Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świst, pompowtryski i inne dziwne objawy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Trochę opiszę swoją sytuację z audi. Mam je w posiadaniu od 7 miesięcy, jest to mój pierwszy samochód i z początku niezbyt zwracałem uwagę na dziwne zachowania silnika oraz wszystko co z tym związane, więc z góry dzięki za wyrozumiałość oraz pytania, które mogą wam się wydawać oczywiste. 

Trafiłem na to forum gdy szukałem co może być przyczyną zapachu spalin, brunatnego koloru w płynie chłodniczym, ponieważ każdy mi mówił, że to uszczelka pod głowicą. Nie chciałem w to zbytnio wierzyć, lecz dałem samochód do mechanika, który po krótkich oględzinach stwierdził, że to jest to i będzie wymieniał. Zwlekał z tym przez długi czas i zapewniał co drugi dzień, że następnego dnia zaczną już samochód robić. Na zapewnieniach się skończyło, a ja postanowiłem zabrać samochód i dać do innego mechanika, który wymienił mi termostat, wyczyścił układ chłodzenia i sprawdził wentylator chłodnicy. 

W wolnym czasie czytałem co może być przyczyną i trafiłem na temat związany z chłodnicą spalin - strzał w dziesiątkę.

Powodem zaślepienia był również duży ubytek płynu chłodniczego który spowodował silne kopcenie na biało oraz pękł przewód chłodnicy spalin. 

Przed zaślepieniem samochód do tego szarpał przy lekkim dodawaniu gazu na rozgrzanym silniku przy ok 2k obrotów, teraz ten objaw nie występuje, lecz jest inny niepokojącą mnie rzecz. 

 

Samochód świszczy od dawna (zapewne turbina, którą mam zamiar jak najszybciej wymienić). Odkąd zaślepiony został egr dochodzą jeszcze inne dziwne dźwięki, które nie wiem jak określić i sami możecie się wsłuchać. 

 

Objawów, które się dopatrzyłem jest dosyć sporo. Może doszukuje się dziury w całym ale chce mieć już spokój z samochodem i cieszyć się jazdą. 

Co może być przyczyną, że zaczęło bardziej gwizdać? Dźwiek nasila się przez pierwsze około 30 sekund potem coraz ciszej. 

Na jednym z filmików wskazuję palcem. Chcę tylko żebyście mnie mniej więcej nakierowali co to może być bo i tak jadę do mechanika to skontrolować, lecz wiadomo, że lepiej się spytać. Jest tam pełno oleju na przewodach, widoczność słaba więc ciężko mi było coś nagrać lecz postaram się i jutro wrzucę coś jeszcze. 

- telepie samochodem przy gaszeniu i zapalaniu. Wyczyścić klapę gaszącą i potem sprawdzić czy dalej to występuje? (co przy okazji wyczyścić?) 

- trochę tym silnikiem rzuca, ściągnę osłonę i jutro nagram. (poduszki silnika?) 

- Nie działa ogrzewanie kabiny

- za tydzień oddaje pompowtrysk na gwarancję, sprawa wygląda tak, że gdy był sprawdzany na komputerze. Na wolnych obrotach nie reagował kompletnie 4 Pompowtrysk. Dopiero jak wcisnę gaz to trochę zaczyna reagować. Słyszałem, że może to być również jakiś wałek i popychacze od mechanika. Ile w tym prawdy? I

 

Przy okazji sprawdziłem przez korek wlewu oleju tyle ile się dało wałek rozrządu o ile się nie mylę i są tam takie 3 małe obdrapania każde wielkości około 1,5mm.. 

Jak narazie chce sie skupić na tych pompowtryskach potem zacznę robić resztę, jeśli możecie to nakierujcie mnie trochę. 

Jeśli coś mi się przypomni to dam znać. Dzięki wielkie. 

Edytowane przez Eloremro
Źle sprecyzowane objawy
Opublikowano

Odświeżam

Opublikowano (edytowane)

Na zgaszonym silniku odłącz klapę gasząca i zobacz czy dźwięk znikł.

Co znaczy ze wtrysk nie reaguje?!?

Silnik BPW choruje na wypadające broki w wałkach dźwigienek popychaczy pompowtryskow, czego konsekwencja jest wycieranie się wałka rozrządu i szklanek. Pompowtryski nie psuja się zbyt często a raczej baaaardzo rzadko. W 99% przypadków uszkodzeniu ulegają ich uszczelnienia ponieważ PD podczas pracy kiwają sie na boki, co dodatkowo niszczy ich gniazda w głowicy. Dodatkowo mogą nie stykać ich złącza elektryczne

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z tym pompowtryskiem chodzi mi o to, że jak byłem u mechanika i sprawdzał na komputerze to na wolnych obrotach pokazywało dawkę 2.99

Dopiero jak się wcisnęło gaz ta dawka trochę spadała do 2.60 około. 

Opublikowano (edytowane)

2,99 to max co sterownik może regulować czyli poza zakresem. Jak ta wartość się zmienia przy przegazowaniu to znaczy ze problem jest w spalinach w paliwie. Uszkodzone dolne uszczelnienie, podkładka termiczna, porysowane gniazdo w głowicy pod tą podkładka, za słabo dokręcona stopka pompowtrysku, lub użycie śruby dociskajacej drugi raz.

Czyli wszystko to błąd montażu i reklamacje powinieneś składać do swojego mechanika a nie na pompowtrysk. Jak dostaniesz dokładnie ten sam pd nawet nie ruszony a mechanik się tym razem przyłoży do roboty to i tak powie że był źle zregenerowany...

Niestety ale 90% mechaników uważa ze "tam nie ma co zepsuć" a wystarczy np. wydłubać nagar na dnie gniazda ostrym wkrętakiem i jedna ryska.

PD najczęściej się nie psują a są psute przez niedouczonych mechaników. Najczęstszym powodem niepoprawnej pracy silnika po ponownym montażu wtrysków jest mechanik ze szczotką drucianą w ręku. 

Jakbyś mial rezerwe w baku i zlal paliwo z filtra to paliwo to nie bedzie czyste tylko czarne od spalin- mozesz sprawdzic.

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Niestety nie wiem jaki mechanik to montował wcześniej. Jedyne co mnie martwi to ten wałek rozrządu. Dzięki za odpowiedzi. Jak będę coś wiedział więcej to dam znać. Sprawdzę również te paliwo. 

Opublikowano

No ale napisałeś że dajesz pompowtrysk na gwarancję więc wiesz kto montował:whistling:

Wałek można zmierzyć bez wyciągania wymiar z tego co pamietam 61,7mm na wzniosie krzywki. Widziałem na własne oczy wałek który już nie miał krzywki na ostatnim cylindrze i taryfiarz tak jeździł

 

Opublikowano

Gwarancję mam na pompowtryski. Wysyłane są do Bosch Service Pawlik. Wyciąga je i montuje spowrotem mechanik. Nie wiem kto je poprzednio zakładał do samochodu. 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...