Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie Audi A4 B9 w Auto Hold


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. 

 

Witam,

niniejszy temat zawiera informację w jaki sposób można dołożyć i aktywować funkcję Auto Hold.

 

1.jpg

 

Potrzebne części i narzędzia:

4M1 927 143 B lub 8W1 927 143 A   - Przycisk Auto Hold

8W0 971 636 B - kostka przycisku Auto Hold 

000979009 A - przewody naprawcze 5 sztuk, 20 cm każdy z zarobionymy pinami po obu stronach do kostki przycisku Auto Hold

Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy.
 

Narzędzie Torx 20

Narzędzie Torx 30

Plastikowe kliny do demontażu tapicerki

Lutownica

VCDS

1.jpg
Poszczególne kroki demontażu przedstawione są na poniższych zdjęciach.

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

 

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

 

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

 

Podłączenie wiązki:

Dwoma przewodami wpinamy się lub wlutowujemy w dwa przewody przy kostce przycisku hamulca ręcznego. Drugie końce przewodów wpinamy w kostkę przycisku Auto Hołd, i tak wlutowujemy się w przewód masowy brązowy (pin nr 6 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy w pin nr 2 kostki Auto Hold. Wlutowunemy się w przewód zasilania (szaro-niebieski pin nr 5 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy na pin nr 4 przycisku Auto Hold.

Jeden z dwóch długich przewodów wpinamy w pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(prawa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 (prawa środkowa w BCM1).
2.jpg
3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

Kodowanie:

BCM 09

Byte 15 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx - lub jeżeli mamy opisane poszczególne Bits, zaznaczamy Bit 6 ( auto hold_switch,installed)
 

9.jpg

 

Sterownik ABS 03

Wpisujemy kod dostępu 40168

Byte 18 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx

Byte 30 zmieniamy Bit 1 z 0 na 1 czyli xxxxxx1x

Potwierdzamy, zamykamy.
 

10.jpg

Kasujemy wszystkie błędy, sprawdzamy czy powracają, jeżeli nie to kończymy sesję i zamykamy program.


Dodatkowo w niektórych sterownikach ABS można także w adaptacjach aktywować automatyczne zaciąganie ręcznego. Oryginalnie jest tak, że po wrzuceniu skrzyni na P oraz zgaszeniu silnika, ręczny nie zostaje zaciągnięty. Po zmianie w adaptacjach ręczny zostaje po wrzuceniu na P i zgaszeniu silnika automatycznie zaciągnięty (także po jeździe wstecz).

Wchodzimy w sterownik 03 - ABS 

Klikamy na kod dostępu - 16

Wpisujemy kod 40168  

Następnie adaptacje - 10

wyszukujemy kanał "IDE08134-automatyczny hamulec ręczny" i zmieniamy wartość na aktywny.

Ja mam sterownik z literką H i adaptacja została przyjęta. Przy zgaszeniu auta ręczny zaciągany jest automatycznie.

Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Powodzenia w modzeniu! :wink:

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 8
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy to można dołożyć w każdym B9 niezależnie od rodzaju pompy ABS ? Wiem, że w B8 stanowiło to różnicę ...

Pzdr Greg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie ESP9 Premium taką mam u siebie. Możesz zanim kupisz i zamontujesz, na próbę zakodować czy sterownik przyjmie kodowanie (zapisując uprzednio kodowanie przed zmianą). Jeżeli przyjmie to obsługuje. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie chcesz dołożyć skoro już masz fabrycznie Auto Hold?:eusathink:

 

Ok, teraz zaskoczyłem, Ty odpowiedziałeś tylko na pytanie kolegi i nie masz zamiaru nic dokładać:polew: 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 21:19, Muskel1 napisał:

Co w takim razie chcesz dołożyć skoro już masz fabrycznie Auto Hold?:eusathink:

 

Ok, teraz zaskoczyłem, Ty odpowiedziałeś tylko na pytanie kolegi i nie masz zamiaru nic dokładać:polew: 

