ramzespp Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Witam! W moim Audi A4 2.0T zapaliła się kontrolka Check Engine. VAG mówi, że przekroczona została dolna granica regulacji ciśnienia doładowania. Sprawdziłem, że nigdzie nie ma nieszczelności, ciśnienie jest, więc stawiam, że padł czujnik ciśnienia doładowania. I teraz pytanie, w jaki sposób (domowy) da się sprawdzić ten czujnik? Nie chcę wywalić 300zł w błoto, jeśli okaże się, że jest jakaś inna usterka... Jutro dokładniej posprawdzam, może faktycznie jest jakaś nieszczelność na przykład przy IC? hmm... Pozdrawiam![br]Dopisany: 15 Kwiecień 2009, 00:37_________________________________________________Byłem w ASO. Z tego co powiedzieli, jest to błąd sporadyczny. Sprawdzili wszystkie przewody, czujniki, zawory i powiedzieli, że jak będzie problem się powtarzał to należy wymienić turbinę. Mam wydruk z serwisu, na którym napisane jest: Wymagane ciśnienie turbosprężarki: 1750 mbar Rzeczywiste ciśnienie turbosprężarki: 1410 mbar Oprócz tego są tam jeszcze inne wartości, ale wydaje mi się, że ta jest najbardziej znacząca. Wymiana turbosprężarki nie wchodzi w grę, ponieważ to bez sensu wydawać ponad 4 kawałki papierów na nową, skoro stara jeszcze daje radę, a przebiegu ma bardzo mało bo około 60tys km. Teraz, co radzicie? Znalazłem profesjonalną firmę w mojej okolicy, która regeneruje i naprawia turbosprężarki.
Dev Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 aby wyeliminowac usterke czujnika należy wpiąc w dolot mechaniczny wskaznik doładowania a nastepnie porównac wyniki z VAG-iem sprawdz dokładnie cały dolot a w szczególności wężyki gumowe i łączenia od turbiny do N75 i WG
pietiuszkin Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam, Mam mniej więcej podobne objawy problemu z moim silnikiem. Czy jest konkretna diagnoza problemu? Mój mechanik sugeruje mi także wymianę czujnika ciśnienia doładowania ponieważ problem też pojawia się sporadycznie - jutro jadę do ASO i chciałbym zamówić czujnik, jest sens? Proszę i dziękuje z góry za pomoc.
Dev Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 nie jestem na 100% pewien ale ten problem był juz poruszany na forum przyczyna awarii było uszkodzenie DV-ki
pietiuszkin Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 przeglądam forum, nawet nie jedno i nigdzie nie mogę odnaleźć konkretnego wątku z podobnymi objawami oprócz tego... w takim razie co to jest DV? jakiś zawór? oraz czy zamawiać ten czujnik ciśnienia? dzięki
domjenick Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 w takim razie co to jest DV na ten temat-sam pisałem wiele razy-więc jest na pewno eliminowanie usterek-tylko VAG i zewnętrzny wskaznik(tak,jak radzi Tomek) i porównujesz wskazania-jeśli wskaznik pokazuje więcej,niż czujnik-czujnik do wymiany-ewentualnie podmienic na jeden dzień z innego auta-wtedy problem czujnika jest rozwiązany i/lub znane są jego przyczyny
Dev Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 DV Dump Valve czyli jak nazwa mówi zawór upustowy http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=010303&product=FMFSITVR
pietiuszkin Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 domjenick - pomimo dlugiego stazu w zakresie korzystania z netu... jednak sobie chyba nie radze z skutecznym poszukiwaniem informacji devastation - w takim razie w co zaryzykowac/zainwestowac w pierwszej kolejnosci... w zawor upustowy DV czy tez czujnik ciśnienia doładowania? mój magik sugeruje takie dzialanie, bo jego wszechwiedzący siemens nie podaje konkretnej usterki, a i nie ma czego podmienic... na chwile, w tej chwili
Dev Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 niestety nie wiem jak w silnikach TSI, TFSI sprawdza sie ten zawór :mysli: na poczatek wepnij manometr w układ i porównaj dane z Vag-a i z zegara jezeli bądą zgodne trzeba szukac dalej
pietiuszkin Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ok, dziekuje za sugestie... w takim razie albo manometr albo podmiana czujnika na dzien dobry problem w tym, ze usterka pojawia sie sporadycznie i ciezko diagozowac cos co raz jest a za chwile nie ma, tak czy inaczej defekt trzeba naprawic, a o calej historii tu zamelduje dzieki za support[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 20:57_________________________________________________od skasowania check (jakies 2 tygodnie temu), ktory byl powodem zbyt duzego cisnienia ladowania (oznaczone jako chwilowe) wszystko dziala ok; nie wiem co o tym myslec, ale jestem daleki od szukania problemu na sile, wiec nic nowego w tym temacie nie napisze, tak czy inaczej na akcji pomiedzy moimi postami wymienili mi w aso cewki (mysle jednak ze nie ma to zwiazku z logowaniem bledu), a w tym tygodniu mam zamiar wymienic olej w tiptronic bo wybilo 60 tys km i filtr paliwa, toteż przy okazji profilaktycznie poproszę majstra o sprawdzenie organoleptycznie polaczen turbo i innych zwiazanych... nie wiem czy ten typ tak ma ze samo sie psuje i samo naprawia... z kolei nie wiem czy czekac tak sobie na to jak sie samo do konca to COS co generuje sporadyczny blad popsuje co wy na to?
