Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] bieda edyszyn? Hard_cut/Stage_1/RS_look/Gwint/Ulter/Pompei/Przelot/Sport by kubicv10


kubicv10

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, kubicv10 napisał(a):

@Ivanek  czyli teoretycznie  szkoda ciąć puchy tylko lepiej je wyciąć i wspawac rurę xd

 

 

Według mnie tak, tymbardziej końcowe są przelotowe to tam nic nie zrobisz, chyba że chcesz być kryty przed diagnostą to zdjąć, rozciąć od góry, wspawać rure przelotową w środku i zaspawać z powrotem ale widzę że pod tym kątem jesteśmy podobni więc..
wycinaj to i wstawiaj rure :) 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ivanek mam chyba jakiegoś słupka ogrodzoniowego xd może akurat się nada.

Strzały bym mógł dzisiaj ogarnąć:D

A wytłumacz jak to wygląda. Jest to zależne od obrotów? Przy zmianie biegów jak wciśniesz sprzęgło czy jak go wkrecisz wysoko i z gazu spuscisz? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubicv10 Zobacz sobie jak u mnie jest zrobiony wydech, też 2.0TDi BNA oznaczenie, jak będziesz chciał to podeślę Ci na priv więcej filmów z tego jak chodzi 
DP 2.5 cala schodzące na 2x2.25, 1 pucha środkowa z RM'a, w środku nic nie buczy ani nie rezonuje 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to zrobione na jednej z trzech map, powyżej 3000 obrotów jak odejmę nogę z gazu to działa jak pops, mogę jeszcze minimalnie dotykać pedał gazu żeby szła znikoma dawka paliwa wtedy też strzela, chyba podaje 6mg paliwa. No i na odcince również.

Tu miałem taką eksperymentalną mapę na podciśnieniu off, turbo wstawało wtedy powyżej 3000 obrotów no ale strzały to był kosmos. Jak będę się wybierał na konkurs najgłośniejszego wydechu to sobie ją wgram, w połączeniu z przelotem będzie miazga.
Tylko ze średnicą też nie szalej, ogólnie do 1,9/2,0 TDI to śmiało te 2" wystarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Akuku fajnie gada :giveheart:   chciałbym uzyskać troszeczkę tego ryku wywalając końcowe puchy wspawuajc ruuuułeeee XD 

@Ivanek czyli ruuuła  jakaś 50mm ?

Te strzały mi się podobają jak na filmiku chyba następny post będzie jak strzela haha xd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam rure 51mm czyli 2" ze stali nierdzewnej 304, nie ma sensu pakować 2,75 czy 3" jak większość robi bo to tylko zbędna masa i hałas. Przyjaciel ma w 3.0 TDI właśnie 3" z zejściem na 2,75 i jest taki hałas że no nie umiałbym jeździć na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ivanek dobra git jak będe się zabierał za to to będzie się trzymał tych 2cali. Chyba że słupek ogrodzeniowy akurat tyle ma to na dniach będzie filmik hahah xd

Dzięki :thumbup1: :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mniej :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ivanek coś koło 50mm się zakręci bo brałem opaski 48 i były za małe xd hah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fotorelacja na dniach co i jak :D

 

Edytowane przez kubicv10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki opis co się działo w sobote :D Uwaga jeśli ktoś zajmuje się tym na co dzień może zobaczyć pewne niedociągnięcia :D 

Plan był taki: zostawić puchy, chyba, że sie nie uda i jeśli jest wystarczająco dużo rury w środku po prostu nasunąć większą, pospawać od góry ile się da+ pasta uszczelniająca i opaska.

Ogólnie wrzucam fotke jak wygląda tłumik końcowy w środku bo nigdzie nie mogłem znaleźć a jednak dla mnie było to ważne :D
IMG_20240316_113300.thumb.jpg.1b3cd1cc88cc226cbf606e52cb9a8edd.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG_20240316_113201.thumb.jpg.1fe1abc530701e3b7404b8a3038509eb.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dalszy etap to uniwersalny klucz wysokoobrotowy wyrządził krzywdę od góry tłumikowi :D 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG_20240316_121011.thumb.jpg.8613135f7c78a61d8a170d298a16fab0.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nierdzewka która, mieliśmy pod ręka niestety 2' nie naszła na rury. Był plan, wrzucić na tokarke i sciągnąć troche ścianki ale znalazła się ciut większa rura 2,2' :D 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG_20240316_160137.thumb.jpg.70c942e4e10dd744b2bccd31d8a6f440.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Udało się fajnie dopasować, nacięliśmy jak na zdjęciu żeby podczas ściskania się poddała :D Czy sie poddała ? Nie wiem xD myśle, że tak.

Dalszy etap jak pisałem wcześniej dopasowanie, dużo uszczelniacza i opaska a na samym końcu spawanie ile się da.

