Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doposażenie Audi A4 B9 w Auto Hold


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie byc moze smieszne, ale jezeli w instrukcji piszesz ze jakis przewod "wpinamy" w kostke to zauwazylem ze np. przy hamulcu recznym zdejmujesz kawalek tego przewodu i dolutowujesz / dolaczasz przewod i izolujesz. Czy w innym przypadkach w tej instrukcji faktycznie wpinamy (czytaj wkladamy) kabelek w kostke? W sensie jest tam wolne miejsce? Czy nadal mostkujemy z jakims kablem? Samo wpiecie w kostke to rozumiem ze musi byc odpowiednia koncowka na kablu?

 

Jeszcze tylko chce sie upewnic bo w instrukcji piszesz ze potrzebujemy:

przewody naprawcze 5 sztuk, 20 cm każdy z zarobionymy pinami po obu stronach do kostki przycisku Auto Hold

Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy.

 

a tak naprawde rozumiem ze potrzebujemy 2 przewody do polaczenia kostki hamulca z kostka AutoHold oraz 2 przewody od AutoHold do kostek BCM = co daje w sumie 4 przewody tak?

 

Edytowane przez Koalakm
Opublikowano
1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

W instrukcji piszesz ze jakis przewod "wpinamy" w kostke to zauwazylem ze np. przy hamulcu recznym zdejmujesz kawalek tego przewodu i dolutowujesz / dolaczasz przewod i izolujesz

Możesz zrobić tak jak ja czyli dolutowując po ściągnięciu izolacji. 

Możesz też wypiąć pin z wtyczki, uciąć, zarobić pin z dwoma przewodami lub trzecia możliwość kupując wiązkę na ali masz w niej bypass czyli nie musisz lutować tylko stosujesz bypass z jednej strony wypinając a z drugiej strony wpinając.

1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

W sensie jest tam wolne miejsce?

Nie ma. Wypinasz oryginalny pin z jednym przewodem, zarabiasz pin z dwoma przewodami i wpinasz na to samo miejsce.

1 godzinę temu, Koalakm napisał(a):

Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy.

 

a tak naprawde rozumiem ze potrzebujemy 2 przewody do polaczenia kostki hamulca z kostka AutoHold oraz 2 przewody od AutoHold do kostek BCM = co daje w sumie 4 przewody tak?

Przeczytaj dokładnie i spójrz na fotki, wszystko jest dość dobrze opisane i zilustrowane. Jeszcze prościej nie da się tego wyjaśnić.:wink:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.06.2023 o 15:34, Muskel1 napisał(a):

Przeczytaj dokładnie i spójrz na fotki, wszystko jest dość dobrze opisane i zilustrowane. Jeszcze prościej nie da się tego wyjaśnić.

Oki będę studiował jeszcze raz.

 

Edytowane przez Koalakm
Opublikowano
8 minut temu, Koalakm napisał(a):

Oki będę studiował jeszcze raz.

Czy w q5 80a można przyjąć że będzie tak samo?

Nie porównywałem pinologii z A4 więc Ci na 100% nie powiem. Przypuszczam, że tak.

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Czy w q5 80a można przyjąć że będzie tak samo?

BCM1 jest ten sam więc w BCM1 piny będą jednakowo osadzone.

Opublikowano
45 minut temu, Muskel1 napisał(a):

BCM1 jest ten sam więc w BCM1 piny będą jednakowo osadzone.

Dziękuję

Opublikowano
W dniu 23.12.2022 o 19:31, li68 napisał(a):

Jakiś czas temu pisałem o problemie z auto Hold ..Po dołożeniu był problem bo auto nie działało tak jak powinno..Jak się okazało nie była to wina znajomego który mi to robił..

Chociaż wszyscy  stawiał że to on źle to zrobił..

A on bardzo dobrze to zdjagnozowal że to może być związane ze skrzynią..

Zrobiłem soft skrzyni i wszystko działa jak należy..

Tuner który wcześniej robił soft coś zrobił nie tak i skrzynia nie współpracowała prawidłowo z Auto Hold.

Ja jeszcze jestem przed montowaniem AutoHold, ale opisywalem ze czasem mam taki komunikat jak Ty. Zauwazylem ze to sie dzieje jak auto jest zimne, szczegolnie w chlodne dni, jak jade na ACC i to ACC zatrzyma auto to czasem wlasnie pojawia sie ten komunikat. Co Ciekawe jak jest cieplo to ten problem nie wystepuje. Wiesz co dokladnie zrobili Ci za soft?

Opublikowano

Soft skrzyni polegal na tym że skrzynią tak szybko nie zmienia biegów. Bo przed softem to 40 km na godzinę i 5 bieg..więc masakra. po sofcie jest dużo lepiej..

Opublikowano
14 godzin temu, li68 napisał(a):

Soft skrzyni polegal na tym że skrzynią tak szybko nie zmienia biegów. Bo przed softem to 40 km na godzinę i 5 bieg..więc masakra. po sofcie jest dużo lepiej..

ahh rozumiem, dzieki.

W dniu 6.06.2023 o 11:11, Muskel1 napisał(a):

Gdy tylko się zatrzymasz klocki zostają dociśnięte do tarczy, co zapobiega toczeniu się auta. Tak jakbyś za każdym razem przy zatrzymaniu się zaciągał ręczny i przy dodaniu gazu (ruszeniu) zwalniał ręczny. Tak to działa tyle, że automatycznie.

