Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A5 2.0 TDI CGLC duże zużycie oleju


Mar7p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam A5 2015. Przebieg 103 tys. Potwierdzony. Silnik 2.0 TDI 177km CGLC. Wymieniłem olej. Wlałem 5 litrów motula 5w30. Bagnet serwisowy oraz czujnik na mmi wskazał max. Po przejechaniu 100 km poziom oleju spadł na bagnecie oraz czujniku o połowę!.  Podczas jazdy na autostradzie gdy wkręciłem silnik na maksymalne obroty (4500 do 4700) z wydechu poszedł czarny dym, że mało co było widać z tyłu. Po kilkunastu minutach powtórzyłem wkręcenie na wysokie obroty ale było już go zdecydowanie mniej. Za trzecim razem już czysto. Co się dzieje że po przejchaniu 100 km spadła tak drastycznie ilość oleju? Silnik ma moc, ogólnie pracuje równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mar7p napisał:

Witam

Posiadam A5 2015. Przebieg 103 tys. Potwierdzony. Silnik 2.0 TDI 177km CGLC. Wymieniłem olej. Wlałem 5 litrów motula 5w30. Bagnet serwisowy oraz czujnik na mmi wskazał max. Po przejechaniu 100 km poziom oleju spadł na bagnecie oraz czujniku o połowę!.  Podczas jazdy na autostradzie gdy wkręciłem silnik na maksymalne obroty (4500 do 4700) z wydechu poszedł czarny dym, że mało co było widać z tyłu. Po kilkunastu minutach powtórzyłem wkręcenie na wysokie obroty ale było już go zdecydowanie mniej. Za trzecim razem już czysto. Co się dzieje że po przejchaniu 100 km spadła tak drastycznie ilość oleju? Silnik ma moc, ogólnie pracuje równo.

Coś masz uszkodzonego w skrzyni korbowej. Trzeba sprawdzić ciśnienie ale też turbina może tak spalać olej. Chociaż jak piszesz że wkręcałeś auto na maksymalne obroty pod obciążeniem to pewnie by się rozleciała totalnie gdyby to była jej wina.

Edytowane przez Wandej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmi rurę po zimnej stronie z turbiny i zobacz czy w oleju nie pływa. Jak będziesz dalej jeździł z takim zużyciem oleju to nie potrwa długo i cały układ wydechowy będzie do wymiany. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy i dpf musisz dokładnie sprawdzić jak wyglądają bo jak to rzeczywiście turbina to wszystko tam będzie kompletnie zasyfione olejem i sadzą. Najlepiej wszystko wymienić bo wyczyścić będzie ciężko. To też musi pokryć sprzedawca (handlarz)  w ramach rękojmi bo są to usterki związane z tą turbosprężarką. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie przy 103 tyś? Co z nimi nie tak? zapieczone nagarem? Czy coś innego?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Sytuacja nie dzieje się w Polsce, a niestety nie rozumiem w języku obcym dokładnie kwestii technicznych. Serwis stwierdził że wykonał próbę ciśnieniową na cylindrach i postawił diagnozę że pierścienie tłokowe są do wymiany. Niewiarygodne co się dzieje przy takim przebiegu. Gwarancja może pokryć część kosztów  ale jestem zdania że najlepiej oddać te auto.  Tego bedę się domagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...