Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosba o ocenę stanu paska rozrządu i napinacz -pilne!


deflektor

Rekomendowane odpowiedzi

WItam serdecznie Panowie!!-

Wczytałem sie w sążniste  tematy o ustawieniu rozrządu w TDI PD, jednak nigdzie nie znajduję odpowiedzi na pytanie ,czy ten znacznik-ząbek na napinaczu mechanicznym koniecznie musi byc w szczelinie ?

Podobno dopuszczalna jest odchyłka 5mm ... w prawo.U mnie jest odchyłka w....lewo,poprostu ząbek jest na srodu tej blaszki---pytanie-czy to jest naturalne zachowanie napinacza przy rozciągniętym już pasku i napinacz to kompensuje

( rozrząd ma już 63 000 km  i 5 lat).

Chyba ,że tym ząbkiem,strzłką,pośrodku szczeliny,to obowiązuje tylko podaczas ustawiania wstępnego napinacza,a podczas gaszenia silnika ona sie ustawi w róznym położeniu?

Czy mogę tak jeżdzic,czy to sie poprostu zaraz rozleci.W załączniku  krótki filmik.Dziękuje i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ile lat zamierzasz jeszcze jeździć na tym rozrządzie? Nie dziaduj tylko wymień. Pora już na niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,a kto mi to zrobi?   nie mam garazu, ani znajomego mechanika.Potrzebuję do wiosny.ALbo inaczej Jeszcze 10 000 km pojezdzic.

I dziekuje za reakcję.

Ps.CO z tym napinaczem?

Edytowane przez deflektor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wygląda ładnie , napinacz też spoko , powinieneś spokojnie przelatać 10 kkm ale gwarancji Ci nikt nie da :decayed:

5 lat minęło i w teorii powinien być wymieniony, po przebiegu jeszcze dychę powinien przelatać .....

Decyzja należy do ciebie :)

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super ,Panowie dziekuję.O to mi chodziło,wiadomo- to moje ryzyko i decyzja,na razie delikatnie będe sie turlał nie przekraczając 2000 obrotów,aż znajde spoko mechanika.

A właśnie-polecicie kogoś w mojej okolicy-Kraków.Dziekuje i pozdrawiam.Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mojej starek b5 jeździłem prawie 7 lat, ale przebiegu miałem coś ponad 40tyś 

Edytowane przez bobx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bobx napisał:

Ja w mojej starek b5 jeździłem prawie 7 lat, ale przebiegu miałem coś ponad 40tyś 

Czy 400 tys ? ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2 litrowym dieslu wymieniałem pasek po 12 latach, nie wyglądał najlepiej ale zerwać ani skręcić się nam go nie udało.

A ostatnio trafił mi się prawie 9 letni pasek w dieslu, miał się bardzo dobrze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, deflektor napisał:

Tak,a kto mi to zrobi?   nie mam garazu, ani znajomego mechanika.Potrzebuję do wiosny.ALbo inaczej Jeszcze 10 000 km pojezdzic.

I dziekuje za reakcję.

Ps.CO z tym napinaczem?

sam sobie zrobisz tam nie ma cudów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dekiel 13 napisał:

Czy 400 tys ? ....

Nie, nie wkoło komina :D Tylko że 1.8 nie wiem czy ma znaczanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam asów co 12 lat na pasku przelatali i wszystko żyje, ja bym nie mógł spać spokojnie wolę dmuchać na zimne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bobx napisał:

Chodziło mi o to ,że na zmienionym rozrządzie miał przejechane ponad 40tysi i 7lat nie zmieniany :D Tylko że 1.8 nie wiem czy ma znaczenie. A przebiegu miał niecałe 200tyś jak sprzedawałem w tym roku. Potwierdzony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych motorach jak rozrząd dobrej jakości założony a najlepiej ori to raczej nie ma problemów nawet jak przebieg czy czas jest znacznie przekroczony.

Uważać to trzeba na 1,6 TDI CR, tam wymianę zalecają coś około 200 kkm. Nie radzę w nich przekraczać zalecanego przebiegu bo widziałem jeden który urwał się praktycznie przy zalecanym a drugi stracił zęby 10 kkm po ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupę roboty jednak z tym jest.Samo zdjęcie przedniego  pasa,chłodnice,paski alternatora zrzucić, potem ustawianie na blokady....

Wiadomo-dla mechanika ,który ma warunki,narzędzia to 3 godziny spokojnie.

Ale na wiosnę się za to wezmę.Pól dnia roboty pod blokiem...

Swoją drogą-jak ma pęknąć pasek, to i tak pęknie,nawet świeżo założony- więc pomyslałem,że warto co miesiąc dokładnie oglądnąć sobie pasek- jak robie tak:

-auto podniseść na lewarku,wbić najwyższy możliwy bieg-jedna osoba kręci przednim kołem , a druga ogląda pasek, czy są wszystkie zęby.

Edytowane przez deflektor
Korekta drobnych literówek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...