Analogicznie druga strona tak samo :D

Przed końcowym spawaniem wrzucilismy na szybko na samochód zobaczyć jak to będzie grać. Efekt wtedy na kilka chwil był fajny, myślałem, że będzie nadal cicho :D 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG_20240316_145954.thumb.jpg.17701015bfe36df12a968124462be68b.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG-20240316-WA0024.jpg.40aa8c9e1c1a1dcc4835034fb3ad7999.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMG-20240316-WA0028.thumb.jpg.99cfcd85d35352e82afab7703bd7ea17.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efekt finalny po spawaniu, wyczyszczeniu, odtłuszczeniu i pomalowaniu szprejem 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Messenger_creation_2363df70-ede9-41fc-b5d4-a3dab0b26c3f.thumb.jpeg.e0e4c2273d6ea6179d07ced90a70646e.jpeg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efekt jest :D  Testowanie/Wnioski

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • w samochodzie od 1800/2500rpm praktycznie delikatnie go słychać, ktoś kto nie wie nie zauważy różnicy.
  • Przy spokojnej jeździe jak wyżej do 2500rpm na zewnątrz jest mało co słyszalny ale jest.
  • Jak się mu da ognia xD no to od 2500rpm zaczyna się dźwięk już fajny, przy 4000rpm już go słychać dość dobrze :D
  • Prędkość ok 80-110km/h w środu praktycznie niesłyszalne a to ważne w trasie.
  • Testowane na autostradzie ale pogoda była beznadziejna i lało na wieczór. Do 160km/h jest fajnie nic sie nie drze w środku nic nie przeszkadza ale wiadomo jest słyszalny. Powyżej nie wiem ale przy 200km/h się domyślam xD 
  • Myśle, że na tym zależało żeby własnie przy takich prędkościach jak w trasie on nie męczył i się udało :D
  • HardCut w końcu jest słyszalny tak jak ma być.
  • Zastrzeżenia są dwa:
  • Czy ten sposób montażu sprawdzi się na dłuższą mete? Niby końcówki wydechu są tak montowane na same obejmy bez uszczelniaczy i to jeździ wieki. Od spodu rury mocno wieżę w tą paste i obejmę bo tam nie ma spawu :D 
  • Druga prawa obroty w przedziale mniej więcej 1600/1800 rpm delikatnie buczy. Dodam, że nie mam tłumika środkowego :D ale wystarczy dać odrobinę gazu i powyzej 1800rpm już jest git a najciszej jest w przedziale 2000/2400rpm.

Myślę, że jak na amatorów w tej dziedzinie, wiedzy zaczerpniętej z forum i różnych grup wyszło super. Nie drze japy i w środku nie trzeba krzyczeć ani podgłaszać radia specjalnie :D 

Od spodu nie widać, że cokolwiek było ruszane :D . Tę rurę co wsadziłem to max jak dla mnie, głośniej bym już nie chciał. Te 2 cale, o których pisał @Ivanek sprawdziło by się idealnie. 
Mądrego dobrze posłuchać 😊 
Dzięki chłopaki za rady, bez Waszych uwag nie ruszyłbym tego i dalej słyszałym klekot i sprężarke :D a teraz jak mu depne powyżej 3000rpm to się oglądają :D  

Czekam na konstruktywną krytykę i co uważacie :D Pjooonaaaaaaaa! 🤗

PS: Nie wiem na ile jest to wiarygodne ale pobrałem dwie apki mierniki dźwięku i oba wskazały mniej więcej od 78-81 db przy ok 3000rpm i 83-85db przy hardcut :D

 

 

 

Edytowane przez kubicv10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie po odebraniu auta, środkowy tłumik ma rurę perforowaną. Mam teraz full przelot 2" i jest tak apetycznie, taki miły bass że kosmos ❤️ 

 

Nagranie z rejestratora :

https://gofile.io/d/ryKMZF

IMG_20240317_112147.jpg

Edytowane przez Ivanek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ivanek za***iście jest  i te strzały na końcu :D szttooos 😁 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kubicv10 napisał(a):

@Ivanek za***iście jest  i te strzały na końcu :D szttooos 😁 

To nagranie z tunelu dlatego też taki pogłos, postaram się coś na dniach ogarnąć z zewnątrz. Teorie moje o 2" okazały się być trafne, przyjaciel w B7 3.0 TDI V6 ma 3" z zejściem na 2,75 i syndrom jest ten sam ale u niego odrywa łeb że jest to męczące, na 2" jest mega przyjemnie, czuć, że jednak ten silnik potrafi zagadać a można śmiało deptać ile masz ochotę i nie trzeba wygłuszać auta 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ivanek Mogę potwierdzić :D do klekotów mniejszych pojemności 2' wystarczy :D albo same końcowe 2,2' też jest bardzo spoko ale nie więcej na pewno :D Zależy co kto lubi :D 

ps. dzięki za pomoc :D 

Edytowane przez kubicv10
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...