Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja przełącza się na tryb ECON (czasami, po ok. 1,5 h pracy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem jak w tytule. Pewnego razu po kilkudziesięciu minutach jazdy z włączoną klimatyzacją nagle przełączyła się w tryb ECON. Przy tym gwałtownie zaczęła wtedy parować przednia szyba i jedynym wyjściem jest otwarcie okien i całkowite wyłączenie klimatyzacji. Później przy krótkiej jeździe nie było problemów. Innym razem po kilkunastu minutach jazdy zaczęła nieznacznie parować przednia szyba, ale tylko w miejscu nawiewu. Zasłoniłem czymś jedną kratkę (od strony pasażera) i mgiełka znikła i wszystko było w miarę w porządku, ale po ok. godzinie znów włączył się ten tryb ECON i cała szyba zaczęła parować. Dopóki ten tryb ECON się nie włączy, klimatyzacja dobrze chłodzi. Przy ostatniej jeździe (nieco ponad 2h) natomiast w ogóle nie było żadnych problemów (ani z parowaniem, ani z chłodzeniem). Ktoś wie, co może być przyczyną takiego zachowania? 

Opublikowano

Pod kompa trzeba podłączyć. Ja miałem podobne objawy, z tym, że po czasie ciągle palił mi się ten econ.

Czujnik ciśnienia klimatyzacji do sprawdzenia

Opublikowano

Podłącz pod kompa, ale tak jak kolega wyżej podejrzewam czujnik klimatyzacji. 

Opublikowano

Dzięki za informację. Sprawdziłem kody błędów i faktycznie były dwa związanie z czujnikiem ciśnienia.

Ponadto mnóstwo błędów związanych ze sterowaniem klap, ale to sobie spróbuję jakoś ogarnąć (nie powinno być to chyba przyczyną takiego zachowania klimatyzacji, jak opisałem wcześniej). Niestety, nie zapisawszy wcześniej, wyczyściłem te błędy i powraca po chwili tylko taki:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
        09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Coś z tym silniczkiem jest nie tak, gdyż nawet po wyłączeniu auta zupełnie, ten silniczek cały czas się wierci przez kilka, a może nawet kilkanaście minut.

Spróbuję sobie jakoś to naprawić i zobaczymy, czy po przejechaniu kilku km z włączoną klimatyzacją wrócą te błędy związane z ciśnieniem w układzie.

Opublikowano

Może po prostu masz za mało czynnika. Ile pokazuje ciśnienia w 1gr w blokach pomiarowych climatronica na wyłączonej klimie?

Opublikowano

Sprawdzę jutro. Swoją drogą czynnik uzupełniany był jakoś wiosną tego roku. Co roku trochę napełnić trzeba i za każdym razem różni mechanicy twierdzą, że nie potrafią zlokalizować wycieku. Już były próby z jakimś barwnikiem, który widać chyba po naświetleniu ultrafioletem i to też nic nie wykazało. Gdyby było mało czynnika możliwe, że dopiero po ok. jednej godzinie klimatyzacja się wyłącza (nie zawsze), a tak to chłodzi normalnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...