Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste wypalanie DPF, błąd EGR...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie

Zakupiłem Audi A4 B8 z 2014 roku z silnikiem 2.0 TDI 150 KM - o ile dobrze sprawdziłem kod silnika to CJCD (chociaż nie dam sobie głowy uciąć), przebieg 160 000 km. Do Audi A4 przesiadłem się z Audi A3 1.6 TDI, 105 KM 2013 rok z prawie identycznym przebiegiem. Co mnie zaczęło zastanawiać to częste wypalanie DPF czy to w Audi A3 czy w obecnej A4 DPF wypala się średnio co około 270 km. Dodam że auto użytkuje głównie w mieście ale raz na tydzień w weekend robię trasę autostradą, tak więc auto nie jest "przymulone". Jasna sprawa podczas wypalania zwiększone obroty silnika itp. itd. (zawsze staram się dokończyć procedurę wypalania ponieważ słyszałem że przy przerwanej procedurze olej dostaje się do silnika). 

Oczywiście na tym forum jak i na wielu innych można znaleźć informacje że coś się powoli zaczyna dziać z samym filtrem.

Dodatkowo ściągnąłem aplikację Torque i po kliknięciu test results pojawiają mi się błędy między innymi:

MID: $31 TID:$c0
EGR Monitor Bank 1

Min: 64 736 Max: 1500
Current: 66

MID: $85 TID:$c1

Min: 32768 Max: 4 000
Current: 140

MID: $85 TID:$c2

Min: 62 536 Max: 32 767
Current: 210

Czy w tym przypadku może być powiązane częste wypalanie filtra z tymi błędami - niestety nigdzie nie znalazłem opisu tych kodów, może ktoś z was wie co one oznaczają? Druga sprawa jeden z mechaników powiedział mi że częste wypalanie może to być wina oprogramowania (update po aferze VW). 

Proszę o waszą opinię, czy za bardzo panikuję? Czy waszym zdaniem czas na wymianę DPF ??? Dołączam screny z aplikacji podłączonych do OBD2.

Z góry bardzo dziękuję z a odpowiedź, jest to mój pierwszy post na forum motoryzacyjnym więc przepraszam jeśli coś pomieszałem. 

Screenshot_20210502-130241.png

Screenshot_20210502-133452.png

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli wierzyć tej aplikacji zapęłnienie filtra popiołem olejowym masz 0,11 l (maksymalna wartość dla tego silnika to 175ml,, wtedy filtr nadaje się do wymiany lub czyszczenia).

Jazda w cyklu miejskim prowadzi do częstego wypalania, gdyż w takim trybie gromadzenie sadzy jest większe nieżeli na trasie. 

Podepnij auto pod program diagnostyczny (np. VCDS) a nie pod tę zabawkę i sczytaj błędy bo ty to sobie można...  nie napiszę co. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź...

Aplikacji VAG DPF używam tylko do sprawdzenia zawartości zapełnienia filtra żebym wiedział kiedy zacznie się wypalać i był na to przygotowany, jak wskaźnik dobija do 100% wiem że zacznie się wypalanie więc staram się żeby proces nie był przerwany i autko śmigało... na pozostałe wartości nie zwracam uwagi bo są dla mnie z kosmosu.

Mam jeszcze pytanie odnośnie filtra DPF, załóżmy że jest zapchany w 50% lub mniej i do włączenia się procedury jeszcze daleka droga, autostrada około 2500 obrotów lub więcej, silnik rozgrzany, czy przy takiej - nazwijmy dynamicznej jeździe DPF powinien się sam z siebie zacząć wypalać ??? Czy wypalanie nastąpi dopiero w momencie kiedy będzie zapchany w 100% i po prostu zacznie się wypalać automatycznie po jakimś swoim interwale ???

Opublikowano (edytowane)

Nie wolno tu mylić pojęcia "zapchany". Przy w pełni zapchanym filtrze, mówimy o zapchaniu (osiągnięciu maksymalnej wartości) popiołem olejowym. W takim przypadku filtr nadaje się do czyszczenia lub wymiany. Popiołu nie da się wypalić. W czasie regeneracji wypalana jest nagromadzona sadza, której pozostałości w formie popiołu pozostają w filtrze do końca jego urzytkowania (czyszczenia).

