Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TDI B6 AVF 130KM


paweeel822

Rekomendowane odpowiedzi

VAGiem sie nie da, trzeba ogarnąc soft

odepnij wtyczke i zobacz jaka temperatura jest na VAGu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. Rozrusznik juz kreci ponad 300obrotow i dalej nic. Dzis spuscilem paliwo i zalalem drugiego i dalej nic. 

Powiedźcie mi jakie sa objawy jezeli padaja uszczelniacze na pompowtrysku?  Da sie jakos wylapac to kompem?

Juz nie wiem co robic

W kanale 23 wartosci wtryskow przy obrotach 3000 to tylko jeden jest na -28, a reszta to tak +/- 10 - 15, ale z tego co czytalem to jest dobrze jak jest +/- 30.

Wartosci mocno sie zmieniaja na + jezeli zatkam przelew. Ogolnie jak zacisne przewod przelewu to auto zapali, a bez tego to mozna se krecic i krecic.... 

Ogolnie to tak jak silnik ma 90C to jest problem z zapaleniem ale po 5-10 minutach od zgaszenia. Jak minie do 3min to odpala od strzala. Jak nie ma 90C tylko np 60 to zawsze odpali od strzala.... 

Pomocy ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales wielokrotnie patent z zaciskaniem przewodu paliwowego? 100% pewnosci ze to wlasnie to pomaga? Obroty sprawdzales na vagu w momencie jak nie chce odpalic?

Upewniam sie bo na ostatnia czesc Twojego poprzedniego posta kazdy powie: "100% czujnik polozenia walu". Ale roznica w odpaleniu po zacisnieciu przewodu to wyklucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, nadybek napisał:

Sprawdzales wielokrotnie patent z zaciskaniem przewodu paliwowego? 100% pewnosci ze to wlasnie to pomaga? Obroty sprawdzales na vagu w momencie jak nie chce odpalic?

Upewniam sie bo na ostatnia czesc Twojego poprzedniego posta kazdy powie: "100% czujnik polozenia walu". Ale roznica w odpaleniu po zacisnieciu przewodu to wyklucza.

Tak. Obroty sprawdzane wtedy jak nie odpala. Pomaga tylko i wylacznie zacisniecie przewodu powrotnego paliwa, nie odpala wtedy od strzala ale po moze 5sek zaczyna gadac. Czujnik walu dzis kupilem nowy dla swietego spokoju i dalej poprawy brak. 

Probowalem nawet z prostownikiem ktory posiada rozruch, krecil szybciej i dalej nie gadal. Naprawde nie wiem co jeszcze moge zrobic. Wyciagac pompowtryski? Parametry maja dobre na kompie wiec nie wiem czy to dobry trop. 

Ogolnie na dobra sprawe nawet nie wiem kiedy tak sie zaczelo dziac bo ostatnie kilka miesiecy jejzdzilem tylko do roboty i z powrotem, czasem jakies zakupy ale zanim wrocilem do auta to juz troche przestygl i nie bylo problemu. 

Problem sie pojawia jak silnik dobrze sie zagrzeje i po zgaszeniu po okolo 10-15 min nie chce juz zapalic. Jak minie jakies 30min to pali dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W glowicy bylo cos robione? Wymieniane szklanki? Synchronizacja na ile ustawiona?

Sprawdz jeszcze obroty z czujnika polozenia walka jak nie odpala. Nie pamietam ktory kanal. Beda nizsze o polowe od obrotow walu.

Jak nie bylo nic w glowicy robione to mysle ze Indyczes juz w sobote zaproponowal poprawne rozwiazanie.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, nadybek napisał:

W glowicy bylo cos robione? Wymieniane szklanki? Synchronizacja na ile ustawiona?

Sprawdz jeszcze obroty z czujnika polozenia walka jak nie odpala. Nie pamietam ktory kanal. Beda nizsze o polowe od obrotow walu.

Jak nie bylo nic w glowicy robione to mysle ze Indyczes juz w sobote zaproponowal poprawne rozwiazanie.

W glowicy ja nic nie robilem, samochod mam od roku. 

Synchronizacje dzis sprawdzalem to bylo 2.2-2.5 na plusie, zdziwilo mnie to bo pol roku temu bylo praktycznie idealne 0. Zmienilem to na -0,6 - 1,2 tak skacze na wolnych obrotach, jak trzymam tak na 2500tys obrotow to pojawia sie 0. Zostawilem tak i odziwo silnik zaskakuje na rozgrzanym, ale dalekie jest to od idealu bo zaskakuje dopiero po 4-5 sek i tak jakby sie rozbiegal. A i po tym ustawieniu samochod lepiej przyspiesza i mniej drży. 

Jutro wyciagne rozrusznik i dam do regeneracji bo wczoraj te obroty w okolicach 300 byly na prostowniku z rozruchem. 

Jedna rzecz mnie tylko niepokoi, mam duze spalanie na biegu jalowym. Na vagu pokazuje 1.6l/h - 1.4l/h, przed zmiana synchronizacji bylo praktycznie tak samo. 

