MotoRider Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 no to teraz nie wiem jak to rozwiazac.. najlepiej byloby sprawdzic ten czujnik i modoł - nie wiem w jaki sposob i gdzie jest modol i sprawdzic ECU a potem jak cos kupowac kable bo jakos nie usmiecha mi sie pokolei wymieniac wszystkiego niepotrzebnie
cypek80 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Zacznij od sprawdzenia błędów i podaj jakie są. Czujnik temperatury to termistor ntc 5kohm przy temp. 25 stopni Celsjusza. ' alt='default_images_smilies_smf_wink4.gif' alt=':wink4:'>'> Żeby sprawdzić czy prawidłowo działa trzeba zmierzyć rezystancje. Powinna się zmieniać jak na rysunku powyżej, ze wzrostem temp. Znalazłem gdzieś na forum bułgarskim że w A8 też był taki czujnik i że pasuje od BM'ki. W serwisie kosztuje taki czujnik 200zł. Pozostaje używka, jak ktoś wie jak posługiwać się miernikiem to dobry kupi Ja zregenerowałem swój czujnik za 2,50zł nowym termistorem. Na razie jeżdżę, nie widzę skutków ubocznych a jak trafi się okazja to kupie ori
janSerce Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 @cypek Wielkie dzieki kolego, na pewno nie jednemu sie ten opis przyda, może w końcu wyeliminujemy w 100% ten zamulacz naszych niuniek
MotoRider Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 tzn ja niedawno bylem u mechanika z tym zamulaniem i podpinał ja pod kompa i wyskoczylo ze nie ma zadnych bledow, a ten ECU u Ciebie czemu wymieniales? Na poczatek tak jak piszesz sprawdze ten czujnik, potem najwyzej kable a nie wiem co z tym ECU?? Ja tez dziekuje za pomoc - dla mnie to wazna sprawa bo od kilku miechow szukam przyczyny mulenia a mechanik ktorego mi zachwalano dal ciala na calej lini
cypek80 Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 tzn ja niedawno bylem u mechanika z tym zamulaniem i podpinał ja pod kompa i wyskoczylo ze nie ma zadnych bledow, a ten ECU u Ciebie czemu wymieniales? Na poczatek tak jak piszesz sprawdze ten czujnik, potem najwyzej kable a nie wiem co z tym ECU?? Ja tez dziekuje za pomoc - dla mnie to wazna sprawa bo od kilku miechow szukam przyczyny mulenia a mechanik ktorego mi zachwalano dal ciala na calej lini U mnie jak silnik był rozgrzany po około 70km ciągłej jazdy najczęściej przy temp na dworze powyżej 10 stopni Celsjusza. Auto nie chciało jechać. Po podłączeniu kompa od razu wyskakiwał błąd czujników spalania stukowego za słaby sygnał jeden i drugi. Wtedy ECU silnika cofał zapłon i auto nie miało mocy. Najpierw podmieniłem czujniki, potem sprawdziłem wtyczkę co idzie do Ecu, od stukowców ale nic nie pomagało. Wymieniłem Ecu i usterka od razu ustała. Podejrzewam jakieś zimne luty w sterowniku silnika. Szukając możliwości naprawy często spotkałem się z opiniami "że z tymi sterownikami HITACHI dzieją się różne jaja" i że "lepiej szukać drugiego niż naprawiać bo się nie opłaca". P.S. Przed tymi zabiegami zrobiłem porządek z sensorem temperatury. Auto stało się żwawsze, ale zapłon dalej wypadał, Wcześniej myślałem że to tylko wypadanie zapłonu, wymieniłem cewkę, kable z 2 razy, świece, modułu zapłonu nie zdążyłem. Niestety nie była to trafiona diagnoza. U mnie akurat przyczyna były zimne luty w sterowniku silnika. Pozdrawiam
MotoRider Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 u mnie tez jest wypadanie zaplonow, slychac na wolnych orbotach jak prycha w tlumik od czasu do czasu.. do tego mam wibracje w aucie na wolnych i przy 2 tys.. najbardziej
cypek80 Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Jak prycha to dobrze by było sprawdzić świece, kable, cewka, moduł zapłonu.
MotoRider Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 swieczki nowe, kable tez, wyciagnolem teraz ten czujnik temperatury i wraz ze wzrostem temperatury opornosc maleje ale jak chcialem porownac wg tabeli to wg mojego miernika pokazuje inaczej, chyba ze mam cos z miernikiem ale roznica jest dosc spora np przy - 10 po wyjeciu z zamrazarki wskazywał ok 18 kohm a wg tabeli jest inaczej, przy 15 st. pokazal 4.5 kohm a wg tabeli tez powinien miec inaczej, przy 22 st ma ok 5 kohm moze byc tak ze ten czujnik zle wskazuje czy poprostu jak jest zepsuty to wogole nie reaguje? aha i jak cos to jak go rozebrac zeby mu ten termistor wymienic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się