Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BVF] Wymiana żarówki mijania - stron lewa


kraxxx

Rekomendowane odpowiedzi

To możę dokończę ten wątek - upadłą klapkę, o której pisałem wcześniej, wyciągnął zaprzyjaźniony fachman uchylając nadkole przy błotniku bez wyciągania lampy. Zgodnie z przewidywaniem druga żarówka spaliła mi się niedługo po pierwszej czyli 3 dni temu. Wczoraj kupiłem torxy światowej klasy marki Topex (potrzebne są długie) i rozpocząłem operację wyjmowania lampy (strona kierowcy). Dwie śruby na górze, dwie w środku na dole poluzowane, lampa dość łatwo wychodzi tylko jak zwykle wtyczkę trudno wyjąć. Nie chciało mi się biegać po śrubokręt dla podważenia zatrzasku więc powykręcałem rękę i wymieniłem żarówkę bez przygód. Potem powrót i tu trochę trudniej bo trzeba jakoś lę lampę ustawić, śruby są 4 a ręce są tylko dwie więc podparłem jeszcze kolanem i udało się ładnie wpasować. Nawet nie trzeba ustawiać świateł. To tyle przydługiego opisu dla tych co nie mając narzędzi, doświadczenia i garażu chcieli by szybko i sprawnie wymienić żarówkę świateł mijania. Tylko zostaje ta tęsknota za prostymi i skutecznymi rozwiązaniami sprzed lat jak w B4 gdzie żarówkę wymieniałem bez jakichkolwiek śrubokrętów niemalże jedną ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żarówkę mijania od strony kierowcy wymieniałem tak: odkręciłem 2 śruby trzymające zbiorniczek płynu od wspomagania, wyjęłem je, zbiorniczek na samym jego dole trzyma się jeszcze takim plastikowym zaczepem. Żeby go wyjąć trzeba ciągnąć do góry i na boki to wtedy wychodzi. Tak odpięty i odkręcony zbiorniczek odsuwamy na bok w stronę zbiornika płynu do spryskiwaczy. Obok są dwa grube przewody rozłączamy je na kostkach i odginamy w stronę zbiornika płynu od wspomagania. Teraz mamy już swobodny dostęp do żarówki. Zdejmujemy drut z klapki, później samą klapkę, otwieramy ją i wyjmujemy - trochę ciężko schodzi i zakłada się z powrotem. Później odpinamy kostkę od żarówki, odbiezpieczamy ją z drutu i wyjmujemy pociągając lekko do siebie. No i tak to wygląda. A z drugiej strony żeby wymienić trzeba wyjąć cały filtr powietrza i dopiero. U mnie robił to mechanik i wziął 15 zł za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś temat odkopał.

Toż to już 8 lat minęło.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2021 o 08:55, Czikibong napisał:

Ja żarówkę mijania od strony kierowcy wymieniałem tak: odkręciłem 2 śruby trzymające zbiorniczek płynu od wspomagania, wyjęłem je, zbiorniczek na samym jego dole trzyma się jeszcze takim plastikowym zaczepem. Żeby go wyjąć trzeba ciągnąć do góry i na boki to wtedy wychodzi. Tak odpięty i odkręcony zbiorniczek odsuwamy na bok w stronę zbiornika płynu do spryskiwaczy. Obok są dwa grube przewody rozłączamy je na kostkach i odginamy w stronę zbiornika płynu od wspomagania. Teraz mamy już swobodny dostęp do żarówki. Zdejmujemy drut z klapki, później samą klapkę, otwieramy ją i wyjmujemy - trochę ciężko schodzi i zakłada się z powrotem. Później odpinamy kostkę od żarówki, odbiezpieczamy ją z drutu i wyjmujemy pociągając lekko do siebie. No i tak to wygląda. A z drugiej strony żeby wymienić trzeba wyjąć cały filtr powietrza i dopiero. U mnie robił to mechanik i wziął 15 zł za to.

To wolę  wyjąć lampy ;P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny co nie patrzy na daty.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Fido napisał:

Następny co nie patrzy na daty.:facepalm:

Spokojnie, patrzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...