TomyPe Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 Witam wszystkich. Na wstępie dodam, że obecnie przesiadłem się z Audi na Seata EXEO z silnikiem 1.8T CFMA. Przy zakupie zauważyłem, "pocenie" się silnika od strony grodziowej, następnie delikatnie olej ściekał po silniku w okolice skrzyni. Na pierwszy rzut oka wyglądało jakby spod uszczelki pokrywy zaworów., czyli standard w tych modelach. Przy wymianie rozrządu zleciłem mechanikowi wymianę owej uszczelki. Jednak ten stwierdził, że do wymiany będzie napinacz łańcucha rozrządu gdyż to on jest przyczyną wycieków. Dodam, że rozrząd nie hałasuje oraz nie ma żadnych objawów zużytego napinacza. Zapytałem czy nie wystarczy po prostu uszczelnienie napinacza, ten stwierdził, że nie. W załączniku przesyłam fotki napinacza. Proszę o porady, czy ktoś może miał podobny przypadek bo wydaje mi się, że mechanik chce mnie naciągnąć..
przem8 Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 (edytowane) Wymyj i zobacz. Może to stary syf. Uszczelke wkoncu wymienił pod pokrywą? Jakby cieklo by spod napinacza to nie bylby brudny od góry. Edytowane 8 Maja 2022 przez przem8
TomyPe Opublikowano 8 Maja 2022 Autor Opublikowano 8 Maja 2022 Uszczelki nie wymienił, stwierdził, że wymieni przy wymianie napinacza. Też o tym samym pomyślałem, że nie byłby brudny od góry, dlatego zaświeciła mi się lampka. W przyszłym tygodniu będzie ogarnianie LPG to przy okazji umyje silnik i będę obserwował.
pelonek1 Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 Nie daj się naciągnąć na wymianę napinacza jak tam tylko cieknie olej. Uszczelki pod napinaczem się wymienia i tu od strony cewki też oring jest wymienny, jest na forum temat o tym. Jeśli chodzi o napinacz, to nie ma możliwości żeby ciekło z innego miejsca.
przem8 Opublikowano 8 Maja 2022 Opublikowano 8 Maja 2022 1 godzinę temu, pelonek1 napisał: to nie ma możliwości żeby ciekło z innego miejsca. Owszem jest. Z korpusu, z boku, gdzie masz takie jakby broki U mnie tak ciekło z zamiennika. 1
TomyPe Opublikowano 10 Maja 2022 Autor Opublikowano 10 Maja 2022 U mnie jeszcze jest oryginał, o zamiennikach słyszałem, że z różnych miejsc sączyło olejem. Na początek wymyje i zobaczę jak sytuacja. Jak coś to wymienie uszczelnienie pokrywy i napinacza.
Grzesiekm40 Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca W dniu 8.05.2022 o 18:07, pelonek1 napisał(a): Nie daj się naciągnąć na wymianę napinacza jak tam tylko cieknie olej. Uszczelki pod napinaczem się wymienia i tu od strony cewki też oring jest wymienny, jest na forum temat o tym. Jeśli chodzi o napinacz, to nie ma możliwości żeby ciekło z innego miejsca.
Grzesiekm40 Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca Teraz, Grzesiekm40 napisał(a): A czy wiesz może jaki numer ma oring między napinaczem a cewką?
przem8 Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca Nie występuje jako część zamienna. Musisz dobrać w sklepie po wymiarze ale kojarzę, że ktoś kiedyś podawał ma forum rozmiar.
Grzesiekm40 Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca 4 godziny temu, przem8 napisał(a): Nie występuje jako część zamienna. Musisz dobrać w sklepie po wymiarze ale kojarzę, że ktoś kiedyś podawał ma forum rozmiar. A to dlatego w etce nie ma,dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się