Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T - Dźwięk po zgaszeniu silnika.


pvllyx

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w dobrym dziale to dodaje ale przychodze do was z zapytaniem. 

To mój pierwszy samochód z turbo.

Po mieście jeżdze spokojnie, max 2.5 obrotów, rzadko się zdarzy, że samochód wezmę na wyższe obroty bo po prostu jeżdzę ostrożnie. 

Mimo to czekam aż turbo się schłodzi zanim zgaszę silnik od 30 sekund do minuty.

Po zgaszeniu słyszę, takie "ziuuuuu" jakby coś schodziło z obrotów, czy może inaczej jakby odkurzacz się wyłączył.

Nie jeżdzę na klimie ani nawiewie, więc wykluczam dźwięk od tego. Co to może być? Czy to turbo? Może czekam zbyt krótko. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka klimatyzacji w b6 pracuje non stop tylko na wyłączonej klimie nie nabija ciśnienia, jest sterowana zaworem, nie sprzęgłem elektromagnetycznym, aby nie działała trzeba by zdjąć z niej pasek lub zerwać sprzęgło.

Te "ziuuuuu" to czy nie jest to dźwięk zatrzymujących się wentylatorów chłodnicy?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cysiek18 - nie nie. To jest typowie pierdnięcie. U mnie właśnie tak jak @tass napisał zatrzymywał się wen. od chłodnicy. I najprawdopodobniej to będzie to, nie wiem jak słychać turbo po zgaszeniu silnika więc wolałam dopytać na forum bo kto pyta nie błądzi :D

 

Jak wyłączysz odkurzacz to też zanim się całkowicie zamknie to schodzi z obrotów i to jest coś takiego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dźwięk zwalniającej turbiny, ile byś nie czekał zawsze będzie, tak ma być

Jeżdżąc do 2,5k rpm może i jeździsz ostrożnie, ale robisz krzywdę silnikowi i turbinie. Żebyś się nie zdziwił jak przyjdzie Ci wyprzedzać a auto nie będzie miało mocy..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zionx O, dzięki za informację. Muszę zmienić nawyki żebym nie jeździła jak dziadziuś. Więc może mi podpowiesz jak obroty trzymać w tym autku?

Zadaje głupie pytania owszem, ale to moje pierwsze autko z turbiną i LPG więc wole podpytać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci jak mojej żonie.. przy 3,5 zmieniaj biegi, ale też nie jeździj poniżej 2,5 tys

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje wam chłopaki za odpowiedź. Warto dopytać się kogoś obeznanego w tym temacie i zaczerpnąć wiedzy... :)

 

@zionx jeszcze pytanko... Przy tych 3.5 obrotach potem ile czekać aż się turbinka chłodzi? Też normalnie 30 sek - minuta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze jest żeby po ostrzejszej jeździe dać tą chwilę na ostudzenie. Kolektor wydechowy się dosyć nagrzewa do wysokich temperatur i po ostrej jeździe np. jadąc autostradą 140-180km/h nagle zajeżdżasz na stację zatankować i gasisz silnik - wtedy klops. Całe ciepło zgromadzone na żeliwnym kolektorze przechodzi na turbosprężarkę i w ten sposób niszczy gumowe uszczelnienia, spieka znajdujące się resztki oleju. Silnik zgaszony - brak ciśnienia oleju który smaruje jak i zabiera ciepło z turbiny.

Ale skoro jeździsz w okolicach 2.5 tys obrotów to tak na prawdę silnik jest zamulony i Twoje minutowe czekanie aż turbo "ochłodnie" nic tu nie zmieni. Tak na marginesie turbo w 1.8T jest chłodzone dodatkowo wodą.  Po prostu, po ostrzejszej jeździe gdzie korzystasz z większości mocy silnika, daj mu 1-2 min pracy na jałowych obrotach w celu "ochłonięcia". Jak za mulasz to gaś prawie od razu z lekką zwłoką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, zionx napisał:

Łep masz chłodzony wodą

Dziękuje za merytoryczny poziom dyskusji. Mam nadzieję, że dostaniesz bana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzanie ludzi w błąd jest bardziej szkodliwe niż moje grubiaństwo :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVJ nie ma chłodzenia turbiny?!

Mam BFB i tam jest, stąd wyszedłem z założenia ,że  tam pewnie też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poebaem.. jest

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, audicoman napisał:

W AVJ nie ma chłodzenia turbiny?!

Mam BFB i tam jest, stąd wyszedłem z założenia ,że  tam pewnie też jest.

Oczywiście, że jest chłodzenie, no ale przecież nie wodą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe to skoro tak temat żyje.. To powiedzcie mi jeszcze proszę dlaczego z przodu auta wszystko ładnie cicho pracuje a jak się dochodzi do tyłu to tak syczy... Takie ssss :D W okolicach środkoawgo tłumika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrew01 napisał:

Oczywiście, że jest chłodzenie, no ale przecież nie wodą....

Nie sądziłem, że niektórym trzeba łopatologicznie tłumaczyć.  Przecież wiadomo, że płynem chłodniczym:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...