Czy to AH jest zawsze automatycznie aktywne? W sensie rano wsiadam ruszam i sie zatrzymuje i wtedy AH dziala? czy nalezy go przyciskiem pierwszy raz uruchomic?

Opublikowano
2 godziny temu, Koalakm napisał(a):

ahh rozumiem, dzieki.

Czy to AH jest zawsze automatycznie aktywne? W sensie rano wsiadam ruszam i sie zatrzymuje i wtedy AH dziala? czy nalezy go przyciskiem pierwszy raz uruchomic?

Raz aktywowane pozostaje aktywne. Ostatnie położenie zostaje zapamiętywane.

  • Dzięki 1
Opublikowano
10 godzin temu, Koalakm napisał(a):

ahh rozumiem, dzieki.

Czy to AH jest zawsze automatycznie aktywne? W sensie rano wsiadam ruszam i sie zatrzymuje i wtedy AH dziala? czy nalezy go przyciskiem pierwszy raz uruchomic?

 

Opublikowano

U mnie działa cały czas .ale można go samemu wyłączyć.ja rano nic nie robię..działa od razu..

  • Dzięki 1
Opublikowano

AH dezaktywuje się przy manewrach parkingowych, jak się kręcisz po garażu to trzeba mieć na uwadze że się nie zapina, na drodze to zapamiętuje ustawienie - raz włączasz i zostaje na zawsze.

Opublikowano
10 godzin temu, wuPiotrek napisał(a):

AH dezaktywuje się przy manewrach parkingowych, jak się kręcisz po garażu to trzeba mieć na uwadze że się nie zapina, na drodze to zapamiętuje ustawienie - raz włączasz i zostaje na zawsze.

a to trzeba przyznac inteligentnie dziala

Jeszcze jedno, czy z ACC jakos wspolpracuje? np. jazda w korku na ACC?

Opublikowano

W czasie jazdy w korku po zatrzymaniu, auto nie stacza się ale zielona  kontrolka P na zegarach nie zapala się jak w czasie jazdy bez ACC, czyli po normalnym zahamowaniu i zatrzymaniu auta.

 

Powiedziałbym raczej, że nie ma to z Auto Hold nic wspólnego, gdyż opisane zachowanie miałem już w ACC zanim dołożyłem Auto Hold.

 

Opublikowano
10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Powiedziałbym raczej, że nie ma to z Auto Hold nic wspólnego, gdyż opisane zachowanie miałem już w ACC zanim dołożyłem Auto Hold.

tak ja teraz tez mam bez AH, dlatego dopytuje, widac ACC na innej zasadzie zatrzymuje auto i auto nie rusza - pewnie wciska za nas hamules jakby ;)

Opublikowano
7 minut temu, Koalakm napisał(a):

pewnie wciska za nas hamules jakby ;)

Tak, pompa ABS zatrzymuje auto i aktywuje światło stopu.

 

Opublikowano

Auto Hold aktywuje tak samo światło stopu dopóki auto stoi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Autohold działa w ten sam sposób - 'wciska za nas hamulec jakby', a w zasadzie utrzymuje go wciśniętym. Utrzymuje ciśnienie na zaciskach poprzez pompę abs, dopiero po pewnym czasie zaciąga ręczny i puszcza ciśnienie.

  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 27.07.2021 o 10:15, Muskel1 napisał(a):

Wlutowujemy się w przewód zasilania (szaro-niebieski pin nr 5 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy na pin nr 4 przycisku Auto Hold.

Na wstepie dzieki za swietny poradnik.

Niestety mam pewien problem. AutoHold dziala ok, jednak mam problem z podswietleniem przycisku recznego. Sprawdzalem 2x polaczenia itp.

Autohold podswietlenie ma, ale Reczny nie. 

Moje pytanie czy ten przewod zasilania z recznego z pin nr5 ma zawsze kolor szaro - niebieski? Widzialem w poradnku "Bogdana" ze napisal: "Pin 4 of Auto Hold is connected to the wire (white-red) corresponding to PIN 5 or 7 of the handbrake button. This is the POSITIVE pin. Check and see where you have POSITIVE pin. Some say it’s on PIN 5, but mine was on PIN 7."

Ja pod PIN 5 recznego mialem chyba caly szary kabelek - no ale zgodnie z instrukcja go wzialem do auto hold (przez bypass). Dlatego pytam, choc dziwi mnie ze AH ladnie dziala i jego kontrolka dziala bez problemu. Sam reczny ogolnie tez dziala, jednak kontrolka na nim nie dziala, vcds daje blad z tym zwiazany:

 

Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet: 8W0-907-379-PRE-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8W0 907 379 F    HW: 8W0 907 379 D
   Komponent: ESP9 Premium  H09 0593  
   CVN: AC486B77
   Kodowanie: 0CAA489910A60A9715A74894008252A2E6A5D230120850A812004A4567A54B
   Kod serwisu: WSC 39006 002 104857
   Zbiór danych ASAM: EV_ESP9BOSCHAU49X 012014
   ROD: EV_ESP9BOSCHAU49X_012.rod
   VCID: 48C9583D5230059B47F-801C

Znaleziono 1 błąd:
442624 - Lampka kontrolna elektromechanicznego hamulca postojowego 
          C11FC 14 [047] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z masą
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 215301 km
                    Data: 2023.06.25
                    Czas: 16:16:45

                    76 00 00 00 C2 00 00 00 00 00

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...