kamelyea Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Witam posiadam problem z swoim silnikiem 2.4 BDV. Po odpaleniu na zimnym silniku uruchamia się wentylator działa przez około 2 minuty. Na ciepłym problemu takiego nie ma. Sprawdzałem go vagiem pokazuje temeperature płynu chłodzącego -50c i uszkodzony czujnik, na wskaznikach pokazuje poprawną temepraturą. Lecz po wymianie czujnika problem nie ustąpił. Od czasu do czasu samochód zgaśnie i nie można przez dłuższy czas go odpalić, prawdopodobnie przez zbyt bogatą mieszanke paliwowo- powietrzną. Co to może być?
pila24 Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Opublikowano 24 Kwietnia 2022 18 minut temu, kamelyea napisał: Co to może być? Sprawdź tą wtyczkę pod czujnikiem temperatury,możliwe że jeden z pinów koroduje.
kamelyea Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2022 Wtyczka i również kable sprawdzone
pila24 Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Opublikowano 25 Kwietnia 2022 8 godzin temu, kamelyea napisał: Wtyczka i również kable sprawdzone To pozostało sprawdzić wtyczkę od komputera silnika,jak i sam komputer czy nie ma zimnych lutów. 1
Banan Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Opublikowano 25 Kwietnia 2022 Tym bardziej że wg profilu masz lpg więc już tam ktoś grzebał
kamelyea Opublikowano 30 Kwietnia 2022 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2022 W dniu 25.04.2022 o 08:08, Banan napisał: Tym bardziej że wg profilu masz lpg więc już tam ktoś grzebał Posiadam samochód od 3 lat i juz byl za gazowany . Stało mi się to miesiąc temu. Wcześniej nie miałem problemu.
Banan Opublikowano 30 Kwietnia 2022 Opublikowano 30 Kwietnia 2022 @Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62 - ma podwójną funkcje , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba pokazuje ecu jak podepnę na stole. Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4 od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C to opór między 900 ohm a 100 ohm Co do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką
pila24 Opublikowano 5 Maja 2022 Opublikowano 5 Maja 2022 W dniu 30.04.2022 o 22:04, Banan napisał: @Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62 - ma podwójną funkcje , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba pokazuje ecu jak podepnę na stole. Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4 od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C to opór między 900 ohm a 100 ohm Co do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką Jest jeszcze czujnik 2pin przy chłodnicy,można jego wartości również odczytać w blokach silnika (chyba 130 blok juz jeszcze wyższy). 1
Banan Opublikowano 5 Maja 2022 Opublikowano 5 Maja 2022 No tego w c5 nie było bo było wisko - ten czujnik pewno do sterowania wentylatorami 1
kamelyea Opublikowano 7 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2022 W dniu 30.04.2022 o 22:04, Banan napisał: @Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62 - ma podwójną funkcje , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba pokazuje ecu jak podepnę na stole. Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4 od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C to opór między 900 ohm a 100 ohm Co do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką Dzięki wielkie za odpowiedź sprawdzę opór czujnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się