Jak kupilem samochod to tez mialem jakies problemy z odpalaniem na cieplym ale okazalo sie wtedy ze aku to byl smietnik (po 10min grania radia aku padalo do zera) wiec kupilem nowy i problemu nie bylo. 

obrotow walka nie widzialem na vagu, przejrzalem wszystkie bloki od 1 do 30 i tam nic nie zauwazylem zeby byly jakies obroty walka rozrzadu. 

Edytowane przez paweeel822
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zerkne na vagu u siebie. Gdzies na 100% widzialem ale nie wiem czy to nie bylo 2.5tdi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty walka z tego czujnika g40 powinny byc w kanale 51 ale u mnie nie ma tam nic, wyswietla error w tych polach w vagu. 

Po odpieciu czujnika walka zmienia sie kat synchronizacji na 0, a po po podpieciu skacze miedzy 0 a - 1 wiec obstawiam ze czujnik dziala. Zawiozlem rozrusznik do regeneracji, powinien byc jutro wiec zobaczymy czy to wina rozrusznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, paweeel822 napisał:

Obroty walka z tego czujnika g40 powinny byc w kanale 51 ale u mnie nie ma tam nic, wyswietla error w tych polach w vagu. 

Po odpieciu czujnika walka zmienia sie kat synchronizacji na 0, a po po podpieciu skacze miedzy 0 a - 1 wiec obstawiam ze czujnik dziala. Zawiozlem rozrusznik do regeneracji, powinien byc jutro wiec zobaczymy czy to wina rozrusznika. 

wyczysc wszystkie masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

wyczysc wszystkie masy

Masy juz czyściłem, nic to nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zregenerowany, kreci jak szalony, a i tak jest problem

?

Edytowane przez paweeel822
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zrobiony. Kreci jak szalony. Niestety dalej jest problem, silnik na goracym lapie dopiero po 4 sek krecenia... 

Do tej pory pomoglo tylko to ze kat synchronizacji przestawilem blizej 0 bo teraz przynajmniej odpala. 

Nie wiem co jeszcze moge sprawdzic... 

Chyba kupie nowy czujnik polozenia walka ale nie wiem czy to ma sens. Co jeszcze sprawdzic? 

Edytowane przez paweeel822
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na screenie nie widac nic niepokojacego. Czujnik sobie zamow, swoj odepnij i zobacz czy na odpietym jest jeszcze gorzej. Jak nic sie nie zmieni to wymieniaj. Jak reaguje na odpiecie czujnika to raczej nie to i mozesz czujnik oddac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem czujnik polozenia walka rozrzadu i dziwna sprawa. 

Na starym czujniku kat synchronizacji ustawiony mialem na -06, -1.1.

Nowy czujnik wartosc juz pokazal -4.5, -5. 

Przestawilem na 0, +0.6

Silnik chodzi miekko, mniej klekocze. 

Nie wiem jak z odpalaniem na goracym bo przez to wszystko co sie teraz dzieje nie chcialo mi sie nawet jechac przetestowac, jutro po robocie zobacze czy cos się poprawilo. 

Czy to normalne ze inny czujnik pokazuje inne wartosci? 

Wydaje mi sie ze teraz silnik chodzi na sluch lepiej, nic nie telepie i taki miekki chod ma. Jutro sprawdze jak sie jedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, machina napisał:

I jak to wygląda teraz po zmianie czujnika?

Pali od strzala. Winny byl czujnik polozenia walka, chyba jakos blednie dzialal czy cos. 

Ogólnie zmienilem kat synchronizacji z 0 na -1., -0.6 bo na idealne 0 to jakos tak slabo na obroty wchodzil, ale palil dobrze. Na ustawienu -1 pali lepiej jak na 0 i lepiej sie zbiera wiec tak zostawilem. 

Wczoraj jeszcze zmienilem filtr paliwa i wyczyscilem wtryski preparatem tec2000 ( jakies 15min odpalone auto na samym tym preparacie pracowal ) i nawet troszke parametry sie poprawily wiec chyba warto. 

Tylko jeden parametr mnie nie pokoi. Otoz jak podepne lapka i bodajrze grupa 15 jest tam spalanie wyrazone w litrach na godz. Moje spalanie jest tam 1.2L/h to chyba duzo? Dodam ze jaki kat synchronizacji by nie byl to spalanie ma podobne...

Ogólnie idzie vagiem sprawdzic czy np mam wgrana inna mape czy oryginal? Moze gdzies po dawce paliwa czy cos ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku powinna sie bujać w okolicach 6-7mg w grupie 1. Jesli jest duzo wyższa to mozna podejrzewać ze PD nie pochodzą z tego silnika lub ktos nie widzial co robil i grzebal w mapach. 

Jak zrobisz logi 001+008+011 to mozna stwierdzic czy ktos grzebał w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nadybek napisał:

Dawka paliwa na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku powinna sie bujać w okolicach 6-7mg w grupie 1. Jesli jest duzo wyższa to mozna podejrzewać ze PD nie pochodzą z tego silnika lub ktos nie widzial co robil i grzebal w mapach. 

Jak zrobisz logi 001+008+011 to mozna stwierdzic czy ktos grzebał w sterowniku.

Logi dynamiczne zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na jalowym na grupe 001 - moze cos podpowie co z tym spalaniem. Logi dynamiczne mozesz zrobic to bedzie wiadomo czy soft jest mocniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...