Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik przenosi drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

zwracam się z prośbą o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny przenoszenia wibracji na karoserię.

Wymieniłem już wszystko co było do wymiany. Jak kupiłem to auto ok 7 lat temu , wiedziałem że do wymiany jest poducha silnika z czujnikiem.

Kupiłem obydwie i wymieniłem i był spokój. Ostatnio borykam się w wyżej opisanym problemem. W zeszłym miesiącu wymieniłem poduszkę skrzyni oraz kupiłem jeszcze raz, jedna poduszkę tę bez czujnkia.

To nie to. Co dziwne gdy podnoszę silnik, żeby wymienić poduszkę skrzyni czy to żeby podmienić jeszcze raz poduche bez czujnika przez jeden - dwa dni jest ok.

Ostatnio wymieniałem też łącznik elastyczny rury wydechowej - i to samo przez jeden dzień ok i potem znów drgania na karoserii. A żeby wyciągnąć katalizator z łącznikiem musiałem podnieść silnik.

Wymienione:

poducha z czujnikiem (7 lat temu) - komp teraz nie wywala błędu

poducha bez czujnika (7 lat temu i 2 tygodnie temu) - to nie ona

poducha skrzyni

łącznik elastyczny rury wydechowej

odbijak z przodu silnika

praktycznie całe zawieszenie przód + amory i poduchy (łożyska amorów)

dwa lata temu sprzęgło

Skończyły mi się pomysły. Pompki mają korekcje w normie , bipy niskie. Olej co rok zmieniany, bez względu na przebieg.

Na wolnych silnik pracuje idealnie

 

Edytowane przez W_I_T_E_K
Opublikowano

Jakiej firmy masz tą poduchę, którą niedawno wymieniłeś? Tanie zamienniki są gorsze od wylanych już oryginałów.

Opublikowano

Fakt, za drugim razem kupiłem zamiennik ale żadnych zmian, wiec przełożyłem spowrotem na oryginał.

Kurde tak myślę żeby włozyć na próbę ten nowy zamiennik na strone poduchy z czujnikiem.

Co to jest za czujnik w tych poduszkach?

Opublikowano

Zużycia, jak poduszka się rozerwie to wycieknie cały olej, co zmniejszy poduszkę i zetknie dwa piny w środku, które zasygnalizują w ten sposób, że jest do wymiany. Dużo wcześniej jednak poczujesz jak silnik rzuca po całej komorze, także te czujniki średnio się przydają w tych poduszkach. Z jakiej firmy ten zamiennik? Ori poduszki są długotrwałe, jak nie jest wylana ani popękana to ją zostaw. Nagraj pracę silnika przy odpalaniu i gaszeniu.

Opublikowano

Zamiennik wyjąłem, Meyle czy coś takiego.

Po tym jak silnik był podniesiony na podnośniku typu żabka, przez dwa dni jest ok.

Potem silnik jakby się opuszczał ( nie wiem jak to opisać ) i stopniowo zaczyna przenosić.

Jeszcze jedna sprawa. Podczas jazdy na po 4- 5 biegu i dodawaniem i odejmowaniem gazu buja silnikeim.

Opublikowano

Dokręcić śruby po tych kilku dniach.

Opublikowano

Wyreguluj ponownie ogranicznik momentu- ta poduszkę z przodu. Tylko przy tym nie podnoś silnika. 

Ps. Poduszka silnika nie ma czujnika tylko zawór.

Opublikowano

Masz jakieś wskazówki jak to ustawić?

Opublikowano

Ma byc podparta tak zeby uniemozliwic silnikowi podniesienie sie. W 2.0 8v luzujesz 3 sruby na obudowie przykreconej do wzmocnienia i pozwalasz temu oprzec sie o poduszkę pod własnym ciężarem i dokrecasz.

 

Opublikowano

Ok. Dzięki za pomoc postaram się to dziś ogarnąć.

Mam nadzieje że dojdę do tych śrub od góry.

Mam dość tej osłony silnika.

Opublikowano
20 godzin temu, Langista napisał:

Zużycia, jak poduszka się rozerwie to wycieknie cały olej, co zmniejszy poduszkę i zetknie dwa piny w środku, które zasygnalizują w ten sposób, że jest do wymiany. Dużo wcześniej jednak poczujesz jak silnik rzuca po całej komorze, także te czujniki średnio się przydają w tych poduszkach. Z jakiej firmy ten zamiennik? Ori poduszki są długotrwałe, jak nie jest wylana ani popękana to ją zostaw. Nagraj pracę silnika przy odpalaniu i gaszeniu.

Nie pleć bzdur....

To nie jest czujnik zużycia

To elektrozawór sterujący twardością poduszki ........... 

Opublikowano
4 godziny temu, soul87 napisał:

Nie pleć bzdur....

To nie jest czujnik zużycia

To elektrozawór sterujący twardością poduszki ........... 

Jest tam i zawór i czujnik, a przynajmniej takie info jest na forum. Zawór po odpaleniu silnika utwardza poduszkę zamykając przestrzeń oleju z powietrzem w środku. Jeżeli zawór wykryje zbyt niskie ciśnienie to wywala błąd o nieszczelności (zużyciu) poduchy.

Opublikowano

Nie, zawór nic nie wykrywa, to jest zwykly elektrozawor , ECU wykrywa po prostu przerwe w cewce elektrozaworu .... czyli diagnoza tak jak kazdej innego elektrozaworu w osprzecie silnika , prosta elektroniczna przerwa obwodu . Nie majaca nic wspolnego z intergralna budowa / stanem poduszki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...