Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie działa wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam posiadam audi a4 b8 1.8tfsi z 2008r i mam problem z wentylatorem chłodnicy nie włącza się zero reakcji byłem już u kilku magikow ale skończyło się tylko na gdybanie ze sterownik wentylatora itp. sterownik wymieniłem i nic nie pomogło dodam że Klima włącza się na chwilkę i wyłącza.  jeżeli ktoś miał taką sytuację i wie jak to rozwiązać to bardzo bym prosił o jakas pomoc bo upały się zbliżają a auto na postoju dostaje temperatury auto jest na jednym wentylatorze 

Opublikowano

Masz jakieś błędy w sterownikach? U mnie wczoraj cos podobnego sie stało, ale do tego stopnia, że prawie silnik zagotowałem. Później wentylator znów zaczął działać a jeszcze później znów nie działał... Z błędów to u mnie w ECM pojawił się błąd komunikacji z BCM, po skasowaniu nie wraca ale to wentylatorowi nie pomogło zbytnio.

Opublikowano

@Muskel1 wiesz może gdzie szukać testu wykonawczego wentylatora chłodnicy?

Wentylator raz działa, raz nie... Ewentualnie od czego zacząć diagnostykę? Da się jakoś zdiagnozować moduł wentylatora? Kupiłem jakąś używkę na próbę, ale może da się sprawdzić czy to to? Mam wrażenie, że jak jest cieplej na dworze to wtedy nie działa, a jak się robi chłodniej (np wieczorem) to już częściej zdarza się, że działa.

Co jeszcze należałoby sprawdzić? Przejrzałem bloki pomiarowe w vcds w ecm i wszystko co powinno pokazywać temperaturę to raczej pokazuje, chyba, że pownienem jakoś inaczej jakieś czujniki tempoeratury zdiagnozowac?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Test wykonawczy wentylarora możesz uruchomuć w sterowniku klimy 08. W tym celu musi silnik pracować. Sam zapłon nie wystarczy. Wchodzisz w testy i wybierasz wentylator J293.

Masz jakieś błędy w sterownikach?

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
33 minuty temu, Muskel1 napisał:

Test wykonawczy wentylarora możesz uruchomuć w sterowniku klimy 08. W tym celu musi silnik pracować. Sam zapłon nie wystarczy. Wchodzisz w testy i wybierasz wentylator J293.

Masz jakieś błędy w sterownikach?

 

W silniku pojawił się błąd komunikacji z BCM (po skasowaniu nie wraca).

W klimie był błąd zbyt wysokiego ciśnienia /temperatury w układzie klimatyzacji (ale to raczej pokłosie tego, że nie działał wentylator i nie chłodził skraplacza).

Poza tym nic innego.

Dzięki, po pracy sprawdzę czy testy wentylatora przechodzą. Teraz akurat jechałem autem i znów wszystko działa. Przyszedł mi moduł, ciekawe czy uda mi się podmienić od góry bo w 3.0tdi troche ciężko tam ręke wsadzić.

Opublikowano

Błąd wysokiego ciśnienia i wysokiej temp. czynnika pojawi się gdy wentylator nie działa. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.06.2021 o 12:38, Muskel1 napisał:

Test wykonawczy wentylarora możesz uruchomuć w sterowniku klimy 08. W tym celu musi silnik pracować. Sam zapłon nie wystarczy. Wchodzisz w testy i wybierasz wentylator J293.

Masz jakieś błędy w sterownikach?

 

Test się uruchomił ale wentylator się nie włączył. Po kilkudziesieciu minutach w końcu się sam z siebie uruchomił i działał do następnego uruchomienia samochodu. Wymieniłem moduł wentylatora i na wszelki wypadek czujnik ciśnienia klimy (ale to raczej bez związku bo kompresor klimatyzacji się normalnie załącza ale zostaje wyłączony z uwagi na zbyt duże ciśnienie w układzie bo nie pracuje ten cholerny wentylator) - nic się nie zmieniło.

Zamówiłem więc drugi wentylator i czujnik temperatury cieczy (aczkolwiek raczej też jest sprawny bo w vcds każda z temperatur jest raczej prawidłowa...).

