Alegz Opublikowano 23 Listopada 2021 Opublikowano 23 Listopada 2021 Audi A4 b5, 1.8T APU. Wymieniona pompa wody, termostat, płyn chłodniczy do -35 stopni, wisko. Samochód podczas jazdy w okresie chłodniejszym(jesień/zima) traci temperaturę. Bezproblemowo i szybko nagrzewa się do 90 stopni przy prędkościach do 110/120km/h. Powyżej tej prędkości(120km/h+) temperatura spada, z nawiewów zaczyna lecieć chłodne powietrze. Temperatura zewnętrzna +- 5 stopni. Trasa 500km przy temperaturze zewnętrznej 10-15 stopni i prędkościach ~140km/h powodowała, że wskaźnik temperatury wskazywał ~65 stopni. Wina nowego termostatu, który nie pracuje poprawnie? Może ktoś przerabiał ten temat? Przeglądałem część tematów, ale zwracają się one do niedogrzewania silnika, poprzez uszkodzony termostat.
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2021 Opublikowano 23 Listopada 2021 U Ciebie jest jeszcze wiskoza? Jeśli tak to ją sprawdź.
Alegz Opublikowano 23 Listopada 2021 Autor Opublikowano 23 Listopada 2021 4 minuty temu, przem8 napisał: U Ciebie jest jeszcze wiskoza? Jeśli tak to ją sprawdź. Wisko jest nowe, opisane w "wymienione". Przy zimnym/delikatnie ciepłym silniku, można nim zakręcić ręka bez oporu.
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2021 Opublikowano 23 Listopada 2021 Jeśli temp. z czujników g62 i g2 się pokrywają to wychodzi, że wadliwy termostat.
Alegz Opublikowano 23 Listopada 2021 Autor Opublikowano 23 Listopada 2021 44 minuty temu, przem8 napisał: Jeśli temp. z czujników g62 i g2 się pokrywają to wychodzi, że wadliwy termostat. Nie mam niestety możliwości, by od ręki sprawdzić g62/g2, tańsza i szybsza opcja to po prostu wymiana czujnika i sprawdzenie czy jest zmiana. 34 minuty temu, Dev napisał: UPG Nie wykluczam, ale mógłbym prosić o rozwinięcie tematu? W sierpniu robiłem wyjazd do Polski, ok. 2500km, bez większych problemów ubytku płynów, wzrost temperatury ~100 stopni przy włączonej klimatyzacji kiedy stałem ponad 30 minut w korku. Temperatura wracał do ~90 stopni po wyłączeniu klimy. Obwiniłem termostat. Rozebrany silnik do słupka po powrocie, przed rozebraniem sprawdzona kompresja, o ile dobrze pamiętam 12barów na każdy cylinder. Stare świece nie wykazywały aby któryś cylinder był zaolejony. Wymiana wszelakich uszczelniaczy(po za uszczelką głowicy), turbo, pompa wody, termostat, wisko, silnik przepłukany 2 razy olejem plus wymiana na docelowy olej. Kolejny wypad na Polske po "remoncie" tym razem około 4000km, delikatny ubytek oleju, brak ubytku płynu chłodniczego, żadnego wzrostu temperatury powyżej 90 stopni. z góry dzięki za rozwinięcie myśli
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się