Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnoza n75 w 1.8 t


Faraon221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu n75. Zrobiłem test za pomocą vcds i zaworek cyka. Zmierzyłem rezystancje zaworka i wynosi 30 omów. Po zdjeciu wtyczki jedną końcówkę przyłożyłem do klemy ujemnej aku a druga do pinu wtyczki - po przkręceniu zapłonu pokazało12 volt. Po wyjęciu kluczyka na jednym z pinów wtyczki było 3.46 V a na drugim 0,02 V. Wydaje mi się że po wyjęciu kluczyka nie powinno być napięcia. Ale już sam zgłupiałem. Nadmieniam, że za nim włączyłem zapłon na mierniku były zera. Nic z tego nie rozumiem. Proszę o Pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto w ogóle się nie zbiera i dużo pali. W logach statycznych czy dynamicznych ciśnienie zadane stoi w miejscu. Logując grupę 118 w przedostatniej kolumnie (LOAD) mam w całym zakresie zera. Jest to chyba wystrowanie n75. Ale do końca nie mam pewności. Jeździłem ponad 10 lat kopciuchem i teraz trudniej mi diagnozować benzynę. W każdym razie spalanie na FIS-ie w granicach 7 l na trasie - w realu nie mogę zejść później 10 l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, przem8 napisał:

A co siędzieje?

tu już zaczął tylko nie wiem po co kolejny temat skoro dalej ten sam problem w sumie porusza w dodatku zdublowany 2 razy

 

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie zakładam tematu ponieważ chodzi o sterownie n75. Posiadam a4 b5 silnik ANB 150km

Borykam się od dłuższego czasu z problemem sterownia n75. Wygląda to tak że działa a nagle przestaje..czasami tydzień wszystko jest ok a czasem nie działa.  Zawór 

 n75 sprawny(sprawdzane kilka sztuk) wiązka z zawroru do ECU sprawdzona. Sprawdzone zimne luty na ECU itp. Nie mam już sił. Co jest odpowiedzialne za sterowanie przez ECU n75 bo właśnie jak coś było odpowiedzialne i temu raz działa raz nie... Czy map sensor ma na to wpływ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic oprócz ECU nim nie steruje. N75 z "jednej strony" jest podpięty do ECU (pin 104), które steruje nim przez PWM zwierając do masy a z drugiej ma stałe zasilanie. Według tego co napisałeś, sprawdziłeś jedną stronę podłączenia - do ECU czyli do masy. Sprawdzałeś jakie napięcię jest na drugim pinie? 

Co do zasilania to w zależności od rocznika masz:
- od roku modelowego 1999: bezpiecznik S232 - po zapłonie
- od roku modelowego 2000: bezpiecznik S234 - tutaj wg. schematu zasilanie przechodzi przez przekaźnik pompy paliwa - styk S3/87a. A więc stałe napięcie pojawi się zapewne dopiero po odpaleniu silnika.


Jeżeli pytasz o wpływ innych podzespołów na działanie N75 to teoretycznie może tak być, że jeżeli na współnej linii zasilania inny podzespół jest uszkodzony to może powodować spadki napięcia i nieprawidłowe działanie zaworu. Z tego co widzę, w zależności od rocznika  na wspólnej linii zasilania z N75 są:
- od roku modelowego 1999: wtryskiwacze
- od roku modelowego 2000: zaworki: N80 (evap), N112 (SAI), N249(DV), przepływomierz, przekaźnik SAI oraz obie sondy lambda (grzałki)

Wydaję mi się jednak, że jeżeli byłyby problemy z zasilaniem to ECU wyrzuciłoby jakiś błąd na tym, lub innym podzespole. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rocznik 99.pompa sai,Zaworki n 112  n242 itp posiadam... Sytuacja wygląda tak że np bije wszystko dziala. Jeżeli przestanie a na krótko jak zasilanie działa za każdym razem. A z ECU jeżeli przestanie to jest spadek napiecia. Czyli steruję  że spadkiem i nie działa..który to bezpiecznik dokładnie? Bo s232? Niestety nie wiem który. A sterowanie na n75 mi się wydaje że jest impulsowe bo zmierzenie miernikiem tak wygląda. Tak samo jak miałem podłączone pod ori kable diody, czy też żarówkę to praca wyglądała na impulsowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Tomekboa177 napisał:

Jeżeli przestanie a na krótko jak zasilanie działa za każdym razem. A z ECU jeżeli przestanie to jest spadek napiecia. Czyli steruję  że spadkiem i nie działa