Co jeszcze może sterować wentylatorem? Czy są do niego jakieś przekaźniki? Tak jak wspominałem wcześniej korelacja z temperaturą zewnątrzną jest faktem - dziś rano dzialał niemalże od razu po odpaleniu (kolo 25stopni na zewnątrz), po poludniu (ponad 35) już nie chciał się uruchomić (dopiero jak popadało i się ochłodziło to sie załączył nagle...).

Prawie dziś znów zagotowałem silnik więc prośba o wskazówki. Stanie w korku w upale z ogrzewaniem na maxa to nic fajnego :(

Edytowane przez luk330
Opublikowano

Wentylatory a raczej ich sterowniki, dostają stałe napięcie/zasilanie bezpośrednio z bezpieczników S204 znajdującego się w podszybiu (bezp. nr 1 i nr 2).

Napięcie po stacyjce dostają z bezpiecznika nr 11 siedzącego także w podszybiu ale przy sterowniku silnika.

Sterowanie wentylatorami odbywa się za pomocą sygnału PWM sterownika silnika i klimy.

 

Możliwe, że sterownik silnika ma zimne luty i przy wysokich temp. przerywa sygnał PWM. Popsikaj sprayem do chłodzenia w upalne dni (gdy problem występuje) na sterownik silnika aby go schłodzić, tylko trochę dłużej niż pare sekund, tak by komponenty w sterowniku też miały czas się schłodzić. Jeżeli mam rację, to wentylatory załączą się. 

20210622_222552.jpg

20210622_223317.jpg

20210622_222317.jpg

20210622_222352.jpg

Opublikowano
11 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wentylatory a raczej ich sterowniki, dostają stałe napięcie/zasilanie bezpośrednio z bezpieczników S204 znajdującego się w podszybiu (bezp. nr 1 i nr 2).

Napięcie po stacyjce dostają z bezpiecznika nr 11 siedzącego także w podszybiu ale przy sterowniku silnika.

Sterowanie wentylatorami odbywa się za pomocą sygnału PWM sterownika silnika i klimy.

 

Możliwe, że sterownik silnika ma zimne luty i przy wysokich temp. przerywa sygnał PWM. Popsikaj sprayem do chłodzenia w upalne dni (gdy problem występuje) na sterownik silnika aby go schłodzić, tylko trochę dłużej niż pare sekund, tak by komponenty w sterowniku też miały czas się schłodzić. Jeżeli mam rację, to wentylatory załączą się. 

 

Dzięki za podpowiedzi. Spróbuję to sprawdzić.

Co do korelacji z temperaturą zewnętrzną to jednak nie do końca jest faktem bo dziś rano było chłodno (okolo 22 stopni) a i tak wentylator się nie załączył... :)

Opublikowano
W dniu 22.06.2021 o 22:55, Muskel1 napisał:

Wentylatory a raczej ich sterowniki, dostają stałe napięcie/zasilanie bezpośrednio z bezpieczników S204 znajdującego się w podszybiu (bezp. nr 1 i nr 2).

Napięcie po stacyjce dostają z bezpiecznika nr 11 siedzącego także w podszybiu ale przy sterowniku silnika.

Sterowanie wentylatorami odbywa się za pomocą sygnału PWM sterownika silnika i klimy.

 

Możliwe, że sterownik silnika ma zimne luty i przy wysokich temp. przerywa sygnał PWM. Popsikaj sprayem do chłodzenia w upalne dni (gdy problem występuje) na sterownik silnika aby go schłodzić, tylko trochę dłużej niż pare sekund, tak by komponenty w sterowniku też miały czas się schłodzić. Jeżeli mam rację, to wentylatory załączą się. 

20210622_222552.jpg

20210622_223317.jpg

 

 

Posprawdzałem wszystko co napisałeś i wszystko było w jak najlepszym porządku. Bałem się, że to mogą być te luty... Z uwagi na to, że w tym tygodniu mam trasę do Norymbergi i spowrotem postanowiłem wymienić wentylator i czujnik temperatury cieczy. Wszystko teraz działą, stary wentylator na pewno w kiepskim stanie miał łożysko, być może też coś ze szczotkami. Po wymianie na nowy zamiennik wszystko znów śmiga.

Opublikowano

Więc sterownik/i wentylatora/ów mogły mieć usterkę. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...