Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo duży problem z elektryka w aucie audi a5 2008r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam duże problemy z elektryka w aucie ogonie to w Aso w Lublinie był wymieniony nowy bcm kluczyk rygiel gdyż auto nie odpalało teraz po odebraniu auta już rok czasu walczę z bledami może ktoś cos podpowie obstawiam uwalony moduł pod kierownica tzn bcm1 ale chce mieć pewność załączam pełny skan auta proszę bardzo o pomoc bo w aso zostawione ponad 6700zl i po wizycie u nich nie działa włącznik świateł czujnik zmierzchu  deszczu keyles  i  takie błędy wiem ze jest uwalony czujnik kąta skrętu  aktualnie szukam takiego z odpowiednim nr i zakoduje go . Proszę o pomoc bo już ręce opadają auto jeździło po elektromechanikach i nikt nie ogarną tego 

Log-WAUZZZ8T98A009587-303950km-188865mi.txt

Opublikowano

Zacząłem czytać, ale w połowie przestałem.

INTERPUNKCJA!

Opublikowano

03020 - Local databus 2
            012 - Electrical Fault in Circuit
02638 - Enabling Steering Column Lock
            012 - Electrical Fault in Circui

09 do sprawdzenia zasilania i cany

Opublikowano
Godzinę temu, wrclaguna napisał:

03020 - Local databus 2
            012 - Electrical Fault in Circuit
02638 - Enabling Steering Column Lock
            012 - Electrical Fault in Circui

09 do sprawdzenia zasilania i cany

Wiesz może jakie maja być wartości prądu bo can to pewnie 5v a reszta powyżej 12v ? Można wg na priv albo jakiś numer kontaktowy mam kilka pytań 

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia klimatyzacji G395. Jeżeli nie pomoże wymień także czujnik jakości powietrza G238. Oba te czujniki oraz wyłącznik świateł komunikują się ze sterownikiem bcm1 po LIN BUS. Jeżeli któryś z tych czujników jest uszkodzony,  może zakłócać komunikację. Jeżeli po wymianie czujników nadal będą istniały błędy komunikacji,  to sprawdż przewody LIN BUS z bcm1 do czujników,  czy nie ma gdzieś przerwy. Z resztą można nawet zacząć od sprawdzania przewodów i gdy one są ok   dopiero wymienić czujniki. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
17 godzin temu, Muskel1 napisał:

Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia klimatyzacji G395. Jeżeli nie pomoże wymień także czujnik jakości powietrza G238. Oba te czujniki oraz wyłącznik świateł komunikują się ze sterownikiem bcm1 po LIN BUS. Jeżeli któryś z tych czujników jest uszkodzony,  może zakłócać komunikację. Jeżeli po wymianie czujników nadal będą istniały błędy komunikacji,  to sprawdż przewody LIN BUS z bcm1 do czujników,  czy nie ma gdzieś przerwy. Z resztą można nawet zacząć od sprawdzania przewodów i gdy one są ok   dopiero wymienić czujniki. 

Dziś sprawdziłem prąd w czujniku ciśnienia klimatyzacji okazało się ze na kostce jest prąd 12v sygnał 5v wiec pewnie czujnik uszkodzony sprawdziłem tez prąd na czujniku jakości powietrza i tam jest 12v ale sygnał tylko 1.3v z tego co się orientuje to sygnał ma mieć około 5v ...

Opublikowano (edytowane)

Miernikiem nie zdiagnozujesz LIN BUS ponieważ miernik jest za wolny by pokazać właściwe wskazania. W zależności w jakiej fazie znajduje się Master (faza dominancji bitowej lub faza recesywna) pojawia się napięcie między 0,7 V a  12-13 V. Miernik pokazuje zazwyczaj srednią ok. 7V (w zależności od rodzaju miernika, niektóre więcej inne mniej) . Dodatkowo miernik nie jest w stanie pokazać poprawności przesyłanych pakietòw danych. 

Miarodajny pomiar wykonasz tylko oscyloskopem, gdyż można obserwować jakie pakiety (zapytanie ze sterownika Master) i jakie odpowiedzi (z urządzeń Slave) są przesyłane. 

Przy sprawdzaniu oczywiście nie wypinamy wtyczek tylko wpinamy się szpilkami z tyłu kostki w piny. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Panowie dziś wymieniłem czujnik klimatyzacji na nowy Ori i dalej jest to samo sygnał nie możliwy , prąd w kostce jest czy może być uwalony bcm pod kierownica i wtedy były by takie błędy jak w skanie ? I czy np jeśli chciałbym wymienić bcm na drugi ten pod kierownica to czy przez odisa przez opcje skopiowania zda to egzamin ?

