Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiary bloku 1.8t BFB


gucio3110

Rekomendowane odpowiedzi

Mam niską kompresję:

1cyl 8bar

2cyl 4bar

3cyl 4bar

4cyl 8bar

Planuję wymienić pierścienie. Ale po rozebraniu silnika chce pomierzyć cylindry i tłoki.

Jakie wymiary mają oryginalne cylindry i tłoki i jakie może być ich zużycie aby się jeszcze nadawały do pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gucio3110 napisał:

Mam niską kompresję:

1cyl 8bar

2cyl 4bar

3cyl 4bar

4cyl 8bar

Planuję wymienić pierścienie. Ale po rozebraniu silnika chce pomierzyć cylindry i tłoki.

Jakie wymiary mają oryginalne cylindry i tłoki i jakie może być ich zużycie aby się jeszcze nadawały do pracy?

Ten silnik jeszcze da się odpalić ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, VRGOOD napisał:

Sprawdzałeś ustawienie rozrządu ? może się rozjechał

Ustawiony jest raczej dobrze. Ale jest napinacz łańcucha bez fazatora, może on być winny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim mierzysz miernikiem i w jaki sposób ale nie wydaje mi się żeby przy takiej niskiej by jeździł :) chińskie zestawy z gumowym wężykiem pokazują cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą... Przez miernik Chińskiej jakości chciałem już silnik wymieniać :D Te Chińskie mierniki na wężyku potrafią nieźle zaniżyć ciśnienie. Najlepiej jest mierzyć na sztywnej rurce, która zapewne jest w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sztywny z zestawu też jest o tyłek rozbić.. ma gumowy stożek którym dociska się do gniazda świecy, jak przesadzisz z dociskiem, rurka przechodzi przez gume i tłok ci nadgarstek rozwali.. mi znajomy na tokarce dorobił z sześciokąta 22 rurkę, z jednej strony gwint jak na świecy, z drugiej ten wtyk na szybkozłącze bezpośrednio do czujnika zegarowego - pomiar robisz sam, nie potrzebujesz 2 osoby.

Nie bać się podchodzić do zakładów ślusarskich, itp, taki dups większość zrobi od ręki za kilkadziesiąt cebulionów

A i sam pomiar robić na wszystkich wykręconych świecach i najlepiej aku pod prostownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak różnica kompresji to 4 bary, nawet jak wynik przekłamuje, to przekłamuje wszędzie tak samo.

Auto ciężko odpala i są delikatne wibracje na wolnych obrotach. A jechać coś tam zaczyna dopiero powyżej 2.5tys obrotów.

Jeśli to nie wina tego napinacza to gdzieś jest coś nie tak w silniku, dlatego potrzebuje pomierzyć blok i tłoki po rozebraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze na 2 cyl za lekko dokreciles tester w gniazdo swiecy i cisnienie szlo bokiem zamiast na zegar. A jak jestes pewny ze pomierzyles dobrze, to po zdjeciu czapy najpewniej ukarza sie zanagarowane gniazda zaworowe przez co sie nie domykaja, w gorszym scenariuszu przepalenie zaworu albo gniazda

Zeby cos bylo nie tak z dolem (czyt. Tlok/cyl) to w tym silniku naprawde trzeba bylo by sie postarac zeby wypalilo dziure w tloku albo polamalo pierscienie

Doputy nie sciagniesz czapy to mozna gdybac

 

Jeszcze mi jeden pomysl naszedl, jak niby nie masz na wewn tlokach sprezania, to obroc wal zeby byly u gory, wlej przez swiece po 200ml oleju na gar, zmierz tam poziom oleju (np wykalaczka do szaszlykow), zostaw na noc, zmierz rano. Potem to samo zrob ze skrajnymi tlokami i porownaj ile oliwy przelecialo przez noc z "dobrych" a ile ze "zlych" tlokow, wtedy bez sciagania czapy bedziesz wiedzial ze cos nie halo z glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem silnik. Na drugim cylindrze połamane pierścienie, na trzecim też... Trzeci tlok dodatkowo ma wyrobione rowki na pierścienie(wrzucam zdjęcie)

Po zdjęciu głowicy i ustawieniu równo tłoków nalałem nafty do wszystkich cylindrów i o dziwo nafta po dłuższym czasie powoli spływała do silnika- równo na wszystkich cylindrach xd

 

IMG_20210919_164513.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...