Maxivoice Opublikowano 30 Listopada 2021 Opublikowano 30 Listopada 2021 Witam. Jedna sprawa nie daje mi spokoju. Wymieniliśmy z ojcem płyn do wspomagania metodą chałupniczą w audi a4 b7 2006r. Czyli krecenie kołami na odpalonym silniku, zbieranie starego płynu strzykawką i dolewanie 2 litrów nowego. Bez ściągania i odpinania czegokolwiek. Wszystko było ok do momentu aż ściągnęliśmy trochę za dużo poniżej minimum i pompa zaczęła strzelać i trzeszczeć. Zgasiliśmy od razu silnik ale piszczała tak jeszcze przez chwilę zanim ucichła po odpaleniu. Od tamtej pory występuje pisk przy maksymalnych skrętach. Nie wycie a pisk podobny do paska. Wspomaganie działa bardzo dobrze ale Czy pompa została uszkodzona?
Tomas318 Opublikowano 30 Listopada 2021 Opublikowano 30 Listopada 2021 Mogla pompa sie przytrzec jak nie miala zbyt odpowedniej ilosci plynu a czy jest dobrze odpowietrzony uklad?
Maxivoice Opublikowano 30 Listopada 2021 Autor Opublikowano 30 Listopada 2021 Wymiana płynu była kilka miesięcy temu i Układ był już kilkukrotnie odpowietrzany. Teraz gdy robi się zimno to objawy jakby się nasiliły. Dźwiek i sytuacja jest identyczna jak na filmiku poniżej. Czy przetarta pompa wydaje taki dźwięk? Bo głupio wymieniać koło pasowe pompy, sprzegięlko alternatora, pasek wielorowkowy jak wszystko jest dobre. Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie mechanicznym
Langista Opublikowano 1 Grudnia 2021 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Opisz dokładnie w jaki sposób wymienialiście ten płyn bo nie czaje, wlewaliście nowy płyn do zbiorniczka i po chwili ze zbiorniczka wyciągaliście go z powrotem i tak aż był czysty? Pokaż co za płyn wlewaliście.
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 Tak, nowy płyn mieszaliśmy ze starym aż był czysty. 2 l nowego poszło i czystość była ok. O ten daliśmy, niby zamiennik odpowiedni. Według korka na zbiorniczku. Może pompa się przetarła po prostu bo chodziła poniżej minimum przez chwilę i mocno trzeszczała wtedy.
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 Nie spuszczaliśmy starego tylko wyciągaliśmy go strzykawką. Wyciągnięcie jednej strzykawki i dolewka nowego i tak w kółko. Ruszając przy tym kierownicą żeby płyn się mieszał. Wcześniej nie było żadnych problemów z wymianą, zero odgłosów. Tylko teraz za dużo ściągnęliśmy strzykawką ze zbiorniczka i pompa złapała powietrze i od tamtej pory chodzi jak chodzi
greg2505 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Ale tam chyba powinien być mineralny 6162
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 6162 jest za rzadki do tych układów i nie ma dobrej opinii. Ten w sklepie mi polecili. Mimo że na zbiorniczku wspomagania jest napisane only mineral. To w fabryce lali zielony syntetyczny i febi 6161 też jest zielony a 6162 jest czerwony. Wspomaganie działa dobrze już kilka miesięcy. Więc wątpię żeby było coś nie tak z olejem. Jedynie ten pisk przy skrajnych skrętach. Mechanik ma posprawdzać koło pasowe pompy, pasek, napinacz i sprzęgielko alternatora ale tam wszystko wygląda jak nowe i zero luzów więc na 90% pompa przetarta albo inaczej chodzi po zmianie oleju. Ciężko jest określić
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 Chociaż sam już nie wiem bo ten febi 6162 jest zielony mineralny. Ktoś się wypowie co ma audi a4 b7 jaki płyn mieszał? Chyba coś by się już działo ze wspomaganiem do tej pory?
greg2505 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Opublikowano 1 Grudnia 2021 Ja mam zalany 6162,u kumpla też taki wlewaliśmy,jak kupowałem też chcieli mi dać 6161,ale że jest syntetyk to go nie wziąłem
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 Wspomaganie działa normalnie na 6161
Maxivoice Opublikowano 1 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2021 Może przez inną gęstość płynu pompa nie domaga na max skrętach? A ten 6162 też jest zielony?
Maxivoice Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 Mój syntetyczny też zielony i jest dedykowany do audi a 6162 do bmw niby ale jeżeli chodzi o płyn to zawsze jest młyn. Nie wiadomo czy brać mineralny czy syntetyczny febi. Oba są zielone
Maxivoice Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 Chodzi o ten pisk jedynie ale nikt nie wie czy pompa wydaje taki dźwięk i pół samochodu trzeba by wymieniać. Wspomaganie działa jak działało czyli bez zarzutu
Langista Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Nie pieni się płyn w zbiorniczku? Ogólnie to najgorszy z możliwych sposobów wybraliście na jego wymianę, trzeba było odłączyć ze zbiorniczka przewód z powrotem płynu i cały brud od razu by wylatywał i możliwe, że 1l by wystarczył. Sprawdź jeszcze czy sitko jest na swoim miejscu w zbiorniczku. Może być, że jednak pompa się przytarła przez zapowietrzony płyn.
H4mm3R Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Wolnobieżka do wymiany, przycina się na max skręcie, temat znany na forum od X lat.
Maxivoice Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 Nie pieni się nic. Chyba zmienię płyn teraz już poprawna metodą i przepłukam 2l i potem wleje mineralny febi 6162 bo pierwotnie był mineralny 02000G. Poczytam o tej wolnobieżce.
KINIAM Opublikowano 2 Grudnia 2021 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Zwykle mineralny używam LHM Totala jest "gęstszy" od Febi 6162. Płynów Febi nie używam, gdyż oni nie produkują chemii, ich syntetyk 6161 to prawdopodobnie Pentosin/Fuchs CHF 11S syntetyk. ORI ASO G004 to Pentosin/Fuchs CHF 202 częściowo syntetyk. Jak już na nowo przystąpisz do wymiany płynu to skontroluj tak na wszelki wypadek zawór zwrotny w pompie.
Maxivoice Opublikowano 6 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2021 Wydaje mi się że pomogła ponowna wymiana płynu na febi 6162 mineralny zielony. Na taki jaki był orginalnie lany i cisza. Parkowałem niejednokrotnie, pełne skręty, cofnie I nic nie słuchać. Więc pewnie problem rozwiązany. Dzięki za sugestie z płynem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się