Muskel, to tak dla potomności odnośnie ESP9, z ciekawostek teoretycznie Plus powinien ogarnąć ACC, ale z tego co wiem nie do końca tak jest, choć mogę się mylić. No i przy Plus w B9 jest Pre-Sense więc nie wiem na ile wycinek artykułu jest trafny i rzetelny:

Cytat

Wersja podstawowa ESP 9 oferuje kompleksową ochronę w sytuacjach krytycznych. Wersja ESP 9 plus umożliwia dodatkowo realizację szeregu popularnych funkcji wspomagających: od układu wspomagania jazdy na wzniesieniach Hill Hold Control aż do układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop&Go. Wersja ESP 9 premium oferuje w zasadzie wszystkie możliwe układy wspomagania: asystent pasa ruchu, asystent hamowania awaryjnego, inteligentny tempomat, ale także funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy, jak np. indywidualny dla każdego z kół rozkład momentu obrotowego, tzw. Torque Vectoring i wiele innych. O rodzaju funkcji i zakresie ingerencji lub wspomagania decydują producenci samochodów, nadając określonym markom i modelom indywidualny charakter.

 

Edytowane przez olinek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia. Wszyscy znani mi, którzy dołożyli AH mieli Premium. Najprostsza metoda aby to sprawdzić to po prostu przed zamontowaniem zakodować AH i sprawdzić, czy sterownik przyjmie kodowanie. Jeżeli nie to sterownik tego nie obsługuje.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2021 o 10:15, Muskel1 napisał:

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. 

 

Witam,

niniejszy temat zawiera informację w jaki sposób można dołożyć i aktywować funkcję Auto Hold / Hill Hold.

5m8ddequ.jpg

 

Potrzebne części i narzędzia:

4M1 927 143 B lub 8W1 927 143 A   - Przycisk Auto Hold / Hill Hold

8W0 971 636 B - kostka przycisku Auto Hold / Hill Hold

000979009 A - przewody naprawcze 5 sztuk, 20 cm każdy z zarobionymy pinami po obu stronach do kostki przycisku Auto Hold

Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy.
48but8fr.jpg


Narzędzie Torx 20

Narzędzie Torx 30

Plastikowe kliny do demontażu tapicerki

Lutownica

VCDS


Poszczególne kroki demontażu przedstawione są na poniższych zdjęciach.


Podłączenie wiązki:

Dwoma przewodami wpinamy się lub wlutowujemy w dwa przewody przy kostce przycisku hamulca ręcznego. Drugie końce przewodów wpinamy w kostkę przycisku Auto Hołd, i tak wlutowujemy się w przewód masowy brązowy (pin nr 6 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy w pin nr 2 kostki Auto Hold. Wlutowunemy się w przewód zasilania (szaro-niebieski pin nr 5 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy na pin nr 4 przycisku Auto Hold.

Jeden z dwóch długich przewodów wpinamy w pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(środkowa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 ( prawa skrajną w BCM1).


Kodowanie:

BCM 09

Byte 15 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx - lub jeżeli mamy opisane poszczególne Bits, zaznaczamy Bit 6 ( auto hold_switch,installed)

Potwierdzamy, zamykamy .


Sterownik ABS 03

Wpisujemy kod dostępu 40168

Byte 18 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx

Byte 30 zmieniamy Bit 1 z 0 na 1 czyli xxxxxx1x

Potwierdzamy, zamykamy.

Kasujemy wszystkie błędy, sprawdzamy czy powracają, jeżeli nie to kończymy sesję i zamykamy program.


Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

 

 

 

cf5xbqhs.jpg

vwnbhhbo.jpg

yompi6z2.jpg

 

 

7nqbpsdq.jpg

6eal32x7.jpg

zr29jsny.jpg

m4hbgjdd.jpg

sc2bo6we.jpg

u8ovym7j.jpg

cum5bnnx.jpg

ghuyrekf.jpg

qf92jhu6.jpg

nhh7xm6z.jpg

gjbhh6fn.jpg

dy68xizk.jpg

 

jiysoqa2.jpg

umdu72vd.jpg

da4lo6xz.jpg

txinspuw.jpg

ly6hkrgi.jpg

7cqtwjz2.jpg

ff4636jz.jpg

r6ogbztz.jpg

3juljiqw.jpg

ymjejs5k.jpg

h5vkwra7.jpg

togco9kp.jpg

o932uilq.jpg

whomhsxu.jpg

vutyikln.jpg

 

Hej, możesz zerknąć u siebie w post ?