domjenick Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 co wy na to ja myśle,żeby czekać i obserwować,ew,jak napisałeś,przy okazji innych "robótek" obejrzeć to i owo,sprawdzić przeczyścic,jeśli to sporadyczne-to warto poczekac,zanim wymienią Ci połowę silnika,bo na dobrą sprawę-nie wiadomo ,co spowodowało taki błąd
alexchem Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Witam, Proponuje sobie przeczytac ponizszy link. Zawiera on liste 10 najczestrzych bolaczek silnikow 2.0TFSI. Na pierwszym miejscu jest DV. DV czesto zawodzi gdyz jest tam gumowa membrana ktora parcieje i peka z czasem. Zaczal bym od wymiany DV. http://www.dubbersinc.com/forum/volkswagen/2610-common-issues-2-0-tfsi.html Ja mialem kupe problemow z moi silnikiem i liste 5 roznych bledow wskazujacych na cisnienie doladowania, zla mieszanke paliwowa itd. Problemem okazal sie padniety PCV. Po wymianie jak reka odjal. pozdrawiam
pietiuszkin Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Hah dzieki, za dobry kawalek informacji, Temat DV juz sie przewijał w tym poście wiec gdyby jednak problem (odpukac) sie pojawił znów - to zaryzykuje w pierwszej kolejnosci jak panowie radza wymiana DV a i opisywane "symptomy" byłby najbardziej zbieżne, niestety nie pamietam dokładnie typu błędu wyświetlanego przez VAG, ale było coś w ten deseń, tak czy inaczej pojezdzimy zobaczymy... oraz, przy wspomnianej wymianie oleju wymontować ten zawór, czy jest jakiś sposób aby go sprawdzić organoleptycznie? czy raczej nie ruszac nie majac zamiennika? a i jak wymieniac to na oryginalny czy brać ten forge, pytam bo z tego co widze raczej jest łatwo dostępny... latwo dostępny w sensie jego lokalizacja pod maska jest łatwo dostępna Dzieki, dzieki, chlopaki dzieki Wam sie czegos jeszcze naucze:)
domjenick Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 forge-to zamiennik stockowej DV,tyle,że znanej i prestiżowej firmy,co sie wiąże z kosztami,ale można dostać zamiennik-wyglądem identyczny,ale cena jest niższa oglądałem dwa zawory DV-forge'a i identyczny,tyle,że jakiejś innej ,mało znanej firmy-niczym się nie różnią,może poza tym,że Forge daje dożywotnią gwarancję no i kolejna sprawa to to,że u Ciebie jerst inna DV,niż w 1,8T-co może być trudne w znalezieniu alternatyw
alexchem Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Ponizej masz link do rozpiski nt silnika 2.0TFSI. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3301
domjenick Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 http://www.dubbersinc.com/forum/volkswagen/2610-common-issues-2-0-tfsi.html http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3301 Artur- dwa na prawdę warte polecenia linki do tematów,które mogą przybliżyć problemy 2,0 TFSI
alexchem Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Domjenick wiem, mi bardzo duzo pomogly. Trzeba by bylo je gdzies przykleic, ze byly bardziej "widoczne".
domjenick Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 zaraz coś wymyslę [br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 00:17_________________________________________________dodane do FAQ
pietiuszkin Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 no w takim razie jesli temat zostal podniesiony do najwyzszej rangi to trzeba sumiennie meldować dla innych; póki co mój pojazd turla się normalnie, a przy pierwszej okazji wymontuje dv i oglądnę membranę jak wskazano w common issues oraz, czy lać jedynie 98 oktanów? ; w instrukcji od wozu mam tylko usa normy co cieżko przeprawić na nasze standardy... aaa i prywatnie kolega który założył ten temat poinformował mnie, że w jego przypadku skończyło się wymianą turbiny, ale ze względu uszkodzenia na samym korpusie; myślę, że o szczegółach może sam napisze dzieki - pozdrawiam
domjenick Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 czy lać jedynie 98 oktanów? lej najlepszą,jaką sie da-silnik pracuje o wiele lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się