Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parujące szyby podczas jazdy / wieczne ciepło z nawiewów


baQQQ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Żeby nie było za kolorowo, oczywiście jak zrobi się jedno - wychodzi drugie... Trochę czasu walczyłem z brakiem ogrzewania. Ostatecznie po remoncie głowicy i przy okazji osprzętu, ogrzewanie się pojawiło. Grzeje aż miło...

 

Teraz tylko grzeje! Chłodne powietrze pojawia się dopiero, kiedy ustawię klimatronik na LO. W innym przypadku czy to 18 czy 25 stopni - gorąca parówa. Dodatkowo podczas jazdy kosmicznie parujące szyby... Używam opcji AUTO, dodam, co istotne, że ECON pali się cały czas ponieważ z tego co mi powiedziano sprężarka klimy jest do wymiany (czym zajmę się po zimie). Mimo braku klimy to chyba nie jest najnormalniejsza rzecz, że wsiadając do auta szyby są ok a po jakimś czasie jazdy im dalej w las tym bardziej parują... Oczywiście przy uchylonych szybach mogę się tego pozbyć, ale to nie jest wymarzone rozwiązanie tym bardziej zimą. Gdzie leży problem? Wiem, że będę chyba musiał poszukać innego mechanika... Wydaje mi się, że diagnostyka nie jest najlepszą stroną obecnego. Jadąc do nowego chciałbym mniej więcej wiedzieć z czym mam się liczyć bądź może w ogóle na coś go nakierować. 

 

Wesołych świąt! ?

Edytowane przez baQQQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz błędy od klap w module climatronica. Filtr kabinowy wymieniales kiedys, nie masz wilgoci w aucie? 

Co do klimy to wymiana sprężarki nie wystarczy, bo masz zatarty układ. Płukanie układu, nowe elementy więc na bide 3tys zł jesli mowa o nowej sprężarce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr niedawno wymieniany, wilgoci raczej nigdzie nie dostrzegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby będą parować bo pobierane jest ciągle wilgotne powietrze z zewnątrz, do tego pewnie któryś z silniczków nie domaga, stąd tylko gorące lub zimne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Langista napisał:

Szyby będą parować bo pobierane jest ciągle wilgotne powietrze z zewnątrz

Przy sprawnym aucie nic nie powinno parować. To nie 126P gdzie każdy jeździł z taką ala skórzaną gąbką do wycierania szyb od wewnątrz :wink:

U mnie w B7 parują tylko jak siedzę wewnątrz auta, szyby pozamykane, auto zgaszone i climatronic wyłączony. W innym przypadku nigdy nie parują.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jest jedną ważna kwestia, w zimę przy większych mrozach będzie parowanie szyb, z samej różnicy temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Langista napisał:

Też jest jedną ważna kwestia, w zimę przy większych mrozach będzie parowanie szyb, z samej różnicy temperatur.

To u mnie w dwóch kałdi jest coś nie tak, szyby nie parują nigdy podczas jazdy, no chyba że tak jak wyżej pisałem. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pelonek1 napisał:

To u mnie w dwóch kałdi jest coś nie tak, szyby nie parują nigdy podczas jazdy, no chyba że tak jak wyżej pisałem. :mysli:

//do usunięcia

Edytowane przez baQQQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To parowanie jest niemożliwe... Tak się nie da jeździć. Nie wierzę, że "tak ma być" bo wpada wilgotne powietrze. Żadnego innego auta na drodze nie widzę w takim stanie. Wyłączę podgrzewanie tylnej szyby to za półtorej minuty jest zaparowana. Tylne boczne to są wiecznie zaparowane. W przedniej mam dwa koła przez które widzę a przednie boczne też pół na pół...

 

Jak pozbyć się ewentualnej wilgoci w aucie teraz w zimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup pochłaniacze wilgoci, odkurz wnętrze. Dywaniki masz materiałowe czy gumowe? Jak materiałowe to pewnie przemoczone i oddają wilgoć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie teraz mnie olśniło, masz włączony obieg wewnętrzny czy nie? Jak tak, to pojeździj trochę z włączoną klimą, czyli "AUTO" ma być włączone i ustaw tylko temperaturę. Jak wilgoć nie wyjdzie to sprawdź na podszybiu, czy czasem woda nie stoi w tym miejscu.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie wypowiadam bo kolega @baQQQ każe moje posty usuwać, gdzie piszę prawdę i nie jest normalne, że szyby w Audi parują :P

Zrób to co koledzy wyżej pisali, dodatkowo ogrzewanie na max, szyby delikatnie otwarte i niech tak pochodzi na postoju, może pomoże.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj na to wpadłem, bo też od jakiegoś czasu coś mi szyby coraz to bardziej parowały w środku i pojęcia nie miałem o co chodzi. Dopiero po chwili dotarło do mnie, że na obiegu wewnętrznym nie ma bata, żeby nie parowały, bo w środku mam przecież wilgotne powietrze, pobór powietrza z zewnątrz od razu załatwił sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie parowały jak miałem dużo wilgoci w aucie. W momencie pozbycia się jej przez mocne grzanie problem zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Dywaniki masz materiałowe czy gumowe?

 

Gumowe.

 

Godzinę temu, Langista napisał:

W sumie teraz mnie olśniło, masz włączony obieg wewnętrzny czy nie? Jak tak, to pojeździj trochę z włączoną klimą, czyli "AUTO" ma być włączone i ustaw tylko temperaturę.

 

Wewnętrzny wyłączony. Klimy nie włączę bo jak napisałem w pierwszym poście sprężarka walnięta. Napisałem też, że jeżdżę na "AUTO".

 

Godzinę temu, pelonek1 napisał:

Ja tam się nie wypowiadam bo kolega @baQQQ każe moje posty usuwać, gdzie piszę prawdę i nie jest normalne, że szyby w Audi parują :P

 

Chyba nie zrozumiałeś tamtego posta. To mój post ma być usunięty, nie Twój.

 

Ok, jak będę miał okazję to spróbuję go mocno nagrzać w środku na postoju przez dłuższy czas. Dodatkowo spróbuję dziś na noc metody ze żwirkiem dla kotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw grzanie na maxa i szybę tylko jedną uchyl delikatnie. Może się wysuszy, oby tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No.. Powiem Ci że bez klimy nie ma szans, żeby nie parowały szyby. Dlatego powinno sie jeździć z klimatyzacją cały rok. To układ zamknięty, czynnika nie ubędzie jeżeli będziemy z niej ciągle korzystać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał:

To układ zamknięty, czynnika nie ubędzie jeżeli będziemy z niej ciągle korzystać..

To nie lodówka która ma na sztywno rurki z czynnikiem spięte i nic jej nie ubywa ? w aucie na uszczelkach ubywa,również przez same węże gumowe w małej ilości czynnik uchodzi. Szybciej lub wolniej będzie ubywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tej kwestii nie poruszałem bo dla mnie to oczywiste. Nie mniej czy używasz, czy nie, czynnika ubędzie kilka gram na sezon, a od tego to właśnie jest, aby z tego korzystać ? no ale tu akurat sytuacja się wyjaśniła, kolega bez działającej klimy ma tylko jedno wyjście, jeździć ciągle na włączonej dmuchawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

kolega bez działającej klimy ma tylko jedno wyjście, jeździć ciągle na włączonej dmuchawie.

Ja sobie nie wyobrażam jazdy bez włączonej dmuchawy,bez niej to w każdej porze roku szyby zajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...