Patjak19 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 (edytowane) Witam.Miesiąc temu miałem problem wyświetlił mi się błąd od sterownika turbiny 3348-uruchomienie modułu turbosprężarki i nie było można go usunąć, jako że miałem do domu ponad 100 km musiałem jakoś wrócić, więc zaryzykowałem i wróciłem, ale po drodze wyświetlił się błąd od dpf, że jest nadmierne nagromadzenie sadzy no i było 70g, więc zregenerowałem go i wszystko wróciło do normy bynajmniej na te 300km. No i kilka dni temu powrócił problem tak sam pojawił się ten sam błąd od sterownika turbo i też nie można go usunąć, patrząc na dźwigienkę nie ma żadnej reakcji cały czas stoi w miejscu. Wybrałem się do mechanika żeby zobaczyć w czym problem i po przejechaniu 60 km znowu pojawił sie błąd od dpf nagromadzenie 76 g sadzy. Blok 104 został oczywiście wyzerowany po regeneracji. Problem ze sterownikiem mam od dłuższego czasu, dlatego też kilka miesięcy temu wymieniłem turbinę na nową z nastawnikiem, bo myślałem, że to w nim leży problem, ale niestety po wyminie turbiny działo się to samo czyli wyświetlał się wcześniej opisany błąd tyle, że można było go usunąć tak jak i przed wymianą. Najdziwniejsze jest to, że gdy nie zamknąłem samochodu to w większości przypadków wyskakiwał błąd od nastawnika i nie jechała, a gdy zamknąłem to w większości przypadków było ok. Adaptacja nastawnika po wymianie zrobiona, teraz gdy byłem u mechanika tak samo adaptacja zrobiona, ale też podczas adaptacji brak jakiej kolwiek reakcji dźwigienki od geomertri. No i też powiedzaiał , że do wymiany nastawnik, bo prąd dochodzi, tak tylko pytanie czemu przed wymianom i po wymianie turbiny z nastawnikiem cały czas był ten problem, aż w końcu zapisał się na stałe.? Czy raczej jest to problem z elektryką? Czy dpf się zapycha przez to, że turbina nie daje odpowiedniego ciśnienie przez to, że w samochodzie jest problem z nastawnikiem? Czy wystarczy teraz komputerowe wypalenie dpf czy trzeba znowu go wyjmować i regenerować ? Edytowane 5 Maja 2021 przez Patjak19
gozdzik77 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Masz najprawdopodobniej uszkodzony nastawnik, bo jak sam piszesz nie ma żadnej reakcji i sztanga nie pracuje. DPF ci sie zapycha od tego turbina nie pracuje prawidłowo przez niesprawność nastawnika. Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nastawnik wykonuje ruch w całym swoim zakresie?
Patjak19 Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 Tak myślałem właśnie, że DPF się zapycha przez złą prace turbo. No jeszcze wcześniej zanim błąd się wyświetlił na stałe to raz sztanga chodziła , a raz nie. Nie było żadnej reakcji sztangi przeważnie gdy nie zamknąłem samochodu, a gdy go zamknąłem było ok. Działo się tak po i przed wyminą turbiny. Turbin była wymieniana razem z nastawnikiem. Teraz samochód stoi w serwisie Boscha gdzie też powiedzieli, że to nastawnik, zamówiłem go i zobaczymy. Boje się jednak, że to mogą być bez sensownie wydane pieniądze i mimo, że może już chodzić prawidłowo to dalej będzie występował ten problem gdy nie zamknę samochodu. I się zastanawiam czy problem jednak nie tkwi w elektryce. Choć prąd we wtyczce jest.
Rekomendowane odpowiedzi