Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPG] Problem z ciśnieniem doładowania 2,0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W moim Audi A4 2.0T zapaliła się kontrolka Check Engine. VAG mówi, że przekroczona została dolna granica regulacji ciśnienia doładowania. Sprawdziłem, że nigdzie nie ma nieszczelności, ciśnienie jest, więc stawiam, że padł czujnik ciśnienia doładowania. I teraz pytanie, w jaki sposób (domowy) da się sprawdzić ten czujnik? Nie chcę wywalić 300zł w błoto, jeśli okaże się, że jest jakaś inna usterka...

Jutro dokładniej posprawdzam, może faktycznie jest jakaś nieszczelność na przykład przy IC? hmm...

Pozdrawiam![br]Dopisany: 15 Kwiecień 2009, 00:37_________________________________________________Byłem w ASO. Z tego co powiedzieli, jest to błąd sporadyczny. Sprawdzili wszystkie przewody, czujniki, zawory i powiedzieli, że jak będzie problem się powtarzał to należy wymienić turbinę. Mam wydruk z serwisu, na którym napisane jest:

Wymagane ciśnienie turbosprężarki: 1750 mbar

Rzeczywiste ciśnienie turbosprężarki: 1410 mbar

Oprócz tego są tam jeszcze inne wartości, ale wydaje mi się, że ta jest najbardziej znacząca.

Wymiana turbosprężarki nie wchodzi w grę, ponieważ to bez sensu wydawać ponad 4 kawałki papierów na nową, skoro stara jeszcze daje radę, a przebiegu ma bardzo mało bo około 60tys km. Teraz, co radzicie? Znalazłem profesjonalną firmę w mojej okolicy, która regeneruje i naprawia turbosprężarki.

Opublikowano

aby wyeliminowac usterke czujnika należy wpiąc w dolot mechaniczny wskaznik doładowania

a nastepnie porównac wyniki z VAG-iem

sprawdz dokładnie cały dolot a w szczególności wężyki gumowe i łączenia od turbiny do N75 i WG

Opublikowano

Witam,

Mam mniej więcej podobne objawy problemu z moim silnikiem. Czy jest konkretna diagnoza problemu? Mój mechanik sugeruje mi także wymianę czujnika ciśnienia doładowania ponieważ problem też pojawia się sporadycznie - jutro jadę do ASO i chciałbym zamówić czujnik, jest sens?

Proszę i dziękuje z góry za pomoc.

Opublikowano

nie jestem na 100% pewien ale ten problem był juz poruszany na forum

przyczyna awarii było uszkodzenie DV-ki

Opublikowano

przeglądam forum, nawet nie jedno i nigdzie nie mogę odnaleźć konkretnego wątku z podobnymi objawami oprócz tego...

w takim razie co to jest DV? jakiś zawór? oraz czy zamawiać ten czujnik ciśnienia?

dzięki

Opublikowano

w takim razie co to jest DV

na ten temat-sam pisałem wiele razy-więc jest na pewno :wink4:

eliminowanie usterek-tylko VAG i zewnętrzny wskaznik(tak,jak radzi Tomek) i porównujesz wskazania-jeśli wskaznik pokazuje więcej,niż czujnik-czujnik do wymiany-ewentualnie podmienic na jeden dzień z innego auta-wtedy problem czujnika jest rozwiązany i/lub znane są jego przyczyny

Opublikowano

domjenick

- pomimo dlugiego stazu w zakresie korzystania z netu... jednak sobie chyba nie radze z skutecznym poszukiwaniem informacji :)

devastation

- w takim razie w co zaryzykowac/zainwestowac w pierwszej kolejnosci... w zawor upustowy DV czy tez czujnik ciśnienia doładowania? mój magik sugeruje takie dzialanie, bo jego wszechwiedzący siemens nie podaje konkretnej usterki, a i nie ma czego podmienic... na chwile, w tej chwili

Opublikowano

niestety nie wiem jak w silnikach TSI, TFSI sprawdza sie ten zawór :mysli: :mysli: :mysli:

na poczatek wepnij manometr w układ i porównaj dane z Vag-a i z zegara

jezeli bądą zgodne trzeba szukac dalej

Opublikowano

ok, dziekuje za sugestie...