Sory ale nie do końca zrozumiałem co miałeś na myśli... Sterowanie jest impulsowe (PWM - pisałem o tym). Zasilanie do zaworka ma być cały czas (oczywiśćie po włączeniu zapłonu) natomiast ECU podaje impulsowo masę zamykając obwód i uruchamiając zawór. Jeżeli weźmiesz diodę, jej katodę dasz na stałe do minusa a anodą wepniesz się do zaworka "od strony zasilania" to powinna świecić ciągle (po wlączeniu zapłonu). Natomias jeżeli wepniesz się "od strony ECU" to dioda powinna świecić lub migać jeżeli ECU ma zadane wysterowanie N75. Najlepiej sprawdzić podczas jazdy pod obciążeniem. 

Rocznik 99 ale modelowo może być 2000. Bezpieczniki 232 i 234 to bezpieczniki w kabinie o nr 32 i 34.

Możesz też dla testu doprowadzić dodatkowe zasilanie do zaworka (nie pomyl pinów bo może uwalić ECU). Jeżeli z tym dodatkowym zasilaniem będzie ok to problem z wiązką od strony zasilania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Skowrix napisał:

Sory ale nie do końca zrozumiałem co miałeś na myśli... Sterowanie jest impulsowe (PWM - pisałem o tym). Zasilanie do zaworka ma być cały czas (oczywiśćie po włączeniu zapłonu) natomiast ECU podaje impulsowo masę zamykając obwód i uruchamiając zawór. Jeżeli weźmiesz diodę, jej katodę dasz na stałe do minusa a anodą wepniesz się do zaworka "od strony zasilania" to powinna świecić ciągle (po wlączeniu zapłonu). Natomias jeżeli wepniesz się "od strony ECU" to dioda powinna świecić lub migać jeżeli ECU ma zadane wysterowanie N75. Najlepiej sprawdzić podczas jazdy pod obciążeniem. 

Rocznik 99 ale modelowo może być 2000. Bezpieczniki 232 i 234 to bezpieczniki w kabinie o nr 32 i 34.

Możesz też dla testu doprowadzić dodatkowe zasilanie do zaworka (nie pomyl pinów bo może uwalić ECU). Jeżeli z tym dodatkowym zasilaniem będzie ok to problem z wiązką od strony zasilania.. 

 

Do zaworka idzie kabel żółto biały z ECU(nawet dołożyłem drugi dla pewności) i chyba czarny z niebieskim czy coś takiego. Nie umiem zlokalizować gdzie idzie ten drugi. W sensie cała wiązke od zaworka musiał bym rozwalać aż pod puche ECU.  PWM masz na myśli przepustnice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skowrix napisał:

Sory ale nie do końca zrozumiałem co miałeś na myśli... Sterowanie jest impulsowe (PWM - pisałem o tym). Zasilanie do zaworka ma być cały czas (oczywiśćie po włączeniu zapłonu) natomiast ECU podaje impulsowo masę zamykając obwód i uruchamiając zawór. Jeżeli weźmiesz diodę, jej katodę dasz na stałe do minusa a anodą wepniesz się do zaworka "od strony zasilania" to powinna świecić ciągle (po wlączeniu zapłonu). Natomias jeżeli wepniesz się "od strony ECU" to dioda powinna świecić lub migać jeżeli ECU ma zadane wysterowanie N75. Najlepiej sprawdzić podczas jazdy pod obciążeniem. 

Rocznik 99 ale modelowo może być 2000. Bezpieczniki 232 i 234 to bezpieczniki w kabinie o nr 32 i 34.

Możesz też dla testu doprowadzić dodatkowe zasilanie do zaworka (nie pomyl pinów bo może uwalić ECU). Jeżeli z tym dodatkowym zasilaniem będzie ok to problem z wiązką od strony zasilania.. 

 

Do zaworka idzie kabel żółto biały z ECU(nawet dołożyłem drugi dla pewności) i chyba czarny z niebieskim czy coś takiego. Nie umiem zlokalizować gdzie idzie ten drugi. W sensie cała wiązke od zaworka musiał bym rozwalać aż pod puche ECU.  PWM masz na myśli przepustnice? 

 

 

A. Nawiasem mówiąc jeszcze często jak rozbieore puchę gdzie jest ECU, Poruszam kablami które są tam w wiązkach działa... Zaznaczam że każdy kabel na wejściu do ECU czyli w 2  wtyczkach sprawdziłem i docislem że tak powiem bo one na scisk są tam. Już mi chodzi po głowie założenie mechanicznego n75  ale wolał bym by to mi dzialalo jak ma działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PWM - Pulse-Width Modulation (modulacja szerokości impulsu) - to sygnał impulsowy, za pomocą którego ECU steruje zaworkiem. 

