Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 AWX] Nierówna praca silnika po odpaleniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raz czyscilem na aucie. Magiczne słowo: "plastelina". Zakleilem otwor na rozpylacz, przejechalem frezem a potem sprezone powietrze i wygrzebalem ile się dało.

Frez 16 o ile dobrze pamietam.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Witam. Trochę czasu minęło, a odpowiedzi dalej brak. Sprawdzony caly uklad paliwowy. Cisnienie pompy paliwa w baku prawidlowe. Pompa tandemowa wymieniona. Kompresja na zimnym silniku 28-29 barow na wszystkich cylindrach. Pompki wyciagniete i sprawdzone ba stole pobierbiczym - stan idealny. Ponownie wymienione uszczelniacze pd i podkladka ceramiczna (zgodnie z tym co pisaliście wczesniej). Niestety w dalszym ciagu po odpaleniu jedna pompka idzie na +2.99, a druga -2.99, po chwili spada w granice 0... Nie mam pojęcia o co chodzi. Czy ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe propozycje? Czy to moze byc zla mapa?

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam identyczny problem jak Ty ,

naprawy zostaly rowniez zrobione identyczne jak u Ciebie

Tez nie moge dojsc co go jeszcze boli ze zle odpala.

 

Opublikowano

Teraz zrobiło się na prawdę zimno -12st i o dziwo po odpaleniu nie telepie budą. Korekcje pompek wynoszą do maks 1.5, natomiast po kilkunastu sekundach korekcje idą na 2.99 i pojawiają się delikatne szarpnięcia. Mija kolejne 30 sekund, korekcje spadają i przestaje szarpać. 

Opublikowano

@nadybek @kamil-vag

Panowie mam pytanie. Samochód stał dwa tygodnie na diagnostyce. Mechanik codziennie wyjmował pompki i zamieniał miejscami. Korekcje przy odpalaniu były zawsze najwyzsze na drugim i trzecim cylindrze. Logicznie wychodzi na to, że to głowica została źle zregenerowana i gniazda, które zostaly wprasowane nie są szczelne. Ale mam dwa pytania:

1. Czy może być to wina zwalonego softa (bo poprzedni wlasciciel cos grzebal), bo np. jest ustawiona zla dawka przy danej temperaturze?

 

2. Przez ostatnie dni warunki na dworze były ciagle takie same, czyli w nocy -1, a w dzien nawet 15 stopni. Gdy odpalalem samochod z rana tak do 7 stopni, to zawsze telepawka i siwa chmura. Natomiast gdy poczekalem troche dłużej, tak do temp. zewnetrznej 15 st., to auto odpalało idealnie. Bez telepawki i bez siwych chmur. Czy to coś może jeszcze sugerować, że pomimo postoju w mroźną noc, po odpaleniu w cieple nie ma tego telepania budą?

Bardzo Wam dziękuję za poświęcony czas na pomoc. Przymierzam się do wymiany całego słupka, ale boje się, że to może być np. wina ECU.

Opublikowano

ja juz sie poddalem, mam identyczny problem jak Ty. 

ostatnio bawilem sie z wydluzeniem czasu grzania swiec zarowych oraz wymienilem filtr paliwa oraz przy ojazji filtr zwrotny i dalej nic.

na dniach bede sprawdzal czy dochodzi prac do świec zarowych.

 

Opublikowano

Szkoda Waszego czas na szukanie jakichś dziwnych rozwiązań. Z moich obserwacji wynika że na 99 procent to zwykle wina uszczelnień pompowtrysków. I tym trzeba się zająć.

Opublikowano
3 godziny temu, Pieterb napisał:

Szkoda Waszego czas na szukanie jakichś dziwnych rozwiązań. Z moich obserwacji wynika że na 99 procent to zwykle wina uszczelnień pompowtrysków. I tym trzeba się zająć.

Przeczytales temat od początku? Mam wstawione mosiężne tuleje pd, uszczelnienia wymieniane kilkukrotnie przez różne osoby nawet po podmianie pompowtrysków. Więc to na pewno nie wina samych uszczelek tylko ewentualnie źle wprasowane gniazda albo jakaś inna przyczyna. Chce wymienić cały slupek z osprzętem z innego sprawdzonego auta ale przed tym chciałem się dowiedzieć czy uszkodzona mapa może mieć taki wpływ na prace silnika po odpaleniu. 

Opublikowano (edytowane)

Ale wstawione tuleje to nie wszystko. BARDZO wazna jest rowniez powierzchnia glowicy pod podkladka termiczna. Gdzies wrzucalem fotki jak to przewaznie wyglada a jak wygladac powinno.

