Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temepraturą 2.4 BDV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam problem z swoim silnikiem 2.4 BDV. Po odpaleniu na zimnym silniku uruchamia się wentylator działa przez około 2 minuty. Na ciepłym problemu takiego nie ma. Sprawdzałem go vagiem pokazuje temeperature płynu chłodzącego -50c i uszkodzony czujnik, na wskaznikach pokazuje poprawną temepraturą. Lecz po wymianie czujnika  problem nie ustąpił. Od czasu do czasu samochód zgaśnie i nie można przez dłuższy czas go odpalić, prawdopodobnie przez  zbyt bogatą mieszanke paliwowo- powietrzną. Co to może być? 

 

Opublikowano
18 minut temu, kamelyea napisał:

Co to może być? 

Sprawdź tą wtyczkę pod czujnikiem temperatury,możliwe że jeden z pinów koroduje.

Opublikowano

Wtyczka i również kable sprawdzone 

Opublikowano
8 godzin temu, kamelyea napisał:

Wtyczka i również kable sprawdzone 

To pozostało sprawdzić wtyczkę od komputera silnika,jak i sam komputer czy nie ma zimnych lutów.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tym bardziej  że wg profilu masz lpg więc już tam ktoś grzebał :wink:

Opublikowano
W dniu 25.04.2022 o 08:08, Banan napisał:

Tym bardziej  że wg profilu masz lpg więc już tam ktoś grzebał :wink:

Posiadam samochód od 3 lat i juz byl za gazowany . Stało mi się to miesiąc temu. Wcześniej nie miałem problemu. 

Opublikowano

Są dwa czujniki 

Opublikowano

@Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62  - ma podwójną funkcje  , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) 

 

Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba  pokazuje ecu jak podepnę na stole. 

Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4  od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C  to opór między 900 ohm a 100 ohm 

 

Co  do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką 

Opublikowano
W dniu 30.04.2022 o 22:04, Banan napisał:

@Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62  - ma podwójną funkcje  , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) 

 

Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba  pokazuje ecu jak podepnę na stole. 

Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4  od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C  to opór między 900 ohm a 100 ohm 

 

Co  do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką 

Jest jeszcze czujnik 2pin przy chłodnicy,można jego wartości również odczytać w blokach silnika (chyba 130 blok juz jeszcze wyższy). 

  • Super 1
Opublikowano

No tego w c5 nie było bo było wisko :wink: - ten czujnik pewno do sterowania wentylatorami

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 30.04.2022 o 22:04, Banan napisał:

@Dev W bdv jest jeden 4 pinowy czujnik g2/g62  - ma podwójną funkcje  , 2 piny daja sygnał na zegary (g2) , 2 piny na ecu (g62) 

 

Sam czujnik też może być uszkodzony mimo że nowy - przerabiałem ten temat w c5 2.4 , a jeden zamiennik miał za długi odlew i wtyczka nie wchodzila do końca i też nie bylo styku. Z tego co kojarze -50 to będzie brak styku bo tyle chyba  pokazuje ecu jak podepnę na stole. 

Jak masz miernik to możesz sprawdzić opór czujnika - miedzy pinami 3 i 4  od 0 C do 50C będzie miał opór od 7 k ohm do 1k ohm , od 50 do 100C  to opór między 900 ohm a 100 ohm 

 

Co  do lpg to spotkałem się z rozwiązaniem problemu tzw zimnego vaga - wstawiano przekaźnik który po zapłonie dołączał równolegle rezystor do sygnału z czujnika do ecu - wtedy ecu odczytywał że ma temperature 80-90 stopni i inaczej sterował mieszanką 

Dzięki wielkie za odpowiedź sprawdzę opór czujnika 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...