownik 69: sterownik haka

-> długie kodowanie ->wpisać wartość kodowania 0110000202000000

 

W autach mających więcej sterowników należy zakodować  jeszcze w iinnyh, ale u Ciebie wystarczy tylko to co wyżej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Dla Twojego auta i występujących w nim sterowników:

 

Sterownik 19: Gateway

-> na liście urządzeń zaznaczyć sterownik 69 przyczepa

 

Sterownik 01: Silnik

-> długie kodowanie -> w bajcie Byte5 zaznaczyć bit 4


Sterownik 03: ABS

->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6

->w bajcie 23 zaznaczyć bit 1

Sterownik 09: BCM1

-> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4 


Sterownik 17: Zegary

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5


Sterownik 46: BCM2

-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6


Sterownik 6D: Tylna klapa

-> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7


Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie

->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0


Sterownik 69: sterownik haka

-> długie kodowanie ->wpisać wartość kodowania 0110000202000000

 

W autach mających więcej sterowników należy zakodować  jeszcze w iinnyh, ale u Ciebie wystarczy tylko to co wyżej.

 

 

🙏 dziękuję . 

 

mam da pytania :

1. czy możliwe że jest więcej sterowników w których należy kodować ale ten kabel ich nie wykrywa?

2. Czy jest duże ryzyko kodowania klonem? Mam na myśli czy może uwalić sterownik lub namieszać w kodowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...