Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t Q słychać głośniej turbinę


monopollo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem 2 tygodnie temu A4 b7 1.8t bfb quattro i mam problem ze świstem/terkotaniem z okolic turbiny/przodu auta w zakresie 2-4 tysiące obrotów. Turbina była regenerowana 2 miesiące temu to na razie zakładam że jest sprawna. Podmieniłem zawór DV i zmieniłem uszczelkę turbo-kolektor. Test szczelności zrobiony po założeniu TIP z nierdzewki.(guma przy wejściu do turbo była rozdarta przy kupnie) co może powodować takie dźwięki? Co sprawdzić na początku? Wydaje mi się że auto trzyma moc, nie przerywa. 2 dni temu nagrałem jakiś film, nie wiem czy to pomoże.

Edytowane przez monopollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi, może turbo przeładowuje, ewentualnie może to być efekt tipa z kwasiaka.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przem8 napisał:

Zrób logi, może turbo przeładowuje, ewentualnie może to być efekt tipa z kwasiaka.

Wcześniej też był podobny dźwięk z gumowym tipem. Nie ma przeładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniałem kabel i mogę robić logi. Które grupy polecacie zrobić ? W grupie 32 mam wartości lambdy 2.4% i -18% co mnie zaniepokoiło. Dodatkowo czujnik temperatury pokazuje wartość 380stopni.. wymienię go za niedługo. Co oznacza te -18%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAsz wszystko w dziale diagnostyka...

2+33, 3+20, 115+118, a na gazie tylko 2+33. Kasuj błędy nawet jak ich nie ma przed logami.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak lpg. Podczas robienia 3 logów wyskoczył błąd:

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

oczywiście po każdym logowaniu usuwałem błędy nawet jeśli ich nie było. Widać że auto ma mniej mocy, jest zdławione. Jeśli by uszczelka kolektora wydechowego lub kolektor by był uszkodzony mogły by się takie rzeczy dziać? Dodam że auto jest po programie który będe zmieniał jak ogarnę te błędy..

Edytowane przez monopollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz po sofcie. Przepływka zaniża, stuki na granicy uszkodzenia silnika, turbo nie ładuje tego co chce program. Dramat. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, przem8 napisał:

Auto masz po sofcie. Przepływka zaniża, stuki na granicy uszkodzenia silnika, turbo nie ładuje tego co chce program. Dramat. 

Co proponujesz najpierw? Soft do serii przywrócić a później ogarnąć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić szczelność dolotu komoresorem, zajrzeć do kata, podmienić przepływomierz. Na pewno nie jeździć z dużym obciążeniem. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Sprawdzić szczelność dolotu komoresorem, zajrzeć do kata, podmienić przepływomierz. Na pewno nie jeździć z dużym obciążeniem. 

Jak kupiłem auto to rura turbo-przepływka byla uszkodzona przy wlocie i wleciał TIP z nierdzewki. Szczelność sprawdzałem już kompresorem i nie ma nieszczelności. Przepływkę mogę podmienić z a6 c5 1.8t bo jeszcze ją mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u znajomego który zajmuje się softami i wszystko ogarnął. Zawór DV był wpięty na odwrót, sondy były wyłączone w programie, ogólnie soft to był jakiś gotowiec. Teraz wgrana seria i w przyszłym tygodniu podnoszę moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jak zrobić logów :/ po podniesieniu mocy dalej słychać świadczenie/terkotanie. Klapka jest sztywna i dolega w 100%, tak ma być? Kat wygląda okej. Co mogę jeszcze sprawdzić? Uszczelkę kolektora wymienię.

IMG_20211124_172927.jpg

IMG_20211124_172852.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wrzucam logi po programie a następnie wycięciu katalizatora i wymienie uszczelek kolektor-blok kolektor-turbo turbo-kat kat-wydech 

Dalej słychać ten dźwięk. Coś mogę jeszcze sprawdzić czy to turbo do regeneracji?

Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_F14l0.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Au772.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_94Ywvy8.html
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_ghQrGD.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_K2o6WP5.html
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_K9BbO0.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_f4Q9lSc.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_F64F4.html

 

Edytowane przez monopollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten program jest za mocny na tą turbinę. Na maksa wysterowane n75 i ledwo dmucha 0,6b górą. Z tym dzwiękiem daj sobie spokój. Miałem to na seryjnej turbinie przez kilka lat i nic się nie działo, a jak założyłem fmica to o dziwo dzwięk zniknął. NIe wiem co ma jedno do drugiego, może gdzieś jednak było nieszczelność. Strasznie cofa zapłony, to na 98 i korekty za bogate więc chyba jest coś nie halo ze szczelnością.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim problemem są fachowcy którzy grzebia w tym aucie i nie potrafią trafnie zdiagnozować, a logów na serii jakoś do tej pory nie wrzuciłes, więc możesz sponsorować kolejnych tunerów i mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

Twoim problemem są fachowcy którzy grzebia w tym aucie i nie potrafią trafnie zdiagnozować, a logów na serii jakoś do tej pory nie wrzuciłes, więc możesz sponsorować kolejnych tunerów i mechaników.

Na serii przepływ był okej doładowanie 0.6bar książkowo. Nie miałem czasu właśnie zrobić logów na serii bo w sobotę miałem przywróconą serie a w poniedziałek na program poszło auto :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Łukasz13 napisał:

Ok, jeśli wyznacznikiem sprawnej serii jest tylko  doładowanie to ja nie mam nic do dodania.

No oczywiście że nie jest. Gość zna się na rzeczy ale nie zawsze idzie postawić trafną diagnozę. Zdiagnozował ale podpięty zawór DV. On stawiał na katalizator żeby wykluczyć turbinę jak na razie. Dużo mi chyba nie zostało do sprawdzenia, okolice kolektora i za turbem szczelne, dolot szczelny, DV sprawny, czyli pewnie turbina została. N75 może powodować takie problemy ?

Edytowane przez monopollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odnoszę się tylko do tego jak wyglądają logi, nie pisze o hałasie z turbiny bo tego nikt Ci nie zdiagnozuje  na odległość, hałasy z turbiny po regeneracjach słyszałem już rózne od cichego świstu do głośnego wycia przy doładowaniu, nie wiadomo co tam fachowcy od turbin nagrzebali ale zdarzają się takie problemy, kwestia na ile uciązliwy jest ten dzwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...