 

Opublikowano

Twój sposób pomiaru nie jest miarodajny. Samo sprawdzenie czy pojawia się napięcie nic tu nie daje. Jeżeli nie masz narzędzi do prawidłowego zdiagnozowania komunikacji po lini LIN BUS to jedź do kogoś, kto jest to w stanie wykonać bo będziesz wymieniał kolejno części a problem nadal pozostanie, bo możesz mieć uszkodzoną wiązkę.

Sam vcds nie wystarczy do wymiany BCM bo jest na nim ochrona komponentu, którą należy ściągnąć. Dodatkowo jak kupisz BCM, który nie ma takiego samego zestawu danych jak ten Twój, będziesz musiał zrobić parametryzację BCM. 

Opublikowano

Wiem wiem ze jest cp   Muskel1 mógłbyś napisać na pw mam kilka pytań 

Opublikowano (edytowane)

Niestety nie udzielam porad technicznych na pw. 

Pytania natury technicznej należy zadawać na forum, gdzie każdy może w przyszłości zlaleźć na nie odpowiedź. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Bardziej chodziło mi o to czy zajmujesz się taka naprawa i czy podia byś  się naprawa tego przypadku  tego przypadku :D 

Opublikowano
2 minuty temu, Michałzxc napisał:

Bardziej chodziło mi o to czy zajmujesz się taka naprawa i czy podia byś  się naprawa tego przypadku  tego przypadku :D 

Dzieli nas 1200 km :wink: Chyba będziesz musiał poszukać kogoś na miejscu:decayed:

Opublikowano

Okey. Dzięki coś będę kombinował. Dziwne ze np po wizycie w aso i wymianie bcm w rygla i kluczyka nagle przestał działać włącznik świateł wgl nie podświetla się itd podmiana na drugi tez nic nie dla wiązka od włącznika do bcm pod kierownica cała i tak myślę czy to nie jest problem miedzy komunikacja bcm pod kierownica z tym w bagażniku   

Opublikowano

Czyli wyminiłeś już BCM na inny w ASO i po tej wymianie wyłącznik świateł przestał działać?

Następnie wymieniłę wyłącznik świateł na inny i też nie działa?

Opublikowano

Dokładnie tak sytuacja tego typu była iż w aso wymienili bcm w bagażniku rygiel i kluczyk na nowy bo auto nie uruchamiało się wgl po wizycie auto pali normalnie ale właśnie nie działa włącznik świateł gdzie przed wizyta na starych gratach włącznik działał. Podmieniałem tez włącznik świateł ze sprawnego swojego auta do brata i u niego włącznik nie działa  

Opublikowano

Czyli przed wymianą bcm2 tych wszystkich błędów nie było?

Oddali Ci auto z tymi wszystkimi błędami?

Opublikowano

Tego nie wiem ale na pewno przed wymiana bcm2 działał włącznik świateł a teraz nie działa ani włącznik ani czujnik zmierzchu deszczu itd  dlatego zastanawiam się czy możliwe ze bcm1 jest uszkodzony jakiś ze tak się dzieje bo to i czujnik poziomu oleju tez po przejechaniu 500m wywala błąd defekcie  zresztą w skanie wyżej chyba widać te błędy nawet i zastawiam się czy to może być wina bcm1 czy raczej problem gdzieś na wiązce 

Opublikowano (edytowane)

Wątpię żeby bcm1 był zepsuty. Masz jakiś problem z wiązkam przy takiej ilości błędów. Wypnij i wepnij wszystkie kostki z bcm2, może jak wymieniali za słabo wpięli i nie ma gdzieś kontaktu. Sczególnie tę czarną 32 pinową. 

Jedną z możliwych przyczyn może być także uszkodzona (przegryziona) wiązka gdzieś w komorze silnika. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wątpię żeby bcm1 był zepsuty. Masz jakiś problem z wiązkam przy takiej ilości błędów. Wypnij i wepnij wszystkie kostki z bcm2, może jak wymieniali za słabo wpięli i nie ma gdzieś kontaktu. Sczególnie tę czarną 32 pinową. 

Jedną z możliwych przyczyn może być także uszkodzona (przegryziona) wiązka gdzieś w komorze silnika. 

Okay sprawdzę :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...