Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima nie chłodzi co może być przyczyną


Kamilb6.5

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie oringi ? Jakie dysze? Co wy q...a wymyślacie ? W układzie jest ciśnienie 4 bary,  czyli ten warunek jest spełniony do "odpalenia" klimy. Sprzęgło "teoretycznie" jest ok, czyli ten warunek również jest sprawdzony. Pozostaje nam jeszcze sprawdzenie zaworu w kompresorze a do tego potrzebny jest VAG. 

I teraz, jeżeli po wciśnięciu guzika AC wartość zmieni się z 0.000A na 0.820A znakiem tego uwalone jest sprzęgło, jeżeli wartość się nie zmieni uwalony jest zawor

 A Autor postu nie zadał sobie do tej pory trudu żeby to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev nie jest to takie proste niestety. Jest wiele przyczyn że pomimo wysterowania zaworu prawidłowym prądem, klimatyzacja nie działa (np. Zbyt duża ilość oleju w układzie, uszkodzenie zaworu(zablokowanie mechaniczne, wilgoć w układzie) uszkodzenie samego kompresora) oczywiście w sytuacji gdy zawór jest wysterowany, a reakcji klimy brak to szukamy dalej i wtedy warto odciągnąć czynnik i sprawdzić kondycję dyszy dławiącej gdyż jest to najprostsze do zrobienia, a wiele może powiedzieć o stanie kompresora bez jego otwierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież autor wymieniał uszczelnienia więc było widać w jakim jest stanie kompresor i jak wyglądał z niego spuszczony olej. Poza tym przy takim zabiegu obowiązkowo wymienia się dyszę i osuszacz. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

Przecież autor wymieniał uszczelnienia więc było widać w jakim jest stanie kompresor i jak wyglądał z niego spuszczony olej. Poza tym przy takim zabiegu obowiązkowo wymienia się dyszę i osuszacz. 

Jak robisz fachowo to tak, autor nic w tym temacie nie wspomniał po za tym że zmienił jakieś uszczelnienia i nabił czynnik, więc można by obstawiać że robił to u wulkanizatora czy innego operatora maszyny do nabijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech doprecyzuje o co chodzi i jakie uszczelnienia dokladnie, bo nikt tu szklanej kuli nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2022 o 21:35, Dev napisał:

Jakie oringi ? Jakie dysze? Co wy q...a wymyślacie ? W układzie jest ciśnienie 4 bary,  czyli ten warunek jest spełniony do "odpalenia" klimy. Sprzęgło "teoretycznie" jest ok, czyli ten warunek również jest sprawdzony. Pozostaje nam jeszcze sprawdzenie zaworu w kompresorze a do tego potrzebny jest VAG. 

I teraz, jeżeli po wciśnięciu guzika AC wartość zmieni się z 0.000A na 0.820A znakiem tego uwalone jest sprzęgło, jeżeli wartość się nie zmieni uwalony jest zawor

 A Autor postu nie zadał sobie do tej pory trudu żeby to sprawdzić.

Wartość zmienia się z 0 na 0.644a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy podłączeniu urządzeniu do klimatyzacji i wciśnięciu guzika zmieniają się wartości na zegarach  ? Czy wszystko stoi w miejscu  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

A przy podłączeniu urządzeniu do klimatyzacji i wciśnięciu guzika zmieniają się wartości na zegarach  ? Czy wszystko stoi w miejscu  ?

Tak , na auto nawiew rośnie czy nie o to chodzi?, Aktualnie wykonuję pomiary vcds więc co sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kamilb6.5 napisał:

Tak , na auto nawiew rośnie czy nie o to chodzi?, Aktualnie wykonuję pomiary vcds więc co sprawdzić

Chodzi o zegary na stacji klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

Chodzi o zegary na stacji klimatyzacji

A to nie wiem bo auto było na większym serwisie nie było mnie przy tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ważne bo po reakcji zegarów będzie wiadomo czy kompresor faktycznie pompuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dev napisał:

To ważne bo po reakcji zegarów będzie wiadomo czy kompresor faktycznie pompuje.

A vcds da radę to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kamilb6.5 napisał:

A vcds da radę to sprawdzić?

Jo. Powinna wartość 4 bar wzrosnąć do ok 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dev napisał:

Jo. Powinna wartość 4 bar wzrosnąć do ok 8

Ogólnie po wyłączeniu klimy i ponownym włączeniu wartości bar pokazała 11 i spadała do 6 , czy tak powinna być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To właściwą reakcja. Dalej nie chłodzi  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

Tak. To właściwą reakcja. Dalej nie chłodzi  ?

Otóż nie, czy przyczyną może być ta dysza rozprężna w takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kamilb6.5 napisał:

Otóż nie, czy przyczyną może być ta dysza rozprężna w takiej sytuacji?

Wymien dysze i osuszacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz zobacz jaką będzie temperatura na parowniku po kilku minutach pracy klimy na LO, może tylko klapy się nie przestawiają i w kabinie ciepło, a klimą chłodzi jak trzeba. Temp parownika jest chyba w bloku pomiarowym 010. Z angielskiego Evaporator jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MaTeo85 napisał:

Zanim wymienisz zobacz jaką będzie temperatura na parowniku po kilku minutach pracy klimy na LO, może tylko klapy się nie przestawiają i w kabinie ciepło, a klimą chłodzi jak trzeba. Temp parownika jest chyba w bloku pomiarowym 010. Z angielskiego Evaporator jak coś.

Dzięki , ale robiłem test klap i pracują dobrze w całym zakresie ... Czy to nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...