O proszę:

IMG_20210914_120621.thumb.jpg.1a9b3cfc9a10de304b6bc23655466b6a.jpg

IMG_20210928_064926.thumb.jpg.714af388c27cb9ab6592d1c6b62caa3f.jpg

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
7 godzin temu, Tucholek napisał:

Przeczytales temat od początku?

a wyobraź sobie że przeczytałem ale kolega już mnie ubiegł i wyjaśnił

Opublikowano

Mysle ze mapa tez by w jakims stopniu mogła miec na to wplyw,a przynajmniej tak raz uslyszałem od jednego szpeca.

Sprawdz moze jeszcze czy prad idzie na świece

 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Marfiol napisał:

Mysle ze mapa tez by w jakims stopniu mogła miec na to wplyw,a przynajmniej tak raz uslyszałem od jednego szpeca.

Sprawdz moze jeszcze czy prad idzie na świece

 

Prąd dochodzi. Świece działają. 

@nadybek Panowie, ja rozumiem nacisk na te podkładki. Było to robione kilkukrotnie przez kilka osób, jak za pierwszym razem nie byłem tego pewny, to przy kolejnych bardzo zwracałem na to uwagę i zostało to sfrezowane.  

Dziwi mnie tylko fakt, że stawiam auto wieczorem, w nocy jest -1st. Odpalam auto o godz. 8 przy 4-5 stopniach i auto ma telepawke jak by chciał wyskoczyć, a z rury wali siwym dymem.

Znów zostawiam auto na noc jest -1st, po czym czekam do godziny 15 i przy 15st auto odpala idealnie. Zero trzepania i zero dymu. 

Auto mam 6 lat i przez 6 lat walcze z tym problemem. Wymieniłem już wszystko. Poprzedni właściciel zaślepił egr i może mógł coś namieszać w sofcie. 

Jeszcze spróbuje wymienić świece żarowe, bo mam zamontowane te krótsze 92mm, a po 2002 montowali 97mm. Może jak będzie więcej wystawać w komorze to mocniej podgrzeje. W końcu z jakiegoś powodu zaczeli montowac dłuższe, bo konstrukcyjnie auto do 2002 i po 2002 mają dokładnie taką samą budowę. Tylko też do końca nie wiem czy świece żarowe miały by aż taki wpływ na korekcje pompek przy starcie. 

 

Edytowane przez Tucholek
Opublikowano

to jest najdziwniejsze w tym wszytkim ze ponizej temperatury 5 stopni , zaczynaja dziac sie takie rzeczy.

mialem dac sobie juz tym problemem spokoj, ale widze ze kolega dalej walczy wiec od poniedzialku tez bede dzialal w temacie. Tylko ze nie mam pomysłow co jeszcze by mozna sprawdzic zeby wyelinowac ten problem.

 

Opublikowano (edytowane)

Długość swiecy i ustawienie PD ma bardzo duzy wplyw na odpalanie na mrozie. Niestety przewaznie przy regeneracji PD nikt juz nie patrzy jak zamontowac rozpylacz, a osoba montujaca PD nie posiada suwmiarki w takim rozmiarze. Przy 0*C jednak ma to male znaczenie.

Na co wplywa dlugosc świecy i ustawienie PD wzgledem krawedzi glowicy:

IMG-20211206-WA0005.thumb.jpg.b4bb746ce142792f955dc9338cc4c58f.jpg

Tyczy sie to rowniez 1.9tdi.

Jeszcze mi przyszlo do glowy:

Nagraj jakis film jak to odpala dopoki zimno jest. Po odpaleniu jak bedzie telepanie to zrob screena z vcdsa na ktorym jest "start IQ"- nie pamietam kanalu. 

Edytowane przez nadybek
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

@Tucholek wyjasnilo sie cos w temacie? 

Opublikowano
W dniu 22.06.2022 o 19:34, kubabkb napisał:

@Tucholek wyjasnilo sie cos w temacie? 

Nic się nie wyjaśniło. Całe lato był spokój, teraz temperatury znów spadają w okolice 10st, więc zaczynamy kolejny sezon z nierówną pracą po odpaleniu z rana :P

Opublikowano

Witam. Udało się coś poradzić na te usterkę? Mam podobnie. Nierówny rozruch. A wymienione dosłownie wszystko prócz samej głowicy. Odłączam nawet klapę gaszącą bo jakby wtedy trochę łatwiej odpalić mniej to odczuwalne jest. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...