Po kolorach kabli wnioskuję, że modelowo masz również 99 a więc N75 jest zasilany razem z wtryskiwaczami:
- żółto-biały to sygnał sterujący - idzie do ECU do pinu 104 i tutaj ma pojawiać się 'impulsowo' masa. 
- czarno-niebieski to zasilanie - idzie ono z bezpiecznika nr 32 i jest łączone gdzieś w wiązce z zasilaniem wtryskiwaczy. Obstawiam, że właśnie w nim leży Twój problem. Tutaj potrzebujesz dołożyć dodatkowy kabelek z zasilaniem po zapłonie. Możesz się wpiąć jakoś na krótko pod któryś wtryskiwacz (kolor przewodu musi być taki sam!) lub bardziej "pro" poprowadzić kabelek po  istniejącej wiązce do puszki z ECU i tam wpiąć się w pin nr 5 w 10-pinowej, pomarańczowej kostce - tam oryginalnie idzie to zasilanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Skowrix napisał:

PWM - Pulse-Width Modulation (modulacja szerokości impulsu) - to sygnał impulsowy, za pomocą którego ECU steruje zaworkiem. 

Po kolorach kabli wnioskuję, że modelowo masz również 99 a więc N75 jest zasilany razem z wtryskiwaczami:
- żółto-biały to sygnał sterujący - idzie do ECU do pinu 104 i tutaj ma pojawiać się 'impulsowo' masa. 
- czarno-niebieski to zasilanie - idzie ono z bezpiecznika nr 32 i jest łączone gdzieś w wiązce z zasilaniem wtryskiwaczy. Obstawiam, że właśnie w nim leży Twój problem. Tutaj potrzebujesz dołożyć dodatkowy kabelek z zasilaniem po zapłonie. Możesz się wpiąć jakoś na krótko pod któryś wtryskiwacz (kolor przewodu musi być taki sam!) lub bardziej "pro" poprowadzić kabelek po  istniejącej wiązce do puszki z ECU i tam wpiąć się w pin nr 5 w 10-pinowej, pomarańczowej kostce - tam oryginalnie idzie to zasilanie. 

Jesteś wielki. Bo właśnie o to mi chodziło. Jutro będę się z tym bawił. Dam znać jak wyszło. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2021 o 19:49, Skowrix napisał:

PWM - Pulse-Width Modulation (modulacja szerokości impulsu) - to sygnał impulsowy, za pomocą którego ECU steruje zaworkiem. 

Po kolorach kabli wnioskuję, że modelowo masz również 99 a więc N75 jest zasilany razem z wtryskiwaczami:
- żółto-biały to sygnał sterujący - idzie do ECU do pinu 104 i tutaj ma pojawiać się 'impulsowo' masa. 
- czarno-niebieski to zasilanie - idzie ono z bezpiecznika nr 32 i jest łączone gdzieś w wiązce z zasilaniem wtryskiwaczy. Obstawiam, że właśnie w nim leży Twój problem. Tutaj potrzebujesz dołożyć dodatkowy kabelek z zasilaniem po zapłonie. Możesz się wpiąć jakoś na krótko pod któryś wtryskiwacz (kolor przewodu musi być taki sam!) lub bardziej "pro" poprowadzić kabelek po  istniejącej wiązce do puszki z ECU i tam wpiąć się w pin nr 5 w 10-pinowej, pomarańczowej kostce - tam oryginalnie idzie to zasilanie. 

Podłączyłem tak jak pisałeś wg kolorów do wtrysku, bez zmian, a także do kabla nr 5 w pomarańczowej kostce i niestety bez zmian. Wczoraj w trasie na chwilę zaczęło działać. W drodze powrotnej po dziurawej drodze przejechałem i znowu przestało. Już nie wiem co dalej robić z tym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skowrix może problem jest w czymś co wzbudza sygnał do kompa co powoduje sterowanie.  Powiem jeszcze tak na marginesie że na dwóch ECU robi tak samo. Czyli raz jest,raz nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy ktos jeszcze coś podpowie? Oczywiście przyszła zima i sterownie znika... Nie mam już sił do tego bo temat dalej się ciągnie. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? 

Edytowane przez Tomekboa177
Dodanie tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...