Nie pojawiają się teraz żadne obrazki :-( czyli nie ma instrukcji krok po kroku …

da się coś z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej serwer hostingowy jest down. Wrzucę później na serwer z forum. Jak dodawałem ten temat musiałem skorzystać z innych serwerów, bo była jakaś usterka na serwerze forum i nie dało się zdjęć załadować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Muskel1 napisał:

Najwidoczniej serwer hostingowy jest down. Wrzucę później na serwer z forum. Jak dodawałem ten temat musiałem skorzystać z innych serwerów, bo była jakaś usterka na serwerze forum i nie dało się zdjęć załadować. 

Będe bardzo wdzięczny, bo zabrałem się za robotę a tu zonk :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Greg_Gregovic napisał:

Będe bardzo wdzięczny, bo zabrałem się za robotę a tu zonk :-( 

Gotowe :wink: Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2021 o 23:26, Muskel1 napisał:

W każdym razie ESP9 Premium taką mam u siebie. Możesz zanim kupisz i zamontujesz, na próbę zakodować czy sterownik przyjmie kodowanie (zapisując uprzednio kodowanie przed zmianą). Jeżeli przyjmie to obsługuje. 

No niestety jest mały problem, nie mogę zakodować drugiej części :-(  BCM koduje ale ABS 03 nie chce ... zdjęcia poniżej ...

Albo nie wiem jak to zmienić ... ?

 

 

IMG_7976.JPG

IMG_7977.JPG

IMG_7978.JPG

IMG_7980.JPG

IMG_7981.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Byte 15 zmieniasz bit 6, w sterowniku 09 BCM a nie tak jak Ty na zdjęciu, które wrzuciłeś w sterowniku ABS 03. Na zdjęciu z widocznym z byte 15 jesteś w sterowniku ABS 8W0 907 379 E

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

W Byte 15 zmieniasz bit 6, w sterowniku 09 BCM a nie tak jak Ty na zdjęciu, które wrzuciłeś w sterowniku ABS 03. Na zdjęciu z widocznym z byte 15 jesteś w sterowniku ABS 8W0 907 379 E

 

 

Tak, wiem. to obrazowo tylko. A możesz podać mi wartości binarne ... jak to powinno wyglądać po zmianie w byte 18 i byte 30 ? ew zdjęcia ... ? Bo może coś mieszam, rozumiem że u Ciebie "XXX..." to wartości które pozostają bez zmian a tylko "1" sie zmienia np XXX1XXX czyli było 0100010 a ma być 0101010 ?  Dobrze rozumuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Greg_Gregovic napisał:

rozumiem że u Ciebie "XXX..." to wartości które pozostają bez zmian a tylko "1" sie zmienia np XXX1XXX czyli było 0100010 a ma być 0101010 ?  Dobrze rozumuje ?

Dokładnie, miejsca z x-ami pozostają niezmienione. Jedynkę wstawiasz w miejscu zera i tylko to się zmienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Muskel1 napisał:

Dokładnie, miejsca z x-ami pozostają niezmienione. Jedynkę wstawiasz w miejscu zera i tylko to się zmienia. 

Dobra, jakoś poszło i działa ;-) dzięki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej @Muskel1 dzięki za manual, posiłkowałem się nim dziś przy montażu auto hold :thumbup1:

Przy okazji zauważyłem pewien błąd w opisie który mnie trochę zmylił przy montażu: 

W dniu 27.07.2021 o 09:15, Muskel1 napisał:

pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(środkowa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 ( prawa skrajną w BCM1)

pin nr1 z auto hold biegnie do 31 na prawej skrajnej kostce, a pin nr3 do 17 na środkowej. Na zdjęciach masz już dobrze podpisane ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...