Ty masz na myśli nagromadzenie sadzy. 

Sterownik silnika rozpoczyna regenerację (wypalanie nagromadzonej sadzy)  na podstawie kilku danych takich jak zapełnienie sadzą, zapełnienie popiołem olejowym (stosunkiem sadzy do popiołu), wartości różnicy ciśnień, temperatury silnika oraz temperatury spalin, obrotów silnika, prędkości.  Jeżeli wymagane warunki zostaną spełnione i nie ma w sterowniku silnika zapisanych poważnych błędów, rozpoczyna się regeneracja. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Precyzując chodzi mi właśnie o nagromadzenie sadzy - dzięki za wyciągnięcie mojej myśli, czy to wcześniej w A3 1.6 TDI czy w A4 2.0 TDI filtr nigdy sam z siebie mi się nie regenerował przy moim zdaniem dogodnych warunkach tj. długiej jeździe autostradą przy obrotach 2500 z prędkością  około140 km/h.

Zawsze muszę czekać aż proces zostanie wymuszony przez sterownik, a wtedy nawet jeśli odpalę samochód i przejadę 2 km na zimnym silniku proces wypalania się rozpoczyna widzę to po tym jak samochód się zachowuje i po tej prymitywnej apce która mi pokazuje że przy 99% zapełnienia sadzą zaraz rozpocznie się regeneracja.

Samochód oddałem na serwis po zakupie i przy okazji wymiany rozrządu i kilku rzeczy z zawieszenia mechanik sprawdzał pod kątem błędów i nic nie wyszło. A tutaj proszę moja apka na telefonie wywala jakieś "NO OK". Myślisz że powinienem szukać i podłączyć się pod komputer u kogoś innego czy może jeszcze gdzieś nie do końca dobrze rozumuję... i sieję paniką... ;)

Edytowane przez polki029
Opublikowano

Regeneracja w czasie jazdy "na trasie" jest dużo rzadsza niż w trybie miejskim. W trybie miejskim auto produkuje więcej sadzy, dlatego częściej to obserwujesz. Gdybyś jeździł codziennie "trasę" też byś to mógł zaobserwować (myślę że co 500-600 km). 

Podepnij auto pod vcds i sczytaj błędy, czy rzeczywiście są jakieś zapisane. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam Serdecznie po krótkiej przerwie

Udało mi podpiąć auto do VCDS-a i poniżej dla zainteresowanych dwie wartości:

Cytat


                Address 01: Engine  (03L 906 018 SJ)

12:08:03
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.11 l
  IDE06059   Particulate filter: oil ash mass 45.6 g

Z tego co udało mi się wyczytać max wartości dla powyższych parametrów: 

Particle filter: oil ash volume: 0.18 l
Particulate filter: oil ash mass 70 g

Tak więc nie jest źle, brak innych błędów, auto w miejskiej jeździe (2000 obrotów) wypala mi się średnio co około 230 - 250 km, raz na jakiś czas autostrada, dobre paliwo, dobrej jakości olej wymieniany regularnie i powinno być ok, jeśli ktoś ma jakieś inne uwagi roszę o komentarz.  

PS: Parametry z VDS-a bardzo zbliżone do aplikacji VAG DPF, aplikacja dobra do monitorowania zapełnienia u mnie jak jest 99% to oznacza że już muszę być zwarty i gotowy na 15 minutową rundkę po okolicy bo DPF zacznie się wypalać. Natomiast aplikacja Torque dla mnie bardzo mało przekonywująca, sprawdzenie pod kątem błędów VCDS, nic więcej... Pozdrawiam

Opublikowano
13 minut temu, polki029 napisał:

 

Z tego co udało mi się wyczytać max wartości dla powyższych parametrów: 

Particle filter: oil ash volume: 0.18 l
Particulate filter: oil ash mass 70 g

Dla silników 2.0 CR max. wartość popiołu olejowego to 175 ml.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...