w takim razie albo manometr albo podmiana czujnika na dzien dobry

problem w tym, ze usterka pojawia sie sporadycznie i ciezko diagozowac cos co raz jest a za chwile nie ma, tak czy inaczej defekt trzeba naprawic, a o calej historii tu zamelduje

dzieki za support[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 20:57_________________________________________________od skasowania check (jakies 2 tygodnie temu), ktory byl powodem zbyt duzego cisnienia ladowania (oznaczone jako chwilowe) wszystko dziala ok; nie wiem co o tym myslec, ale jestem daleki od szukania problemu na sile, wiec nic nowego w tym temacie nie napisze,

tak czy inaczej na akcji pomiedzy moimi postami wymienili mi w aso cewki (mysle jednak ze nie ma to zwiazku z logowaniem bledu), a w tym tygodniu mam zamiar wymienic olej w tiptronic bo wybilo 60 tys km i filtr paliwa, toteż przy okazji profilaktycznie poproszę majstra o sprawdzenie organoleptycznie polaczen turbo i innych zwiazanych... nie wiem czy ten typ tak ma ze samo sie psuje i samo naprawia... z kolei nie wiem czy czekac tak sobie na to jak sie samo do konca to COS co generuje sporadyczny blad popsuje

co wy na to?

Opublikowano

co wy na to

ja myśle,żeby czekać i obserwować,ew,jak napisałeś,przy okazji innych "robótek" obejrzeć to i owo,sprawdzić przeczyścic,jeśli to sporadyczne-to warto poczekac,zanim wymienią Ci połowę silnika,bo na dobrą sprawę-nie wiadomo ,co spowodowało taki błąd :wink4:
Opublikowano

Witam,

Proponuje sobie przeczytac ponizszy link. Zawiera on liste 10 najczestrzych bolaczek silnikow 2.0TFSI. Na pierwszym miejscu jest DV. DV czesto zawodzi gdyz jest tam gumowa membrana ktora parcieje i peka z czasem. Zaczal bym od wymiany DV.

http://www.dubbersinc.com/forum/volkswagen/2610-common-issues-2-0-tfsi.html

Ja mialem kupe problemow z moi silnikiem i liste 5 roznych bledow wskazujacych na cisnienie doladowania, zla mieszanke paliwowa itd. Problemem okazal sie padniety PCV. Po wymianie jak reka odjal.

pozdrawiam

Opublikowano

Hah dzieki, za dobry kawalek informacji,

Temat DV juz sie przewijał w tym poście wiec gdyby jednak problem (odpukac) sie pojawił znów - to zaryzykuje w pierwszej kolejnosci jak panowie radza wymiana DV a i opisywane "symptomy" byłby najbardziej zbieżne, niestety nie pamietam dokładnie typu błędu wyświetlanego przez VAG, ale było coś w ten deseń, tak czy inaczej pojezdzimy zobaczymy...

oraz, przy wspomnianej wymianie oleju wymontować ten zawór, czy jest jakiś sposób aby go sprawdzić organoleptycznie? czy raczej nie ruszac nie majac zamiennika? a i jak wymieniac to na oryginalny czy brać ten forge, pytam bo z tego co widze raczej jest łatwo dostępny... latwo dostępny w sensie jego lokalizacja pod maska jest łatwo dostępna

Dzieki, dzieki, chlopaki dzieki Wam sie czegos jeszcze naucze:)

Opublikowano

forge-to zamiennik stockowej DV,tyle,że znanej i prestiżowej firmy,co sie wiąże z kosztami,ale można dostać zamiennik-wyglądem identyczny,ale cena jest niższa

oglądałem dwa zawory DV-forge'a i identyczny,tyle,że jakiejś innej ,mało znanej firmy-niczym się nie różnią,może poza tym,że Forge daje dożywotnią gwarancję

no i kolejna sprawa to to,że u Ciebie jerst inna DV,niż w 1,8T-co może być trudne w znalezieniu alternatyw

Opublikowano

Domjenick wiem, mi bardzo duzo pomogly. Trzeba by bylo je gdzies przykleic, ze byly bardziej "widoczne".

Opublikowano

zaraz coś wymyslę :wink4:[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 00:17_________________________________________________dodane do FAQ :wink4:

Opublikowano

no w takim razie jesli temat zostal podniesiony do najwyzszej rangi to trzeba sumiennie meldować dla innych; póki co mój pojazd turla się normalnie, a przy pierwszej okazji wymontuje dv i oglądnę membranę jak wskazano w common issues

oraz,

czy lać jedynie 98 oktanów? ; w instrukcji od wozu mam tylko usa normy co cieżko przeprawić na nasze standardy...

aaa i prywatnie kolega który założył ten temat poinformował mnie, że w jego przypadku skończyło się wymianą turbiny, ale ze względu uszkodzenia na samym korpusie; myślę, że o szczegółach może sam napisze

dzieki - pozdrawiam

Opublikowano

czy lać jedynie 98 oktanów?

lej najlepszą,jaką sie da-silnik pracuje o wiele lepiej :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...